Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:56:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 12:41:03
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht  (gelezen 53693 keer)

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht
« Reactie #165 Gepost op: 16 March 2024, 08:21:02 »
Gisteren met Wim op de beurs.
Veel leuke dingen gezien, maar niets gekocht.

Drukte viel wel mee. We waren er rond 10 uur.
Om 11 uur kwam er een grote sliert aan personen de hal binnen.
De eerste boemeltrein was gearriveerd?

Veel plezier aan diegenen die vandaag of morgen nog gaan.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

bollen neus

• Offline Offline
« Reactie #166 Gepost op: 16 March 2024, 09:37:23 »
Helaas zal ik er weer niet kunnen zijn, één gisteren nog voor de 2de maal opa geworden en tweedes, de gezondheid laat het me nog niet toe.
Eric
Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen en Nohabs,Eric.

Wim Vink

• Offline Offline
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
« Reactie #167 Gepost op: 16 March 2024, 09:39:28 »
Gefeliciteerd opa  (y)
En beterschap gewenst!
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #168 Gepost op: 16 March 2024, 10:12:00 »
Gisteren met Wim op de beurs.
Veel leuke dingen gezien, maar niets gekocht.

Drukte viel wel mee. We waren er rond 10 uur.
Om 11 uur kwam er een grote sliert aan personen de hal binnen.
De eerste boemeltrein was gearriveerd?

Veel plezier aan diegenen die vandaag of morgen nog gaan.

Ronald Visser
Inderdaad, die trein zat ik ook in (aankomst 10:49). Het hele gangpad in die SNG stond ook vol, van voor tot achter. Alleen ook met een paar mensen die er in Utrecht Overvecht uit hadden gewild. Daar reden we echter met 60 km/h langs. Fout in het Dienstkaartje volgens de machinist.
Groet, Frank

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #169 Gepost op: 16 March 2024, 11:43:26 »
Eerste foto. Etablissements Alphonse. Kunstig wisselwerk.

De komende dagen meer foto's.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Sven

• Online Online
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #170 Gepost op: 16 March 2024, 11:45:11 »
Maar dan zonder vinger, hopelijk.  ;D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

tuurtje

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 16 March 2024, 11:58:34 »
Gefeliciteerd opa.  ;D

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #172 Gepost op: 16 March 2024, 12:39:34 »
Maar dan zonder vinger, hopelijk.  ;D
Ja, ik moet toch eens leren om mijn telefoon anders vast te houden.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

R v/d Hoven

• Offline Offline
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
« Reactie #173 Gepost op: 16 March 2024, 14:01:02 »
Trouwens Raymond, je hebt leuke bakkies gekocht.
Ik heb geen rollend materieel gekocht... Foto was van de stand zoals het er bij lag.

Lezen is ook een vak. Ik heb geen hekel aan kleine baantjes. Ik snap prima dat klein, mooier te bouwen en makkelijker te vervoeren is, Ik vind het alleen jammer dat er nauwelijks een mogelijkheid meer is om überhaupt een foto te mogen maken. Ik wil graag een paar plaatjes zodat ik er thuis nóg een keer van kan genieten. (en de mensen hier, die niet kunnen komen). Tot 2020 alle edities meegemaakt. Toen het nog "relatief' onbekend was. Een Nederlandse beurs in het Nederlands Spoorwegmuseum. En je kon foto's maken. Met wachttijd, maar het kon. Door 'gedrag' van veel bezoekers sinds 2022, zoals al eerder ook door anderen in dit topic nu wordt beschreven, gaat het plezier om te komen zo wel verdwijnen. En het is ook een Internationale beurs geworden. Met veel meer buitenlandse bezoekers. Dat was voor 10.00 al buiten goed te horen. Dus meer gedrang op het zelfde oppervlak. En als ze dan ook nog eens alle stands van de 'commerciëlen' zo op elkaar gaan proppen. Ontraxs-bezoeken duurden bij mij altijd van 10-17.00 uur. Twee keer zelfs 2 dagen geweest. Om alles goed te kunnen zien. Omdat het zo goed was, de kwaliteit van de banen zo hoog was, en ik bereid was om te wachten voor een foto. En anderen ook...

Ik durf het bommetje wel te droppen: Ontraxs gaat aan zijn eigen succes ten onder, en dat is in 2024 begonnen... Oplossing? Geen idee. Misschien zoals bij de museumlijnen, een fotouurtje van 09-10.00? Van te voren kiezen welke baan je wilt fotograferen. Je mag er max 4 uitzoeken (looptijd tussen de banen valt ook in die 60 minuten) En voor elke baan max 10 kaartjes verkopen. Voor 15 Euro extra bovenop de 'gewone' toegangsprijs. Uiteraard in de voorverkoop en NIET op de dag zelf. Zou ik er voor over hebben. Maar ik weet dat het NSM nogal strikt is met die 10.00 uur.

Ik was op 13 januari j.l. ook naar Rijswijk. Veel meer reistijd dan de 15 minuten fietsen (enkele rit) van afgelopen vrijdag. Veel meer betaald om binnen te komen. Ook vroeg naar buiten. Maar toen wel een hoop lol beleefd én goede foto's kunnen maken (en over het licht dáár, zullen we het maar niet hebben). Gisteren liep ik met een teleurgesteld gevoel naar buiten. Van Ontraxs...

Groet, Raymond van den Hoven
http://www.stichting162.nl = alles over de NS-162 !

DaPeet

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 16 March 2024, 14:07:00 »
Dat was het studiemodel van de koploper in KLM-outfit. Met de juiste kleuren uit het tijdvak.
Ah kijk, zeker erg mooi die studiemodellen daar te zien. Maakt het wachten wel lastig. En ook het kiezen tussen alle prachtige varianten.  :D

spoorzeven

• Offline Offline
« Reactie #175 Gepost op: 16 March 2024, 15:00:22 »
Ik heb geen rollend materieel gekocht... Foto was van de stand zoals het er bij lag.

Lezen is ook een vak. Ik heb geen hekel aan kleine baantjes. Ik snap prima dat klein, mooier te bouwen en makkelijker te vervoeren is, Ik vind het alleen jammer dat er nauwelijks een mogelijkheid meer is om überhaupt een foto te mogen maken. Ik wil graag een paar plaatjes zodat ik er thuis nóg een keer van kan genieten. (en de mensen hier, die niet kunnen komen). Tot 2020 alle edities meegemaakt. Toen het nog "relatief' onbekend was. Een Nederlandse beurs in het Nederlands Spoorwegmuseum. En je kon foto's maken. Met wachttijd, maar het kon. Door 'gedrag' van veel bezoekers sinds 2022, zoals al eerder ook door anderen in dit topic nu wordt beschreven, gaat het plezier om te komen zo wel verdwijnen. En het is ook een Internationale beurs geworden. Met veel meer buitenlandse bezoekers. Dat was voor 10.00 al buiten goed te horen. Dus meer gedrang op het zelfde oppervlak. En als ze dan ook nog eens alle stands van de 'commerciëlen' zo op elkaar gaan proppen. Ontraxs-bezoeken duurden bij mij altijd van 10-17.00 uur. Twee keer zelfs 2 dagen geweest. Om alles goed te kunnen zien. Omdat het zo goed was, de kwaliteit van de banen zo hoog was, en ik bereid was om te wachten voor een foto. En anderen ook...

Ik durf het bommetje wel te droppen: Ontraxs gaat aan zijn eigen succes ten onder, en dat is in 2024 begonnen... Oplossing? Geen idee. Misschien zoals bij de museumlijnen, een fotouurtje van 09-10.00? Van te voren kiezen welke baan je wilt fotograferen. Je mag er max 4 uitzoeken (looptijd tussen de banen valt ook in die 60 minuten) En voor elke baan max 10 kaartjes verkopen. Voor 15 Euro extra bovenop de 'gewone' toegangsprijs. Uiteraard in de voorverkoop en NIET op de dag zelf. Zou ik er voor over hebben. Maar ik weet dat het NSM nogal strikt is met die 10.00 uur.

Ik was op 13 januari j.l. ook naar Rijswijk. Veel meer reistijd dan de 15 minuten fietsen (enkele rit) van afgelopen vrijdag. Veel meer betaald om binnen te komen. Ook vroeg naar buiten. Maar toen wel een hoop lol beleefd én goede foto's kunnen maken (en over het licht dáár, zullen we het maar niet hebben). Gisteren liep ik met een teleurgesteld gevoel naar buiten. Van Ontraxs...

Raymond, dat herken ik helemaal niet. Ik heb overal alles kunnen fotograferen (eenvoudig met mijn mobiel). Ik moest wel eens wat langer wachten, zoals bij Rijk van Nijmegen, maar het lukte wel. Als nu ook nog de 'plakkers' (die rustig twintig minuten blijven staan) eens aan mede-bezoekers gaan denken, zou dat helemaal fijn zijn. Wat mij betreft: op naar On traXS 2025.
Groet, Frank

Ben

• Offline Offline
« Reactie #176 Gepost op: 16 March 2024, 15:20:51 »
Ik was er gisteren vroeg, kon voor de deur parkeren en had een leuke 2 uurtjes. Mijn actieradius was vanwege mijn nieuwe knie nog wat te beperkt om langer te blijven en ik heb niet alle details van banen en baantjes gezien. Maar het was weer een prima editie, chapeau aan de organisatie en ik heb weer wat mensen ontmoet die ik vele maanden niet heb gezien. Van mede bezoekers of gedrang heb ik geen last gehad en waar het te druk was ging ik het uit de weg.

Gr, Ben.

johanw

• Vallen is niet erg, blijven liggen wel.
  • Offline Offline
« Reactie #177 Gepost op: 16 March 2024, 17:27:21 »
Ben net weer thuis. Was vanmorgen stipt om 10:00 uur binnen. Toen was het relatief rustig. Later wel druk, maar ik heb er geen last van. Mooie en leuke dag gehad. Mooie banen gezien en wederom weer genoten van de sfeer.
Wat het maken van foto’s betreft. Zoals hier al meerdere keren aangeven, storen er zich blijkbaar best veel mensen zich aan. Ik min of meer ook wel. Wat mij betreft mogen er helemaal geen foto’s meer gemaakt worden. Zou een stuk plezieriger zijn om naar de banen te kijken.
Als er nu na afloop van alle banen een uitgebreide reportage gemaakt wordt. En die dan op de site zetten. Heb je ook geen andere mensen erop staan.
(wat mij betreft worden rugzakken ook verboden) 🙈. Of ga ik nu te ver.
Groet Johan Westhoeve.

Simplex

• Offline Offline
« Reactie #178 Gepost op: 16 March 2024, 17:31:48 »

Je bent iig lekker vriendelijk... volgend jaar misschien
maar niet meer gaan dan. Lees je in de krant wel of
het bommetje ontploft is. Den banen kijk je dan via YT.

Mvh Steef

Oosterspoor

• Offline Offline
« Reactie #179 Gepost op: 16 March 2024, 18:22:06 »
Gisteren en vandaag geweest. Vandaag was het, zeker in de 2e helft van de middag iets minder druk dan gisteren. Maar nog steeds bijzonder goed bezocht, en door alle leeftijdsgroepen.
Met wat geduld heb ik alles goed kunnen zien en ook een paar leuke gesprekken gevoerd met een paar baanbouwers en demogevers. Het niveau lag weer hoog en voor zover ik het heb kunnen zien hebben de deelnemers het ook naar hun zin gehad (ga er maar aan staan; drie dagen in die drukte overleven).
Groeten, Martien