Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door nederbelg
Vandaag om 06:50:44
booster vraag door Ben
Vandaag om 06:43:07
Vreemd probleem door Ruud Teunissen
Vandaag om 00:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 August 2025, 23:31:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
05 August 2025, 22:30:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
05 August 2025, 22:20:51
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
05 August 2025, 21:40:36
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
05 August 2025, 21:10:02
Her-(her-)beginnen door Overet
05 August 2025, 21:06:51
Terugverende koppeling door phdirk
05 August 2025, 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
05 August 2025, 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
05 August 2025, 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
05 August 2025, 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
05 August 2025, 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
05 August 2025, 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
05 August 2025, 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
05 August 2025, 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
05 August 2025, 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
05 August 2025, 18:44:53
MoBaBro.de door henk
05 August 2025, 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
05 August 2025, 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
05 August 2025, 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
05 August 2025, 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
05 August 2025, 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
05 August 2025, 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 August 2025, 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
05 August 2025, 16:20:35
  

Auteur Topic: 3737 gaat niet meer rijden  (gelezen 69564 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #345 Gepost op: 02 April 2009, 18:50:45 »
Restauraties van stoomlocs zijn ook niet gratis. Denk  bijvoorbeeld aan de Kikker (nieuw cilindergietstuk) en de Bello (zowat alles vervangen, als ik het goed begrepen heb). Toch redden de clubs dat. Hetgeen een hele prestatie is. Nu is de SHM bezig de 6513 en daar zie je dat er hele slimme vondsten gedaan worden om het maken van dure mallen te vermijden.  Blijkbaar is er heel wat mogelijk.

Groeten,

Marco

Locoheizer

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #346 Gepost op: 02 April 2009, 20:55:20 »
Restauraties van stoomlocs zijn ook niet gratis. Denk  bijvoorbeeld aan de Kikker (nieuw cilindergietstuk) en de Bello (zowat alles vervangen, als ik het goed begrepen heb). Toch redden de clubs dat. Hetgeen een hele prestatie is. Nu is de SHM bezig de 6513 en daar zie je dat er hele slimme vondsten gedaan worden om het maken van dure mallen te vermijden.  Blijkbaar is er heel wat mogelijk.

Groeten,

Marco
Uit jouw reactie begrijp ik dat je totaal geen idee hebt hoe de wereld van fondsenwerven in elkaar zit

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #347 Gepost op: 02 April 2009, 22:40:21 »
Nee, dat heb ik ook niet. Vertel eens...

Groet,

Marco

martinh

  • Offline Offline
  • Berichten: 199
  • Grote schuif
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #348 Gepost op: 03 April 2009, 08:39:23 »
Goedemorgen,

Even een opmerking. Naar mijn idee haalt Luit op dit moment 2 termen door elkaar. Repliceren is niet restaureren. Er wordt gerefereerd naar een replica van 2,5 miljoen en daaraan de conclusie gehangen dat dan de 3737 3 miljoen moet gaan kosten. Dat is natuurlijk behoorlijk uit zijn verband getrokken. Er wordt hier niet gepraat over een replica van de 3737 maar over het restaureren van deze machine. Restaureren kost aanzienelijk minder (al zal het dan nog niet weinig zijn).

Dat restaureren geld kost kan ik wel even illustreren. Wij hebben offertes binnen voor een nieuwe ketel voor onze "Amerikaan." Het bedrag voor een (goede) nieuwe ketel kan je ongeveer op 200.000 euro zetten.

Groeten,

Martin

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1419
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #349 Gepost op: 04 April 2009, 11:14:44 »
Natuurlijk zijn dat hele verschillende zaken maar het hele stuk gelezend en gevolgd hebbend kom ik tot de conclusie:Dat wat in het NSM staat te staan wil/kan men niet rijdbaar maken. Dus een stomende sneltreinlok  kan alleen een replica worden. En daar hangen de cijfers uit de Railhobby aan.
En ja dan wordt fondsen werven een moeilijk punt waaraan ik graag zal bijdragen.

Luit
« Laatst bewerkt op: 04 April 2009, 21:29:55 door Bart Tigges »

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #350 Gepost op: 27 November 2010, 09:34:45 »
hallo,
laat hem gewoon naar de zlsm gaan.
die weten teminste hoe je een stoomlok moet reviseren (hebben ze ja al vaker gedaan)
en de lok heeft er al vaker gereden en zal ook dan vaker rijden.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3432
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #351 Gepost op: 27 November 2010, 19:15:57 »
nou, vanavond maar eens stiekumpies gaan kijken waar de ZLSM hun geldboompje hebben geplant  :)
Mvg Marty,

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #352 Gepost op: 27 November 2010, 19:19:35 »
hallo,
laat hem gewoon naar de zlsm gaan.
die weten teminste hoe je een stoomlok moet reviseren (hebben ze ja al vaker gedaan)
en de lok heeft er al vaker gereden en zal ook dan vaker rijden.

Dag stuurman, waarom dan niet naar de SHM? Die kennen de 3737 van binnen en van buiten.
Beetje jammer trouwens, om een topic dat al anderhalf jaar stil ligt weer omhoog te zetten met zo'n post.

Eelco

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #353 Gepost op: 27 November 2010, 19:38:50 »
Stomer 2010 zit nog op school... En heeft nog heel wat te leren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3432
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #354 Gepost op: 27 November 2010, 19:48:50 »
zolang er geen leeftijd bij de persoonlijke gegevens staat, ga ik daar geen rekening meehouden  ;)
Mvg Marty,

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #355 Gepost op: 27 November 2010, 20:00:02 »
Nou ja, De Arend is ook naar de ZLSM gestuurd en kijk!  Hij rijdt weer!  8)


Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #356 Gepost op: 27 November 2010, 20:05:04 »
Stomer 2010 zit nog op school... En heeft nog heel wat te leren.
Des te meer reden voor de betreffende corrigerende reactie.
Niks zeggen = niks leren.

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #357 Gepost op: 27 November 2010, 21:46:44 »
Nu dit topic is afgestoft, Ik heb in januari een foto gemaakt tussen het frame van 3737. Op de foto lijkt het alsof een groot deel van het binnenliggend drijfwerk ontbreekt. Kan dit kloppen?
mvg
Rick

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #358 Gepost op: 27 November 2010, 21:55:00 »
Dat kan.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #359 Gepost op: 28 November 2010, 01:08:13 »
hallo,
laat hem gewoon naar de zlsm gaan.
die weten teminste hoe je een stoomlok moet reviseren (hebben ze ja al vaker gedaan)
en de lok heeft er al vaker gereden en zal ook dan vaker rijden.
Oh is dat zo ?

Ik zal dat ens doorgeven bij het NSM, want dat wisten we nog niet.

Weet je eventueel nog meer adressen soms...  ;D ???