Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38

Auteur Topic: 3737 gaat niet meer rijden  (gelezen 69495 keer)

robin binsbergen

• Offline Offline
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #165 Gepost op: 19 January 2009, 23:36:52 »
En toch ben ik nu wel eens nieuwsgierig hoe het NSM zelf er tegenover staat.
Er is tenslotte met het NSM contact geweest heb ik ergens gelezen, toch?

Ik vind deze gehele discussie allemaal wel erg kort door de bocht, en zeker veel te snel in het openbaar!

mvg,

Robin

stig

• Offline Offline
« Reactie #166 Gepost op: 19 January 2009, 23:39:08 »
Er staat geen Tom van 31 uit Ede op de MBS ledenlijst.

En aangezien je zelf pas net hier geregistreerd bent om te kunnen reageren, hecht ik daar erg weinig waarde aan... Vooral niet omdat je niet het fatsoen hebt om in je eerste post op z'n minst je naam te noemen. Zo kunnen we elkaar allemaal wel zwart maken...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #167 Gepost op: 19 January 2009, 23:48:19 »
, en zeker veel te snel in het openbaar!

mvg,

Robin

hoe kan peilen naar interesse te snel zijn ??
Als je iets wil weten of iets leeft of niet, kan dat alleen maar door het in het openbaar te vragen.
Je vraag achter de schermen houden helpt niet echt bij het peilen  ;)
Mvg Marty,

Ruud NS

• Offline Offline
    • Baan
« Reactie #168 Gepost op: 19 January 2009, 23:53:32 »
Zo kunnen we elkaar allemaal wel zwart maken...
Ja, dat heb je nu met stoomloc's ;).
Buiten fleisman, zijn er ook nog de merken makin, koko, pinokio, enz. Alle aangedreven door een krachtcentrale ;).

Mvg
ruud

MR

• Offline Offline
« Reactie #169 Gepost op: 20 January 2009, 13:17:01 »
En aangezien je zelf pas net hier geregistreerd bent om te kunnen reageren, hecht ik daar erg weinig waarde aan... Vooral niet omdat je niet het fatsoen hebt om in je eerste post op z'n minst je naam te noemen. Zo kunnen we elkaar allemaal wel zwart maken...

Ik weet niet, ik identificeerde Kohle... eh Locoheizer gelijk met een bekende poster op het forum van de museumlijnen. Ik kan het natuurlijk mishebben...

Maar Tomasso heb ik daar nog met iemand kunnen identificeren. Thom wel, P. Bender wel,  bij Robin Binsbergen heb ik ook een vermoeden, NS 8714 ken ik vermoedelijk ook van dat forum. En waarom brengt Tomasso dit idee ook niet daar naar voren? Zijn collega's van de MBS zou daar ook zeer actief.

Groet,

Marco

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #170 Gepost op: 20 January 2009, 16:39:33 »
Goed,

Ik heb al een berichtje naar Locoheizer (naar ik aanneem het duitse woord voor onruststoker) gestuurd waar ik hem ter verantwoording roep, desnoods aankomende zaterdag in Haaksbergen. Ik verwacht dan ook gauw een rectificatie en ik vind het geen stijl om iets niet eerst persoonlijk te vragen, maar meteen je bedenkingen te spuien. Ik heb dan ook helemaal geen zin om mijn hele CV hier op dit forum te plaatsen en ik ga me al zeker niet verantwoorden over wat ik wel en niet in mijn vrije tijd doe, waar ik vrijwilligerswerk doe, met wie ik een relatie heb, waar ik werk of wat dan ook. Ik weiger pertinent om aan deze amerikaanse toestanden mee te werken.

Wel wil ik 1 ding uit de wereld helpen. De vraag was of ik niet maar eerst eens vrijwilliger moest worden. Ik BEN vrijwilliger bij de MBS, laat dit heel duidelijk zijn. Voor de rest is er niets gevraagd en ik ga ook niet in detail treden.

Waar het om gaat is dit, de NS 3737 en de plannen die er zijn om haar rijvaardig te maken. Er zijn diverse mensen geinteresseerd en links en rechts komen de aanmeldingen binnen. Mijn hele levensgeschiedenis (hoe enorm boeiend ook) is daarop totaal niet van toepassing.

Ik ben en blijf gemotiveerd en ik wil graag in redelijkheid over dingen praten. Vragen staat daarom ook vrij en ik wil iedereen hier graag van dienst zijn. Maar blijkbaar heb je hier A: of status als je al langer aktief bent op forums B: status als je ergens vrijwilliger bent. Ben je geen van deze, dan wordt er minachtend over je gesproken, alsof je op andere vlakken niet je research gedaan kunt hebben, of verstand van zaken kan hebben. Laat me dan dit zeggen: ik ben nooit actief geweest op dit forum omdat ik nooit veel te melden had. Beneluxspoor.net volg ik al jaren, maar het is nu pas de tijd voor mij iets te melden.

Aan A en B heb ik voldaan, ik hoop dat we nu weer serieus over het hoofdonderwerp kunnen praten in plaats van af te dwalen naar het amerikaanse niveau wat werkelijk nergens over gaat.

Tom.

En ja, nu heb je me waar je me hebben wil. Ik investeer tijd en ook geld hierin (geld momenteel nog in mindere mate, tijd des te meer), maar als er zo begonnen wordt dan wordt ik werkelijk kwaad ja.
« Laatst bewerkt op: 20 January 2009, 16:45:18 door Tomasso. Reden: Tekst aangepast. »
Spoor 0 adept

wimke

• Offline Offline
« Reactie #171 Gepost op: 20 January 2009, 16:52:10 »
joa joa

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #172 Gepost op: 20 January 2009, 16:57:36 »
A: of status als je al langer aktief bent op forums

Het probleem is dat nieuwkomers met prachtige ideeën op fora vaak met een bepaalde argwaan bekeken worden. Je zou de eerste niet zijn die briljante dingen wil gaan doen, maar waar je uiteindelijk niets meer van hoort.

Zo is er hier op dit forum recent iemand geweest die wel eens een betaalbaaar kleinserie model van een Nederlandse stoomloc zou gaan bouwen. Drie maanden later hoor je niks meer.

Op NMLD is er iemand geweest die wel even een Zweeds tweelingbroertje van de series NS4000 of NS4700 uit Zweden zou halen. Een paar maanden later was het oorverdovend stil.

Dit soort akkefietjes maakt veel forumbezoekers argwanend...

Voor wat mij betreft: ik deel je mening dat je geen verantwoording hoeft af te leggen of je vrijwilliger bent of niet en in welke vorm dan wel. Je plan steun ik nog steeds van harte!

Eelco

Locoheizer

• Offline Offline
« Reactie #173 Gepost op: 20 January 2009, 17:42:11 »
Ach, ter verantwoording roepen...  volgens mij ben je mijn leidinggevende niet.

Je bent alleen niet zo heel lang vrijwilliger. En ik had nog niet van je komst vernomen. Net zoals een paar collega's dat nog niet hadden vernomen. Dus vandaar dit misverstand.
Sorry voor het ongemak.

Grüsse, Locoheizer

stig

• Offline Offline
« Reactie #174 Gepost op: 20 January 2009, 19:36:34 »
Tom, ik sprak het stokertje aan, dit even voor de duidelijkheid.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #175 Gepost op: 21 January 2009, 19:08:43 »
Het is al opgelost. Ik kan er gewoon niet goed tegen als mensen niet eerst bij de bron informeren voordat ze wat roepen. Daar kan ik me behoorlijk over opwinden. Zwak punt van mijn kant, dat weet ik, zal het proberen wat genuanceerder te doen  ;D

Goed, ook ik begrijp jullie argwaan. Ik ben 1 van degenen met ideeen en dan is het nog maar afwachten wat daarvan gerealiseerd gaat worden. Ik zal jullie een geheim verklappen, voor mij is dit ook allemaal nieuw en tot nu toe gebeurd er een heleboel op wilskracht, maar dat ik dit nu eerder heb gedaan, nee.

Ik merk toch hier en daar dat mensen bang zijn om zich aan dit project te binden, met name door de historie van deze lok en het spoorwegmuseum. Ook ik heb daar zo mijn ideeen over, maar het scheelt dat ik onbevangen er naar kan kijken. Dat geeft me ook de moed om door te zetten. Ik weet dat er "issues" zijn en zijn geweest, maar ik heb nog steeds goede hoop. Enne, hoop doet leven!

Even een update, maandag een gesprek met de bank om inlichtingen in te winnen over het opzetten van een stichting/vereniging. Hier wordt weer een klein stukje meer duidelijk over kosten van zo'n pakket, boekhouding etc. Zoals je ziet ben ik er wel degelijk serieus mee bezig, maar, het is nog steeds maar een plan. Nog niets concreets, maar ik laat me wel aan alle kanten zoveel mogelijk informeren.

Tom.
Spoor 0 adept

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #176 Gepost op: 21 January 2009, 19:14:01 »
vergeet je de notaris niet ??  :)
Mvg Marty,

MR

• Offline Offline
« Reactie #177 Gepost op: 21 January 2009, 20:37:14 »
Trek je ook samen op met P. Bender? Aan twee parallelle initiatieven hebben we niets.

Groet,

Marco

Thom

• Offline Offline
« Reactie #178 Gepost op: 21 January 2009, 21:54:04 »
Heb je inmiddels al contact gehad met het NSM zelf?

Het lijkt me niet handig om al kosten te gaan maken en straks te horen te krjigen dat NSM niet op je zit te wachten...

robin binsbergen

• Offline Offline
« Reactie #179 Gepost op: 21 January 2009, 22:19:57 »
Even een update, maandag een gesprek met de bank om inlichtingen in te winnen over het opzetten van een stichting/vereniging. Hier wordt weer een klein stukje meer duidelijk over kosten van zo'n pakket, boekhouding etc. Zoals je ziet ben ik er wel degelijk serieus mee bezig, maar, het is nog steeds maar een plan. Nog niets concreets, maar ik laat me wel aan alle kanten zoveel mogelijk informeren.
Tom,

Ik zit eigenlijk met de zelfde probleem/vraagstuk vraag als Thom. Hoe staat het NSM hier tegenover??. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij hebben die alle plannen mbt de 3737 de komende tijd definitief stil gezet. Nu kan je wel allerlei info inwinnen, banken raad plegen, stichting oprichten, maar als nog steeds de 3737 het eerste doel is, denk ik dat je een hoop werk voor niets doet. Anders gezegd, als je je zoveel mogelijk laat informeren, doe dat dan ook bij het NSM!!!! Medewerking van het NSM is tenslotte het belangrijkste om je gehele plan te kunnen laten slagen...

mvg,
Robin
(vrijwilliger NSM!!)