@pjotrtje: relatief luttel = € 200.000 (bron: Jorick https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=15959.0). Toegegeven, ik heb het niet op de bank, maar voor een machine met een zo grote cultuur-historische waarde moet dat geen onoverkomelijke drempel zijn. Carlo
Verder begrijp ik dat een stoomloc in vergelijking met de 273, 41 en mat.'24 een exploitatietechnisch monster is (veel meer onderhoud, geen rijtuigen), maar de functie van een museum overstijgt het louter bedrijfseconomische.
Het is natuurlijk wel heel vreemd dat er in nederland gigantische bedragen aan alerlei vage multicultie zaakjes wordt gegeven maar voor het eigen cultuurgoed is er weinig tot niets.
Het is een geldkwestie in combinatie met het feit dat het museum zelf niet over voldoende expertise beschikt om de 3737 te onderhouden en op de baan te houden. Moet er worden samengewerkt.
Bah, wat een goedkope opmerking. Niks onderbouwen, alleen een suggestie wekken. Kijk nou eerst maar eens naar de cijfers voor je iets zegt: voor 2009 is 34,9 miljard gereserveerd voor OC&W, in 2008 werd nog geen 5 miljard uitgegeven aan ontwikkelingssamenwerking. Nogal een verschil, niet?