Het doel van het museum is in elk geval nooit geweest te gaan rijden met het tentoon gestelde materieel. Dat dat nu bijvoorbeeld wel gebeurt met de Diesel I, blokkendoos en mat '54 is in dat opzicht alleen maar te prijzen...Wat is dit nou weer voor onzinnige opmerking! De kosten zijn misschien gerechtvaardigd, maar in de museumwereld is nou eenmaal niet zoveel geld voorhanden. Want let wel: het is niet alleen de restauratie die (veel) geld gaat kosten, maar ook verder onderhoud. En het museum is dan wel één van de topstukken kwijt. Want een rijvaardige 3737 zal niet in het museum staan, kan ik je vertellen.En je opmerking richting de NS gaat helemaal nergens over!Eelco
De NS heeft op dit gebied een abslouut europees diepte record. Nergens zijn er zo weinig belangrijke relikwieen bewaard gebleven als in Nederland.
Maar echt om met zo een stoomloc door nederland te kachelen is binnekort waarschijnlijk voorgoed geschiedenis, en dat is ook niet goed voor de SSN, want die hebben geen eigen traject.
In Engeland is het een totaal ander verhaal.Daar rijden niet zo veel treinen, je mag blij zijn als er 1x pe uur een trein langskomt.Dus ruimte zat om met zo een stoomloc te rijden,dit heeft niet zo veel met de geschiedenis te maken.Hier in nederland hebben we nu al bijnan een chronisch gebrek aan spoorruimte.Jos.