Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:09
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 21:45:48
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:11
Koploper overzetten naar iTrain door bask185
Vandaag om 21:37:07
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:20:37
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:16:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 20:57:01
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
Vandaag om 20:28:44
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:22:41
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
Vandaag om 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
Vandaag om 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
Vandaag om 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
Vandaag om 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
Vandaag om 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
Vandaag om 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
Vandaag om 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
Vandaag om 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
Vandaag om 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
  

Auteur Topic: 3737 gaat niet meer rijden  (gelezen 71051 keer)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #345 Gepost op: 02 April 2009, 18:50:45 »
Restauraties van stoomlocs zijn ook niet gratis. Denk  bijvoorbeeld aan de Kikker (nieuw cilindergietstuk) en de Bello (zowat alles vervangen, als ik het goed begrepen heb). Toch redden de clubs dat. Hetgeen een hele prestatie is. Nu is de SHM bezig de 6513 en daar zie je dat er hele slimme vondsten gedaan worden om het maken van dure mallen te vermijden.  Blijkbaar is er heel wat mogelijk.

Groeten,

Marco

Locoheizer

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #346 Gepost op: 02 April 2009, 20:55:20 »
Restauraties van stoomlocs zijn ook niet gratis. Denk  bijvoorbeeld aan de Kikker (nieuw cilindergietstuk) en de Bello (zowat alles vervangen, als ik het goed begrepen heb). Toch redden de clubs dat. Hetgeen een hele prestatie is. Nu is de SHM bezig de 6513 en daar zie je dat er hele slimme vondsten gedaan worden om het maken van dure mallen te vermijden.  Blijkbaar is er heel wat mogelijk.

Groeten,

Marco
Uit jouw reactie begrijp ik dat je totaal geen idee hebt hoe de wereld van fondsenwerven in elkaar zit

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #347 Gepost op: 02 April 2009, 22:40:21 »
Nee, dat heb ik ook niet. Vertel eens...

Groet,

Marco

martinh

  • Offline Offline
  • Berichten: 199
  • Grote schuif
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #348 Gepost op: 03 April 2009, 08:39:23 »
Goedemorgen,

Even een opmerking. Naar mijn idee haalt Luit op dit moment 2 termen door elkaar. Repliceren is niet restaureren. Er wordt gerefereerd naar een replica van 2,5 miljoen en daaraan de conclusie gehangen dat dan de 3737 3 miljoen moet gaan kosten. Dat is natuurlijk behoorlijk uit zijn verband getrokken. Er wordt hier niet gepraat over een replica van de 3737 maar over het restaureren van deze machine. Restaureren kost aanzienelijk minder (al zal het dan nog niet weinig zijn).

Dat restaureren geld kost kan ik wel even illustreren. Wij hebben offertes binnen voor een nieuwe ketel voor onze "Amerikaan." Het bedrag voor een (goede) nieuwe ketel kan je ongeveer op 200.000 euro zetten.

Groeten,

Martin

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #349 Gepost op: 04 April 2009, 11:14:44 »
Natuurlijk zijn dat hele verschillende zaken maar het hele stuk gelezend en gevolgd hebbend kom ik tot de conclusie:Dat wat in het NSM staat te staan wil/kan men niet rijdbaar maken. Dus een stomende sneltreinlok  kan alleen een replica worden. En daar hangen de cijfers uit de Railhobby aan.
En ja dan wordt fondsen werven een moeilijk punt waaraan ik graag zal bijdragen.

Luit
« Laatst bewerkt op: 04 April 2009, 21:29:55 door Bart Tigges »

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #350 Gepost op: 27 November 2010, 09:34:45 »
hallo,
laat hem gewoon naar de zlsm gaan.
die weten teminste hoe je een stoomlok moet reviseren (hebben ze ja al vaker gedaan)
en de lok heeft er al vaker gereden en zal ook dan vaker rijden.

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #351 Gepost op: 27 November 2010, 19:15:57 »
nou, vanavond maar eens stiekumpies gaan kijken waar de ZLSM hun geldboompje hebben geplant  :)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11671
    • Mijn fotoarchief
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #352 Gepost op: 27 November 2010, 19:19:35 »
hallo,
laat hem gewoon naar de zlsm gaan.
die weten teminste hoe je een stoomlok moet reviseren (hebben ze ja al vaker gedaan)
en de lok heeft er al vaker gereden en zal ook dan vaker rijden.

Dag stuurman, waarom dan niet naar de SHM? Die kennen de 3737 van binnen en van buiten.
Beetje jammer trouwens, om een topic dat al anderhalf jaar stil ligt weer omhoog te zetten met zo'n post.

Eelco

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #353 Gepost op: 27 November 2010, 19:38:50 »
Stomer 2010 zit nog op school... En heeft nog heel wat te leren.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3434
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #354 Gepost op: 27 November 2010, 19:48:50 »
zolang er geen leeftijd bij de persoonlijke gegevens staat, ga ik daar geen rekening meehouden  ;)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #355 Gepost op: 27 November 2010, 20:00:02 »
Nou ja, De Arend is ook naar de ZLSM gestuurd en kijk!  Hij rijdt weer!  8)


Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #356 Gepost op: 27 November 2010, 20:05:04 »
Stomer 2010 zit nog op school... En heeft nog heel wat te leren.
Des te meer reden voor de betreffende corrigerende reactie.
Niks zeggen = niks leren.

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #357 Gepost op: 27 November 2010, 21:46:44 »
Nu dit topic is afgestoft, Ik heb in januari een foto gemaakt tussen het frame van 3737. Op de foto lijkt het alsof een groot deel van het binnenliggend drijfwerk ontbreekt. Kan dit kloppen?
mvg
Rick

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #358 Gepost op: 27 November 2010, 21:55:00 »
Dat kan.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:3737 gaat niet meer rijden
« Reactie #359 Gepost op: 28 November 2010, 01:08:13 »
hallo,
laat hem gewoon naar de zlsm gaan.
die weten teminste hoe je een stoomlok moet reviseren (hebben ze ja al vaker gedaan)
en de lok heeft er al vaker gereden en zal ook dan vaker rijden.
Oh is dat zo ?

Ik zal dat ens doorgeven bij het NSM, want dat wisten we nog niet.

Weet je eventueel nog meer adressen soms...  ;D ???