Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
Vandaag om 23:16:30
Conrat door hmmglaser
Vandaag om 23:14:15
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 22:56:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:51:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 22:47:52
Raadplaatje door Keska
Vandaag om 22:47:34
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 22:46:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
Vandaag om 21:32:12
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 20:10:28
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11

Auteur Topic: Laadstation militair materieel  (gelezen 9678 keer)

Remco.

• Offline Offline
Laadstation militair materieel
« Gepost op: 04 May 2008, 13:29:52 »
Nou heb ik me afgelopen dagen lekker druk gemaakt met van alles maar ook met een militair laadstation en daar wil ik nu even wat foto's van delen met jullie, hij is nog niet af, wat ik nog wil doen zijn o.a. verkeersborden, waarschuwingsborden aan het hek, rubberrupssporen op het beton van draaiende pantserrupsvoertuigen, mogelijk de rails nog iets bewerken en ik ben al op zoek geweest naar verlichting maar bij de winkel waar ik mijn wagon had gekocht kon ik geen goede lichtmast vinden. Verder wil ik nog boompjes proberen te maken en wat bosjes, het gras is nu wel erg strak :) .

Maar goed al met al ik ben lerende dus tips zijn van harte welkom!

En nu einde tekst begin fotos :)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
Re: Laadstation militair materieel
« Reactie #1 Gepost op: 04 May 2008, 13:43:42 »
Hoi,
Ik ben bang dat de oprit naar de trein niet erg realistisch is. Een rups, en zijn beladers ,hebben graag dat zij ruim voor de wagen de boel kunnen oplijnen. In jou voorbeeld is de ruimte om te manouvreren veel ste klein. Ik voorspel  dat na een of twee zware rupsen het hele platform weggedraaid is.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

krimson

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 04 May 2008, 14:09:34 »
Ik ben het eens met Sobat.

Ik ben net terug van Klietz ( oost duitsland) en daar was een laad peron  waar een spoor links en een spoor rechts lag. Op het moment van beladen stonden en ongeveer 4 Ypr-en achter elkaar om in de lengte van de wagons op te rijden.

ik hoop dat je wat heb aan de info.

Grt Wmr Ray van de groene Kmar.
Nederlandse baan C-rail tijdperk IV/V Project Kaamelingen

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 04 May 2008, 14:14:23 »
Hoi,
Ik ben bang dat de oprit naar de trein niet erg realistisch is. Een rups, en zijn beladers ,hebben graag dat zij ruim voor de wagen de boel kunnen oplijnen. In jou voorbeeld is de ruimte om te manouvreren veel ste klein. Ik voorspel  dat na een of twee zware rupsen het hele platform weggedraaid is.
SK

Wederom foto van video getrokken. Laadplaats te Hde

Mvg, Johan.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 04 May 2008, 14:19:31 »
Bedankt voor de reacties, ik weet dat het oprijd stuk wat kort en haaks is maar dat was omwille van ruimte niet anders, sowieso op amersfoort is het een relatief klein oprij perron en daar heb ik me door laten inspireren.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #5 Gepost op: 04 May 2008, 14:34:34 »
Zoals je op deze plaat en vorige plaat ziet staat het voertuig in zijn volle lengte tussen betonnen geledingen. Dit impliceert dat het plaatform meer dan 1 lengte voertuig moet zijn, anders lukt het nooit om recht op de trein te komen. Zie ook het artikel in Railhobby 91/1 blz 51 en verder

SK
« Laatst bewerkt op: 04 May 2008, 14:36:15 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 04 May 2008, 14:55:33 »
Ja ok maar volgens mij heeft amersfoort maar 1 enkel oprijpunt zoals ik me kan herinneren. De foto die jij laat zien is van 't Harde

Gooierhaven

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 04 May 2008, 15:05:51 »
Amersfoort heeft drie laadsporen naast elkaar met een behoorlijk lang laadperron op de kop.
Kijk maar op google-maps. Daar staan er drie wagons voor op een spoor.

Jan

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 04 May 2008, 15:12:24 »
Ja je hebt gelijk, in mijn beleving was het er maar 1, maar goed dat is dan ook al weer 8 jaar geleden dat ik er voor het laatst naar gekeken heb. En ik ging ervan uit dat ik het op Google niet kon zien omdat het een mil complex is en dus gemaskeerd zou zijn. Maar het rail gedeelte kan je net zien idd. Nou ja maakt niet uit :) het is toch mijn wereld maar goed iemand nog op/aanvullingen op de technieken want dat het perron niet klopt dat is helder :)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #9 Gepost op: 04 May 2008, 15:30:18 »
Het oogt ook wat beter om matte verf te gebruiken, nu is het er wel erg regenachtig of zoiets...

Blausee_Mitholz

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 04 May 2008, 15:59:46 »
iemand nog op/aanvullingen op de technieken want dat het perron niet klopt dat is helder :)

Zou het zo wie zo niet zwart maken, een dergelijk laadperron is nooit van asfalt gemaakt maar van beton. (Asfalt is bij de eerste de beste laadsessie er zo uit gejaagd door die rupsvoertuigen).
Maak er dus een grijze beton stuktuur van (ga anders even kijken bij Hde daar kom je er zo bij).

Mvg, Johan.

JWL6400

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 04 May 2008, 17:07:39 »
een dergelijk laadperron is nooit van asfalt gemaakt maar van beton. (Asfalt is bij de eerste de beste laadsessie er zo uit gejaagd door die rupsvoertuigen).

Ben ik het niet helemaal mee eens.

Hier in Assen is ook een laadperron (waar helaas nog maar zeer sporadisch gebruik van gemaakt wordt) en die is gemaakt van klinkers. Zijn wel beton klinkers overigens.  In het verleden werden hier regelmatig M 109 houwitzers geladen en het perron ligt er nog steeds zonder aan gort gereden te zijn.

Mvg ook een Johan :)
« Laatst bewerkt op: 04 May 2008, 23:58:30 door Peter Korsten. Reden: Citaat gerepareerd. »

Robbert

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 04 May 2008, 17:25:34 »
Interresant zo'n bouwsel en wat een hoop reacties, ik zal ook even mijn mening geven.

Als ik alles hier boven zo lees en bekijk, trek ik mijn conclusie dat er veel ruimte nodig is voor zo'n laadstation. Aangezien jij op een relatief klein plankje je laadstation wilt gaan maken, lijkt het mij niet handig om hier nog evt bomen en struiken te plaatsen, maar deze te gebruiken voor het laadstation. Persoonlijk zóu ik de oprit gelijkzijdig aan het spoor maken links van het diorama  en hier de gehele lengte voor gebruiken. Daarnaast zou ik het spoor voor 2 a 3 wagons helemaal omringen van beton zodat de tanks eventueel ook van opzij benadert kunnen worden of een kraan die andere voertuigen op de wagons plaatst. Buiten de hekken zou je natuurlijk wel wat groen kunnen plaatsen. Ik hoop dat je dit begrijpt en ik wil anders wel een tekening maken.

Groetjes,

Robbert

Tjibbeb

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 04 May 2008, 17:41:29 »
Het is al weer ruim 25 jaar geleden maar ik herrinner me een klein stationnetje in Duitsland waarvandaan wij ook weer alles op de trein moesten zien te krijgen. (PRTL, bergingstank en wat klein grut). Volgens mij kon je daar niet van achter oprijden maar moesten de stukken in een draaiende beweging opgesteld worden. (gelukkig was ik geen chauffeur)

Het is dus maar net waar je je laadplaats situeert

Tjibbe

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 04 May 2008, 18:07:30 »
Ach ja het is en blijft model :) maar goed, ik vind hem wel behoorlijk gelukt en al mijn diorama's die ik maak zijn trainingsbouwsels om het eea te leren qua technieken, zoals ballasten, gras aanleggen, ik heb in dit diorama het hek zelf gemaakt door ijzeren staafjes ( Uit een elektronische vliegenmepper ) aan elkaar te solderen en er hordeur gaas tegen aan te plakken. Zo probeer ik van alles uit om van te leren.

Voor dit project heb ik bijvoorbeeld ook de statische-gras-door-zeef-met-elektronische-vliegenvanger aparatus gebouwd en dat ding werkt ook fantastisch :) en het ballasten is ook een stuk beter gegaan deze keer.

Oh en @robbert ik begrijp wat je bedoeld ;) ik ga nog even kijken of het lukt om boompjes te maken maar die komen dan idd buiten het hek.
« Laatst bewerkt op: 04 May 2008, 18:09:20 door Remco »