Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:37:59
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
Vandaag om 22:33:27
Roco wagon openen door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:18:57
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06

Auteur Topic: Laadstation militair materieel  (gelezen 9793 keer)

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
    • sleutelspoor
Re: Laadstation militair materieel
« Reactie #15 Gepost op: 04 May 2008, 18:10:48 »
Ach ja het is en blijft model :) maar goed, ik vind hem wel behoorlijk gelukt en al mijn diorama's die ik maak zijn trainingsbouwsels om het eea te leren qua technieken, zoals ballasten, gras aanleggen, ik heb in dit diorama het hek zelf gemaakt door ijzeren staafjes te solderen aan elkaar en er hordeur gaas tegen aan te plakken. Zo probeer ik van alles uit om van te leren.

Voor dit project heb ik bijvoorbeeld ook de statische-gras-door-zeef-met-elektronische-vliegenvanger aparatus gebouwd en dat ding werkt ook fantastisch :) en het ballasten is ook een stuk beter gegaan deze keer.

Dit noemen ze nu "de zijdeur taktiek" aandacht van het onderwerp afleiden via een ander intressant onderwerp. :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 04 May 2008, 18:13:08 »
Sorry ? ik probeer technieken uit, vraag daar reacties op, krijg reacties en leg uit waarom ik het maak en dan kom jij met zo'n opmerking ? Kun je wel een smilly erbij zetten maar ik vind dat een beetje een flauwe opmerking. Alsof ik geen kritiek zou kunnen verduren ?

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #17 Gepost op: 04 May 2008, 18:57:04 »
Ja zo'n opmerking is nou niet bepaald bevorderlijk voor om onze hobby te promoten SK. :-|

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Online Online
    • sleutelspoor
« Reactie #18 Gepost op: 04 May 2008, 19:17:27 »
Ieder goed onderbouwd commentaar wordt steeds naar het  "ja maar" vakje gedreven. Waarom vraag je dan advies als je toch niet van plan bent om het te veranderen.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 04 May 2008, 19:46:45 »
Dank voor de aanvullingen iedereen.

@SK ik vraag om meningen over mijn technieken, blijkbaar niet duidelijk genoeg, maar goed die neem ik dan voor mijn rekening, jij en een aantal anderen beginnen over een perron. Daarvan geef ik aan dat in mijn beleving het ergens anders er anders uit zag, maar uiteindelijk blijkt het niet zo te zijn wat ik ook constateer. Maar zoals ik dan aangeef dat dat voor mij nu niet van belang is omdat de technieken voor mij nu even belangrijker zijn en welke dan precies. Dat jij dan zo'n opmerking er tussen door gooit getuigt niet van klasse.

Gooierhaven

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 04 May 2008, 21:38:07 »
Dat jouw laadbordes een beetje onhandig voor de heren chauffeurs is mag bij het huidige beroepsleger toch geen probleem meer zijn? Of is dit ook al arbo-technisch niet meer verantwoord?

Het hekwerk is zonder meer fraai. Het gras is, zoals je zelf ook al zegt, te monotoon. De kleur is ook een beetje erg sappig. Gebruik liever wat meer verschillende kleuren en wissel ook de lengte van de vezeltjes. Ik strooi altijd lukraak wat materiaal (vezels en vlokjes) uit diverse potjes/zakljes door elkaar heen, spuit dat nat met de plantenspuit en druppel er dan verdunde houtlijm in.

Jan

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 04 May 2008, 22:09:05 »
Hoi Jan haha ja inderdaad dat mag geen probleem zijn nee :) Het gras inderdaad is en blijft lastig, ik gebruik wel 2 tinten door elkaar maar dat komt op de een of andere manier niet echt tot uiting. Het zijn wel 2 vezels. Jij hebt het over vlokjes, wat gebruik je dan precies als ik zo vrij mag zijn ?

Ikzelf heb 2 tinten van Busch en 4 doosjes die ik in Houten gekocht heb. Vrijwel hetzelfde spul alleen verschrikkelijk veel goedkoper :)

Ik maak mijn gras zoals op de Avontuur in Miniatuur - site word voor gedaan dus met een groene verf gemixt met houtlijm als ondergrond en dan strooien. Gebruik jij dan geen ondergrond ?

ReesCees

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 04 May 2008, 22:28:55 »
Leuk topic zeg.

Het gaf me inspiratie voor dit mini dio om er een militair thema van te maken.

Nu nog opzoek naar wat Oost-Duits of russisch materiaal.

Kees-Jan

Gooierhaven

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 04 May 2008, 22:37:09 »
@Remco
Ik begin te strooien in dikke groene verf (mengverf voor latex).
Als het me na de eerste laag strooien niet bevalt, ga ik er gewoon met nog meer vezels e.d. over heen. De vlokken die ik gebruik zijn van heki of woodland turf. Dat heb je in diverse afmetingen en kleuren.

@Kees-Jan
Ziet er goed uit. Oostduits/Russisch materieel is er ook zat te koop, maar dit diorama is vrij "onpartijdig", dus je hebt alle vrijheid.

Jan

ReesCees

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 04 May 2008, 22:41:18 »
Jan, klopt maar Oostblok tik (snap je).

Gras:

Ik gebruik minimaal vier kleuren door elkaar en tevens lang en kort gras (zowel vlokken als vezels).

Om er dan één "geheel" van te maken spuit ik met een home made low budget airbrush er her en der een bruine waas overheen.

Kees-Jan

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #25 Gepost op: 04 May 2008, 23:05:33 »
Ok duidelijk, welke bruine verf gebruik je daarvoor ?

En Kees ik volg zeg maar jouw how-to van het ballasten van rails maar dat dry brushen hoe moet ik dat precies zien ? Ik doop mijn kwast in de verf en dan ? Ik heb gelezen dat sommigen dan eerst de kwast uitdrukken op papier ofzo en dan pas over het te brushen deel heen gaan maar zoals ik jouw verhaal lees doe jij dat niet of wel ? ( Mijn rails ziet er nu uit als Stap 3 in jouw uitleg )

ReesCees

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 04 May 2008, 23:11:28 »
Remco,

Dry brushen kan met een droge kwas of natte kwast..

Droge kwast:

De verf minimaal op de kwast houden en daarna met de kwast "borstellen"over het object. Je krijgt dan op de hogere delen verf te zitten (heel weinig).

Natte kwast:

Met verdunde verf in de kwast een laagje op het object vegen. Je krijgt dan meer een waas op de hogere delen.

Ws ben ik op de 17e in Houten bij de stand van Anita decor zo rond 10.30 uur voor een kleine demo (maar dat is nog niet definitief).

Kees-Jan

krimson

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 04 May 2008, 23:16:54 »
Dat jouw laadbordes een beetje onhandig voor de heren chauffeurs is mag bij het huidige beroepsleger toch geen probleem meer zijn? Of is dit ook al arbo-technisch niet meer verantwoord?
Hoi Jan haha ja inderdaad dat mag geen probleem zijn nee :)

Geen Grappen over hare majesteits ARMEE ;D

Goed bezig Remco, altijd goed om te peilen wat andere er van vinden! maar uiteindelijk blijft het jouw modelwereld!

Grt Wmr Ray van de groene Kmar
« Laatst bewerkt op: 05 May 2008, 00:01:24 door Peter Korsten. Reden: Citaat gerepareerd. »
Nederlandse baan C-rail tijdperk IV/V Project Kaamelingen

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 04 May 2008, 23:37:07 »
Haha dank je Ray,

Enne groene kmar ? Wat is in vredesnaam groene kmar ? :) Kmar is toch allemaal blauw ;)

krimson

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 05 May 2008, 16:55:00 »
Behalve 3 pelotons, die als vredestaak hebben Het bergeleiden van militaire oefeningen en begeleidingen van colonne's , en als "groene Taak" onder anderen Stafwacht, opvang krijgsgevangenen ,Verkeersleiding,Orde en Tucht. Daarnaast zijn deze pelotons Groen opgeleid en uitgerust als een infantriegroep.

Zeer veelzijdig clupje jongens en meiden ;).

Grt Wmr ray van de groene Kmar.

Nederlandse baan C-rail tijdperk IV/V Project Kaamelingen