Ik heb het plan opgevat om de 'grootste kerstboom van Nederland'; de zendmast bij Lopik in model na te maken als een soort kerst ornament met een hoogte van ca 60 cm en op te tuigen met wat smd lichtsnoertjes van de Action. Dat zal een uitvoering in schaal Z worden denk ik.
Aangezien het origineel 366 meter hoog is, is schaal T dichter in de buurt Voor tekening kun je eens kijken of het regionaal historisch archief iets heeft:https://rhcrijnstreek.nl/
Dat heeft onder meer te maken met de ruilverkaveling van 1970, er is toen een veel meer logische verdeling van de percelen gecreëerd. Overigens staat het oude zendstation (wat nu als evenementenlocatie in Dudokstijl nog bestaat) waar vandaan werd uitgezonden op grondgebied van de gemeente Lopik, dus de zendmast heeft die aanduiding behouden, al is de officiële benaming Gerbrandytoren. En er was dichterbij Lopik ook nog een oude radiozendmast waar aan gerefereerd werd, maar die is een paar jaar geleden gesloopt.Groeten uit Lopik Edit: ik zie dat er inmiddels verwezen wordt naar de Wiki site, maar die zegt volgens mij niks over de grondverdeling van destijds