Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
wob
Vandaag
om 00:43:01
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:41:22
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 September 2025, 23:38:38
6 en 7 september terug naar toen
door
Wim Vink
06 September 2025, 23:34:38
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Peter Kleton
06 September 2025, 23:05:54
Plaatdikte van een rangeerbaan
door
Ronald Halma
06 September 2025, 23:05:49
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
06 September 2025, 22:37:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
06 September 2025, 22:07:22
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
06 September 2025, 22:06:12
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
06 September 2025, 21:50:45
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
06 September 2025, 21:47:53
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
BartvD
06 September 2025, 20:36:49
Minder wissels
door
hmmglaser
06 September 2025, 20:27:27
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint.
door
Huup
06 September 2025, 20:12:59
Deining in Dönsdorf
door
Basilicum
06 September 2025, 19:19:21
Welke winkel voert deze merken?
door
Valéry
06 September 2025, 18:55:09
13 en 14 september Pairi Daiza Steam Railway 10 jaar
door
Seinhuis
06 September 2025, 18:33:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
06 September 2025, 18:24:40
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
06 September 2025, 17:57:50
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen
door
Martijnstein
06 September 2025, 17:56:43
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Wilma1970
06 September 2025, 17:38:35
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
06 September 2025, 17:26:39
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ...
door
StefanNL_Plays
06 September 2025, 16:50:56
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
06 September 2025, 15:22:12
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
06 September 2025, 14:51:46
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud)
door
AP3737
06 September 2025, 13:47:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
06 September 2025, 13:16:08
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
06 September 2025, 12:21:06
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
Ad Cleijsen
06 September 2025, 10:24:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
06 September 2025, 09:38:28
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht. (gelezen 2010 keer)
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6442
Zal 't gaan, ja!
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
«
Reactie #15 Gepost op:
07 December 2023, 00:43:39 »
In de 1e instantie waren de treinstellen volgens de specificaties toegelaten.
Echter gingen de Belgen , en met name de Franstaligen moelijk doen, zelfs tot bij de vakbond.
Het begon allemaal dat de Waalse vakbond ging eisen dat er een treinbegeleider (hoofdconducteur) aanwezig moest zijn op de trein.
Geen probleem volgens Arriva, dat kon geregeld worden.
Toen kwam de volgende eis: het moest Franstalig personeel zijn, en het liefst eigen personeel van stelplaats Luik.
Dit werd via de rechter afgekeurd.
Vervolgens ging men extra eisen stellen aan de treinstellen die volgens de 1e ingediende Belgische specificaties gewoon voldeden.
Toen kwam men met de ERTMS eis op de proppen, die overigens alleen actief is op het westelijk deel van Luik-Guillemins inclusief aansluiting HSL. (waar Arriva dus eigenlijk niet zou komen)D specificaties van Stadtler klopten dus niet, en Stadtler moest opnieuw gewijzigde specificaties toesturen.
Vervolgens zijn er enkele testritten met 2 stellen in Belgie geweest, en die waren op wat kleinigheidjes na goed bevonden.
Nu volgt dus de laatste fase, waarme men dus intensief, en met dienstpersoneel gaat testen, en nu dus ook op het beoogde traject zelf.
[Off topic]
Wat ik zo frapant vind is dat de Belgen naar mijn mening onredelijke eisen gaan stellen, terwijl de Belgen al jaren de Nederlandse grens passeren met AM60, AM75, AM80 en nog wat loks die geen 3e frontsein hadden, bovendien geen ATB hadden.
Kortom: dit werd door ons gedoogd.
Jos.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
Hlv53
Offline
Berichten: 569
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
«
Reactie #16 Gepost op:
07 December 2023, 01:24:38 »
Mja, gedoogd, gedoogd...eerder noodzaak, NS had gewoonweg geen materieel dat de grens over kon in die tijd.
Er zijn verdragen en contracten getekend tussen NL en B en hetgeen er uit voortvloeide was de situatie die hier een beetje geringschattend als "gedogen" wordt omschreven. Het moest vooral werkbaar zijn en dat was het ook, net als in bv Venlo. Het is pas veranderd nadat alle seinhuizen etc gecentraliseerd werden; opeens kon er niet veel meer. Kon je voorheen in Venlo met Duits ook een heel eind komen, nu kan dat niet meer. Maastrichtse seingevers kenden een aardig mondje frans en de Waalse bestuurders konden zich ook redden in het Nederlands.
IL&T en co hebben daar om begrijpelijke redenen hun bezwaren tegenin gebracht. De uitkomst is een stuk minder interessant dan wat er hier gesuggereerd wordt; de nmbs heeft haar materieel aangepast.
Het ertms-verhaal gaat niet op; nieuw materieel moet al jaren voorzien zijn van etcs in België (enige uitzonderingen daargelaten, denk aan sommige tsp-loks). Dat is de wet, je zou toch niet willen dat we in een gedoogsituatie terechtkomen, niet?
Mvg Bas
Gelogd
Bahn-AG
Offline
Berichten: 1756
Re: Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.
«
Reactie #17 Gepost op:
07 December 2023, 02:11:53 »
Als iemand die aan de Hoekse lijn woont snap ik het hele gezeur niet.
Zal waal de Limburgse mentaliteit zeen. Die veule zich altiëd achtergesjteld.
Neet zanikke. Tenj opein en effe doorbiëte.
Bart
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Wekenlang geen sneltreinen tussen Heerlen en Maastricht.