Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 17:12:21
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
Vandaag om 17:05:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 16:49:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Robert vh Prutsert
Vandaag om 15:43:59
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 15:33:29
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:30:13
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Overstap naar HTM door Jelmer
Vandaag om 15:12:10
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 14:50:15
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:43:10
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door Seinhuis
Vandaag om 13:10:25
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:54:21
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:09:35
The Summer of 69 door einte
Vandaag om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 11:17:59
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:08:09
  

Auteur Topic: Groenendaal Tijdperk III/IV  (gelezen 7310 keer)

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #15 Gepost op: 05 May 2009, 20:13:01 »
Eeuhh, niemand? Het gaat metname hierom:



En de gebruikte kleur(en):


Grt, Ronald.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #16 Gepost op: 06 May 2009, 14:17:15 »
Je ballast ziet er erg nieuw en schoon uit, je omgeving niet. Dat matcht niet met elkaar. Wellicht kan je met een airbrush de ballast nog een wat bruinige kleur geven?

Verder zie ik dat je wissel een beweegbaar puntstuk heeft, je moet dan zeer voorzichtig zijn met ballasten. Eerlijk gezegd zou ik er uberhaupt niet aan beginnen. Als het nog mogelijk is zou ik de wissel er uit halen en de ondergrond in dezelfde kleur als de ballast verven.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #17 Gepost op: 06 May 2009, 18:41:26 »
Peter, dank voor je commentaar, het lag in de bedoeling om de airbrush er over te halen en vwb het wissel heb ik het zo opgelost:




Maar heeft nieuw gestortte ballast niet de zelfde soort kleur?
Iig kan ik meer van dit soort opmerkingen/aanvullingen best gebruiken.

Grt, Ronald.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #18 Gepost op: 06 May 2009, 22:41:21 »
Nieuw gestortte ballast heeft absoluut die kleur. Dat is ook wat ik met mijn opmerking bedoelde: je ballast ziet er vers uit, maar de omgeving niet.
Tuurlijk wordt er ook wel eens ballast vernieuwd in een oude omgeving, maar niet een complete spoorbaan.

Hoe kan jij trouwens nog strooien en airbrushen met al die bovenleiding? ;)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #19 Gepost op: 06 May 2009, 23:47:44 »
Peter, sorry verkeerd begrepen.
Het strooien doe ik met een babyvoedingschepje en vervolgens "inspuiten" met een flink formaat injectiespuit met verdunde houtlijm.
Het airbrushen moet ik nog doen, maar zal voorzichtig tussen de bovenleiding heen manoeuvreren.

Grt, Ronald.

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #20 Gepost op: 18 May 2009, 22:49:15 »
De luchtspuit erover gehaald:






Grt, Ronald.

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #21 Gepost op: 19 May 2009, 08:55:46 »
Fraai!
Zo'n leeg station heeft ook wel iets. Op eerdere foto's liet je een overvol geparkeerd emplacemtent zien. Dat is in het echt zelden.

Verder: ga zo door en houd ons op de hoogte met foto's!

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #22 Gepost op: 19 May 2009, 19:05:19 »
Ik vind het er nu een stuk beter uit zien! (y)

Bart

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #23 Gepost op: 27 May 2009, 17:29:35 »
Een kleine update:








Grt, Ronald.

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #24 Gepost op: 21 June 2009, 19:13:54 »
Nu eens bezig geweest aan de andere kant van de baan, de railspiraal/gleiswendel/helix of hoe je het ook noemt.



De eerste 11/2 ronding met 8,5 cm tussenruimte.


En daar moet het uitkomen, bij de Plan D op +50 cm.

Grt, Ronald.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #25 Gepost op: 21 June 2009, 20:41:16 »
Hoi Ronald,

Dat wordt een mooie railspiraal. Ik heb er ook eentje gebouwd, maar een ronde in plaats van een hoekige. Als ik weer een railspiraal bouw, wordt deze ook hoekig. Het zaagwerk is dan makkelijker.

Een tip: met de draadeinden kun je ook zorgen voor elektrische voeding van de rails. De binnenste draadeinden, bijvoorbeeld, de pluspool en de buitenste de minpool. Dit heb ik ook gedaan. Kijk hier maar eens. (Foto 10 laat de elektrische aansluiting zien.)

Succes met de bouw!

Groet,
Basilicum

Michel_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #26 Gepost op: 21 June 2009, 20:51:30 »
De bomen zijn niet helemaal mijn smaak, maar voor de rest ziet het er super uit! Goed gedaan!

Grtz,
Michel.

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #27 Gepost op: 21 June 2009, 22:25:41 »
leuk baantje echt waar  (y)

maar ik heb alleen een vraag/opmerking, namelijk waarom heb je 2 stationsgebouwen gebruikt.
een is toch genoeg
en inderdaat zijn de bomen niet heel bijzonder maar die van mij worden nog niet beter  ;)
verder leuk baantje

groet Bas
Modelspoorder in winterslaap

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #28 Gepost op: 22 June 2009, 00:22:46 »
@ Bas, het gebouw wat jij bedoeld is geen stationsgebouw maar het postkantoor met los en laadperron.

@ Allen, dank voor jullie reacties, de bomen en struiken waren een eerste aanzet die nog voor verbetering vatbaar zijn.

Grt, Ronald.

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #29 Gepost op: 25 August 2009, 21:52:18 »
De spiraal is af:




Grt, Ronald.