Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Huup
Vandaag om 22:39:08
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 22:31:02
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 22:30:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
Vandaag om 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
Vandaag om 21:59:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
  

Auteur Topic: Groenendaal Tijdperk III/IV  (gelezen 7182 keer)

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #15 Gepost op: 05 May 2009, 20:13:01 »
Eeuhh, niemand? Het gaat metname hierom:



En de gebruikte kleur(en):


Grt, Ronald.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #16 Gepost op: 06 May 2009, 14:17:15 »
Je ballast ziet er erg nieuw en schoon uit, je omgeving niet. Dat matcht niet met elkaar. Wellicht kan je met een airbrush de ballast nog een wat bruinige kleur geven?

Verder zie ik dat je wissel een beweegbaar puntstuk heeft, je moet dan zeer voorzichtig zijn met ballasten. Eerlijk gezegd zou ik er uberhaupt niet aan beginnen. Als het nog mogelijk is zou ik de wissel er uit halen en de ondergrond in dezelfde kleur als de ballast verven.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #17 Gepost op: 06 May 2009, 18:41:26 »
Peter, dank voor je commentaar, het lag in de bedoeling om de airbrush er over te halen en vwb het wissel heb ik het zo opgelost:




Maar heeft nieuw gestortte ballast niet de zelfde soort kleur?
Iig kan ik meer van dit soort opmerkingen/aanvullingen best gebruiken.

Grt, Ronald.

Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2318
    • Somda
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #18 Gepost op: 06 May 2009, 22:41:21 »
Nieuw gestortte ballast heeft absoluut die kleur. Dat is ook wat ik met mijn opmerking bedoelde: je ballast ziet er vers uit, maar de omgeving niet.
Tuurlijk wordt er ook wel eens ballast vernieuwd in een oude omgeving, maar niet een complete spoorbaan.

Hoe kan jij trouwens nog strooien en airbrushen met al die bovenleiding? ;)
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #19 Gepost op: 06 May 2009, 23:47:44 »
Peter, sorry verkeerd begrepen.
Het strooien doe ik met een babyvoedingschepje en vervolgens "inspuiten" met een flink formaat injectiespuit met verdunde houtlijm.
Het airbrushen moet ik nog doen, maar zal voorzichtig tussen de bovenleiding heen manoeuvreren.

Grt, Ronald.

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #20 Gepost op: 18 May 2009, 22:49:15 »
De luchtspuit erover gehaald:






Grt, Ronald.

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #21 Gepost op: 19 May 2009, 08:55:46 »
Fraai!
Zo'n leeg station heeft ook wel iets. Op eerdere foto's liet je een overvol geparkeerd emplacemtent zien. Dat is in het echt zelden.

Verder: ga zo door en houd ons op de hoogte met foto's!

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

btraornsuhobcd

  • Offline Offline
  • Berichten: 1242
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #22 Gepost op: 19 May 2009, 19:05:19 »
Ik vind het er nu een stuk beter uit zien! (y)

Bart

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #23 Gepost op: 27 May 2009, 17:29:35 »
Een kleine update:








Grt, Ronald.

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #24 Gepost op: 21 June 2009, 19:13:54 »
Nu eens bezig geweest aan de andere kant van de baan, de railspiraal/gleiswendel/helix of hoe je het ook noemt.



De eerste 11/2 ronding met 8,5 cm tussenruimte.


En daar moet het uitkomen, bij de Plan D op +50 cm.

Grt, Ronald.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5397
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #25 Gepost op: 21 June 2009, 20:41:16 »
Hoi Ronald,

Dat wordt een mooie railspiraal. Ik heb er ook eentje gebouwd, maar een ronde in plaats van een hoekige. Als ik weer een railspiraal bouw, wordt deze ook hoekig. Het zaagwerk is dan makkelijker.

Een tip: met de draadeinden kun je ook zorgen voor elektrische voeding van de rails. De binnenste draadeinden, bijvoorbeeld, de pluspool en de buitenste de minpool. Dit heb ik ook gedaan. Kijk hier maar eens. (Foto 10 laat de elektrische aansluiting zien.)

Succes met de bouw!

Groet,
Basilicum

Michel_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #26 Gepost op: 21 June 2009, 20:51:30 »
De bomen zijn niet helemaal mijn smaak, maar voor de rest ziet het er super uit! Goed gedaan!

Grtz,
Michel.

basdouma

  • Offline Offline
  • Berichten: 991
  • Hoezo er gaat niks boven Groningen?!
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #27 Gepost op: 21 June 2009, 22:25:41 »
leuk baantje echt waar  (y)

maar ik heb alleen een vraag/opmerking, namelijk waarom heb je 2 stationsgebouwen gebruikt.
een is toch genoeg
en inderdaat zijn de bomen niet heel bijzonder maar die van mij worden nog niet beter  ;)
verder leuk baantje

groet Bas
Modelspoorder in winterslaap

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #28 Gepost op: 22 June 2009, 00:22:46 »
@ Bas, het gebouw wat jij bedoeld is geen stationsgebouw maar het postkantoor met los en laadperron.

@ Allen, dank voor jullie reacties, de bomen en struiken waren een eerste aanzet die nog voor verbetering vatbaar zijn.

Grt, Ronald.

Roelof

  • Gast
Re:Groenendaal Tijdperk III/IV
« Reactie #29 Gepost op: 25 August 2009, 21:52:18 »
De spiraal is af:




Grt, Ronald.