Bij de nieuwere 85009 motoren zijn de koolborstels vervangbaar. Zoals in de link naar amazon.
Ik vermoed dat er bij jouw exemplaar een koolborstel gebroken is of dat er wat tussen zit of zo.Mocht je in de buurt van Almere of Lelystad zitten wil ik er wel eens naar kijken.
Alleen bij de aller eerste generatie (blank metaal en wit kunststof koolborstel afdekking) zijn de koolborstels niet vervangbaar volgens mij. En bij die hele dikke ronde dingen die in de BR 215 en oudere V200 modellen zaten misschien.Rechts een oude bruine gelsoten knor motor zoals in de oudere grijs/citroen)gele Roco 2200en zat en links een moderne motorDe koolborstel houders zijn uitneembaar. Platte schroevendraaier tussen het aslager en het plastic en met beleid het plastic houdertje er uit wippen. De bruine motor had ik al eens gesloopt Weet niet meer waarom. Misschien gewoon pubertijd frustratie of zo... Ik vermoed dat er bij jouw exemplaar een koolborstel gebroken is of dat er wat tussen zit of zo.Mocht je in de buurt van Almere of Lelystad zitten wil ik er wel eens naar kijken.Mvg,Robert
Als iemand van jullie weet welk onderdeelnummer koolborstels en veertjes van deze motor (85009) hebben, hoor ik het graag - met het oog op later onderhoud.