Gaat het om de dakopbouw van de motorwagens (welke: mC, mC4D, mC5D, mABD, mCv/d) zoals bij indienststelling of gaat het om de daken zoals na de ombouw tot dienstwagen (mP, mDW)?Rob
Even off-topic, maar wel Blokkendoos-praot:Bij de motorwagens die tot mP of mDW zijn omgebouwd werden de hele elektrische installaties vervangen, mede vanwege het feit dat iedere pantograaf een dakzekering (vonkhoorn) kreeg. Ik ben bijna zover dat ik een paar plaatjes kan gaan plaatsen van mijn mDW en mP in wording. Wat in ieder geval een hele nuttige aanschaf is geweest, is het boek "Blokkendozen op het spoor" van Carel van Gestel (uitg. WBOOKS).Rob
Yep, in Amersfoort aan de openbare weg. Je kunt er zo een meetlint langs leggen. Alleen dat dak... Ben zelf ook met een mP-project bezig. Leuke klus, maar die vervloekte klinknageltjes... Overigens mist mijn donor op een van de hoeken naast de balkons de verticale rij klinknagels, die op de andere drie hoeken wel aanwezig zijn. Foutje van Roco, maar ik heb er nog nooit iemand over gehoord.
naast natuurlijk "van Stoom tot Stroom" en "Elektische treinen in Nederland, deel 1" Deze drie boeken zijn super handig voor het superen, verbouwen e.d van blokkendoos rijtuigen.