Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de lampjes via het chassis zijn aangesloten. Bij Roco heb ik dat nog nooit gezien. Is ook geen reden voor want Roco gebruikt het chassis niet voor de stroomafname.
We gaan dus binnenkort de diodes eruit slopen, en dan de lampjes via de printplaat rechtsreeks aan de blauwe, gele en witte draad koppelen. Dan weten we zeker dat ze het zullen doen.k
ZIMO MX630R in, dan brandt de verlichting niet. De ZIMO kwam nieuw uit de verpakking, en voor alle zekerheid nog een tweede exemplaar geprobeerd, ook winkelnieuw,
Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad met Zimo decoders waar een weerstand/ door verbinding op ontbrak.De een had deze wel, een volgende niet wat resulteerde in niet werkende verlichting in een identiek treinstel (destijds de Trix koploper).Zou dat niet hier ook het geval kunnen zijn?Ik ben nu niet thuis dus kan nu even niet nakijken wat dat nou precies was.
Hij heeft een Roco 43376 (NS 1142 geelgrijs). Deze loc is af fabriek voorzien van een NEM652 aansluiting. Als je de loc uitrust met een ESU Lopi 4 dan brandt de verlichting wel. Zet je er echter een ZIMO MX630R in, dan brandt de verlichting niet. De ZIMO kwam nieuw uit de verpakking, en voor alle zekerheid nog een tweede exemplaar geprobeerd, ook winkelnieuw, maar ook dan brandt de verlichting niet. Toen nog even de ZIMO's in een Roco NS 1734 gezet, en ook dan brandt de verlichting niet, en met de ESU wel.De overeenkomst tussen de 1142 en de 1734 is afgezien van een af fabriek NEM652-aansluiting, dat ze beide voorzien zijn van gloeilampjes i.p.v. LED's. Zou daar de oorzaak liggen? Iemand enige gelijksoortige ervaringen of een oplossing?