Ik kan lezen Jeroen, ik ben niet achterlijk.
het zal hem een rotzorg zijn wat de kleur van de trein is
Wouter Koolmees moet zorgen dat zijn materieel de spitsdrukte aan kan door met het juiste materieel te rijden.
En voor de doorgewinterde?
NS heeft nu al tientallen jaren bewezen dat ze geen normale dienstregeling met België kunnen uitvoeren. Van mij mag Arriva het gaan doen, kan nooit slechter worden
Met goederen vervoer gaat het ook en op de HSL eveneens.
Iedereen blijft echter wel afhankelijk van Antierail of te wel Prorail...
Ik ben het volledig eens met degenen die het Arriva plan een slecht idee vinden. Inderdaad versnippering, helemaal als je naar hun voorstel kijkt. Daar wordt echt niemand beter van, ook Arriva niet, kans op winstgevendheid lijkt me nihil.De enige uitzondering: NS heeft nu al tientallen jaren bewezen dat ze geen normale dienstregeling met België kunnen uitvoeren. Van mij mag Arriva het gaan doen, kan nooit slechter wordenGrtz Gerard
Wat zou er verbeterd moeten worden aan die dienstregeling dan?Edit: quote toegevoegd.
Ik kan lezen Jeroen, ik ben niet achterlijk.Onzin, dat zijn aannames en dooddoeners. Je weet dat helemaal niet want er is geen concurrentie op het spoor. En die niet doorgewinterde reiziger voor wie het onoverzichtelijk wordt daar geloof ik helemaal niet in, het zal hem een rotzorg zijn wat de kleur van de trein is en hij wordt geholpen door technologie. Het is 2023 Jeroen, Lovers Rail is lang geleden. Ik zag Wouter Koolmees gisteren, hij heeft een probleem (zegt hij). Z'n treinen zijn buiten de spits half leeg en in de spits erg vol. Hij wil dat oplossen met beprijzing: wie de pech heeft in de spits te moeten reizen blijft in een volle trein zitten en betaalt ook nog eens meer. Het verhaal wat er achter aan komt is dat het buiten de spits dan veel goedkoper kan. Dank je de koekoek, die treinen zitten half vol. Wouter Koolmees moet zorgen dat zijn materieel de spitsdrukte aan kan door met het juiste materieel te rijden.
Ik heb je hele verhaal een paar keer gelezen maar kun je nog eens uitleggen waarom 2 operators op hetzelfde spoor niet kan?Gr, Ben.
Je hoeft je best niet te doen, want de klant komt toch wel. Tenminste, dat is de gedachte.
Zoals het naar buiten komt wil Arriva een onderhandse gunning van lijnen ten koste van NS. Bij marktwerking zou er een aanbesteding komen waarop ook Arriva kan inschrijven.En marktwerking in het Nederlandse openbaar vervoer betekent overname door buitenlandse staatsbedrijven.Ik heb nooit begrepen waarom marktwerking een verbetering zou zijn.René
NS doet het niet slecht, maar die luiheid zit er wel een beetje in. Tenminste, ik zie de NS niet als lichtend voorbeeld van innovatie of van kwaliteit van dienstverlening.Zelfs prestatieafspraken hebben beperkt effect, want niet voldoen aan afspraken kost geld, maar daarna rijden we vrolijk verder.
Meer concreet: als straks tussen Amsterdam en Utrecht twee vervoerders rijden, pak je in de ochtendspits dan de eerste trein die klaar staat als daar nog zitplaatsen zijn, of wacht je tot er een trein van de concurrent komt, omdat die om wat voor reden dan ook beter voor je is?
Juist. De luiheid straalt er van af. Over 2022 werd €1,5 miljoen boete opgelegd wegens afschalen van de dienstregeling die niet werd geïnd terwijl andere ondernemers het mes op de keel wordt gezet door de Belastingdienst, terecht overigens