Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 16:32:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Rocky Rail 6400 door ceuleer
Vandaag om 16:25:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 16:17:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Arjan6511
Vandaag om 15:03:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
Raadplaatje door Bob11
Vandaag om 14:29:45
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Sikje 225 door Eric B
Vandaag om 13:49:47
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
  

Auteur Topic: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'  (gelezen 16020 keer)

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #15 Gepost op: 23 September 2023, 13:48:53 »
Dat is ook cynisch, Ben.


Ik heb nog even op de website van Ariva gekeken welke lijnen het dan zijn. Ze willen dit gefaseerd doen.

2026:
Hoofddorp - Amsterdam Centraal
Apeldoorn – Enschede
Eindhoven – Heerlen
Lelystad - Zwolle

2027:
Amsterdam/Den Haag – Brussel
Zwolle – Utrecht

2028:
Zutphen – Wijchen
Arnhem – Dordrecht
Arnhem - Ede-Wageningen
Den Bosch – Deurne
Weert - Tilburg Universiteit

2029:
Vlissingen – Breda
Dordrecht – Roosendaal
Den Haag Centraal - Dordrecht

2031:
Utrecht - Almere Centrum
Utrecht – Hoofddorp
Rhenen/Veenendaal - Breukelen/Amsterdam Centraal
Den Bosch/Tiel - Woerden/Gouda
Utrecht - Baarn

2032:
Amersfoort Vathorst - Amsterdam Centraal
Lelystad Centrum - Den Haag Centraal
Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal

2033:
Uitgeest - Rotterdam Centraal
Amsterdam - Zandvoort aan Zee
Amsterdam Centraal – Hoorn
Den Haag Centraal - Haarlem

Bron: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/arriva-dient-voorstel-in-bij-de-acm-voor-het-rijden-van-26-treinlijnen-in-open-toegang-vanaf-2026/


Wat er dan in 2030 gebeurt?
« Laatst bewerkt op: 23 September 2023, 13:51:28 door Jeronimos »
Jeroen

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #16 Gepost op: 23 September 2023, 13:51:03 »
Wat een cynisme. Verlaat dit land zou ik zeggen en vestig je daar waar het allemaal toppie voor elkaar is. Ik ken wel een paar van die landen waar alles van staatswege is georganiseerd.

Oh dus als je het ergens niet mee eens bent, moet je maar meteen dit land verlaten?

brutus1

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #17 Gepost op: 23 September 2023, 14:34:25 »
en maar overstappen en steeds weer inchecken onderweg van Rotterdam naar Groningen. NS, Arriva, NS en wie weet welk bedrijf nog meer. Een versnipperd spoorwegnet komt het reiscomfort niet ten goede maar wel de lust om de reis met de auto te maken.

gr
Brutus

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #18 Gepost op: 23 September 2023, 14:56:47 »
 :)
Pas op Brutus, straks krijg je ook het zielige verwijt van cynisme en de suggestie het elders te zoeken.
Ben ik niet van plan.
Groet,
      Ronald

brutus1

  • Offline Offline
  • Berichten: 623
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #19 Gepost op: 23 September 2023, 15:16:20 »
Ja uit de reactie van Ben lijkt het of de realiteit van comfortabel reizen nog niet helemaal is geland. Is natuurlijk een filerijder en heeft geen spoorse ervaring. Waar gaat de discussie bij het internationaal reizen over? Juist ja, geen doorgaande verbindingen tussen steden waardoor railvervoer nog steeds niet aantrekkelijk is. Dus de discussie Arriva  en NS over binnenlands reizen gaat ook komen.
« Laatst bewerkt op: 25 September 2023, 08:46:38 door Duikeend. Reden: bij reageren op de vorige post svp de reageer knop gebruiken en niet citaat »

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6684
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #20 Gepost op: 23 September 2023, 15:32:31 »

Oh dus als je het ergens niet mee eens bent, moet je maar meteen dit land verlaten?


Da's een wat boude uitspraak. Laat ik het anders verwoorden: het hoeft niet maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben. Aanzeiken tegen overheidsdienaren die een dienstauto met chauffeur hebben hebben vind ik goedkope retoriek.

Gr, Ben.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #21 Gepost op: 23 September 2023, 16:04:51 »
Het ‘probleem’ is dat we het in Nederland nu juist goed voor elkaar hebben. Ga eens een paar dagen door Duitsland treinen en je word hondsdol van al die kleine vervoerders. Veel vertragingen, dan is je treinkaartje bij een andere vervoerder dan DB weer niet geldig, te kort materieel. Natuurlijk kan het ook bij NS nog beter, maar besef dat het reizen bij NS over het algemeen een verademing is t.o.v. landen om ons heen.

Maak het in vredesnaam niet ingewikkelder dan het nu al is, want de reiziger wordt er echt niet beter van.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #22 Gepost op: 23 September 2023, 16:12:46 »
Ja uit de reactie van Ben lijkt het of de realiteit van comfortabel reizen nog niet helemaal is geland. Is natuurlijk een filerijder en heeft geen spoorse ervaring.
Brutus,
Zou je best eens deels gelijk in kunnen hebben...
Brabantse pensionado zonder 'dienstauto met chauffeur'?
« Laatst bewerkt op: 23 September 2023, 16:22:16 door hrp »
Groet,
      Ronald

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4249
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #23 Gepost op: 23 September 2023, 16:16:39 »
Nou nou, de Noormannen staan aan de grens, lijkt wel.  ;D

Ik ben wel benieuwd, al hoewel ik meer heil zie in iemand die goede internationale  verbindingen aanbiedt (en nationaal kan gebruiken) dan iets anders. Maar goed, het zal niet anders zijn dan een andere forensbeweging. Ik check als ik naar mijn werk ga ook in bij 3 verschillende vervoerders....
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4381
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #24 Gepost op: 23 September 2023, 18:08:37 »
Dat is ook cynisch, Ben.


Ik heb nog even op de website van Ariva gekeken welke lijnen het dan zijn. Ze willen dit gefaseerd doen.

2026:
Hoofddorp - Amsterdam Centraal
Apeldoorn – Enschede
Eindhoven – Heerlen
Lelystad - Zwolle

2027:
Amsterdam/Den Haag – Brussel
Zwolle – Utrecht

2028:
Zutphen – Wijchen
Arnhem – Dordrecht
Arnhem - Ede-Wageningen
Den Bosch – Deurne
Weert - Tilburg Universiteit

2029:
Vlissingen – Breda
Dordrecht – Roosendaal
Den Haag Centraal - Dordrecht

2031:
Utrecht - Almere Centrum
Utrecht – Hoofddorp
Rhenen/Veenendaal - Breukelen/Amsterdam Centraal
Den Bosch/Tiel - Woerden/Gouda
Utrecht - Baarn

2032:
Amersfoort Vathorst - Amsterdam Centraal
Lelystad Centrum - Den Haag Centraal
Almere Oostvaarders - Amsterdam Centraal

2033:
Uitgeest - Rotterdam Centraal
Amsterdam - Zandvoort aan Zee
Amsterdam Centraal – Hoorn
Den Haag  ;D
Centraal - Haarlem

Bron: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/arriva-dient-voorstel-in-bij-de-acm-voor-het-rijden-van-26-treinlijnen-in-open-toegang-vanaf-2026/


Wat er dan in 2030 gebeurt?

Haha net al die schijtstukjes  ;D
Veel plezier er mee, vooral ‘t stukje naar Weert met die fijne asielzoekerterreur  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6684
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #25 Gepost op: 23 September 2023, 18:14:51 »

Het ‘probleem’ is dat we het in Nederland nu juist goed voor elkaar hebben.


Oh is dat zo, da's dan zeker sinds vandaag?  ;D Ik lees het hele jaar door, ook op dit forum: NS treinen te laat, te vol, te druk, te kort, te warm, vies, te vaak defect, te weinig in het uur, etc..

Gr, Ben.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5371
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #26 Gepost op: 23 September 2023, 18:23:27 »
Prima Ben. Dan niet. Jij weet het toch allemaal zo goed.  :-\

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2869
  • Twentelijn 1968-1980
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #27 Gepost op: 23 September 2023, 18:25:23 »
Een spoorlijn is geen autosnelweg?! ??? Voor meerdere vervoerders op hetzelfde net is toch helemaal geen plaats! Laat Arriva lekker zelf een spoorlijn aanleggen en daar de treintjes op laten rijden. Nu sluiten landelijk alle NS-treinen op elkaar aan. Zodra er een andere vervoerder tussendoor komt moet daarvoor plaats worden gemaakt, wordt er niet aangesloten op bestaand OV, lopen bestaande aansluitingen mis en meer van dat soort ellende. Ja, NS kan beter, maar de situatie kan ook duidelijk veel slechter en die kant gaan we op met de plannen van Arriva. Moge duidelijk zijn dat ik meer vertrouwen heb in NS dan in Arriva. NS scoort qua punctualiteit nog steeds zeer goed in Europa. Laten we dat niet verkwanselen.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #28 Gepost op: 23 September 2023, 18:41:42 »
Arriva is een volle dochter van DB.

In het (vooralsnog) Verenigd Koninkrijk was de aanbesteding van spoorlijnen geen succes. In Schotland is de hele handel onderhand genationaliseerd, na voortdurende wanprestaties van buitenlandse maatschappijen. In Engeland knoeit men onder de bezielende leiding van de tories blijmoedig verder met het geprivatiseerde spoorwegapparaat, tot grote vreugde van busmaatschappijen National Express en Flixbus. Die rijden in elk geval. En nog prettig geprijsd ook. Maar de conservatieve partij zal niet snel toegeven dat de vrijgave aan de markt van een openbaar nutsbedrijf als de spoorwegen een domme fout was, want halleluja, vrije markt.

Daarnaast kan Deutsche Bahn AG wellicht beter eerst zorgen dat ze haar zaakjes in de Heimat eindelijk eens voor elkaar heeft, voordat ze haar twijfelachtige zegeningen in het koninkrijkje aan zee verder uitrolt? En dan was er nog iets met de financiële positie van die club.

Groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 923
    • Secondtrains.com
Re: Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen'
« Reactie #29 Gepost op: 23 September 2023, 18:48:00 »
Volgende week wordt in de Tweede Kamer gesproken over de Hoordrailnet-concessie.
Meneertje Hettinga wil de discussie even opschudden en zal geen moment onbenut laten om voor zijn eigen toko te lobbyen.
Het wordt tijd dat hij met pensioen gaat. Scheelt een hoop gemekker en gezeur.
En zoals anderen al melden, Arriva moet eerst maar eens zijn eigen winkeltje op orde maken.
Als hij zo doorgaat, zal uiteindelijk niemand nog naar hem luisteren.

Het is jammer dat de Volkskrant meegaat in de Arriva-lobby.
Die journalisten zouden slimmer moeten zijn - maar blijkbaar niet.

C. Koelewijn
« Laatst bewerkt op: 26 September 2023, 15:32:00 door CKLX »