3 mm Karton gaat kromtrekken als je het insmeert met Tacky Glue en bekleed met Scalescenes papers, misschien kan ik dat vermijden door ook de binnenzijde voortaan te bekleden.
Met lijm krijg je ook niet de mooie strakke resultaten, je loopt het risico dat ook het oppervlak gaat bubbelen. Maar met dubbelklevend folie zijn beide problemen opgelost, zowel het kromtrekken als die bubbels.Ik heb dus geen problemen met 2mm karton.Groet,michel
Bedankt voor de tip, maar ik heb nare ervaringen met 2-zijdige klevende folie. Als ik Scalescenes papers dun insmeer met Tacky Glue heb ik nog tijd genoeg om te manoevreren cq corrigeren op het karton. Maar zo heeft een ieder zijn eigen ervaring en ideëen. Groet, Marco
@MacArthur,Ziet er geweldig uit. Ik lees dat je ook materiaal gebruikt van Scale Model Scenery (SMS). Ik huiver om te kopen bij hen, ipv bij Hattons. Ik moest voor vijf velletjes steenpapier in Ashlar € 30,- aftikken, terwijl het in de UK iets van £ 4,50 kostte. Heb daar Justin Noble over geschreven, of dat niet anders kan. Hij heeft overlegd met Hattons, maar die vroegen te veel om als tussenpersoon te fungeren. Jammer want Justin heeft erg leuke spulletjes in de collectie.Maar goed, de online steenmotief van Scalescenes zijn een stuk goedkoper. Zelfs voor niets; Ronald Visser heeft er een voor mij bewerkt. 😀Gr, Hans
Skytrex wordt ook verkocht bij one2Zmodelshop. Misschien daar eens kijken.
Niet echt Lucien, het overgrote deel wat ze verkopen is spoor 0. Ik check het regelmatig.