Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Hatsune Miku
Vandaag om 15:46:12
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles door MathynK
Vandaag om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 15:20:15
Minibaan Visserskaai H0 door Frits C
Vandaag om 15:08:47
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 15:06:58
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Frits C
Vandaag om 15:04:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Jelmer
Vandaag om 14:32:35
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door BertOK
Vandaag om 14:23:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 13:32:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 12:38:17
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
Goede wensen voor 2026 door AdLoc
Vandaag om 11:01:02
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door System-M
Vandaag om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag door cor_b
Vandaag om 09:39:51
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:20:23
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 09:02:12
  

Auteur Topic: C 7401/5 BTD deel 5 1988 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst  (gelezen 5220 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
Re: C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 13 Weegbruggen
« Reactie #15 Gepost op: 02 October 2023, 18:48:05 »
C7401/5 van 1988 5e wbl 1990

Hoofdstuk 13

Weegbruggen


Berijden door locomotieven
1) Alle weegbruggen mogen door locomotieven worden bereden. De weegbruggen voorzien van weegbrugseinen mogen in ruststand behoedzaam worden bereden. Weegbruggen die niet van weegbrugseinen zijn voorzien kunnen niet in de ruststand worden vastgezet; deze mogen met een snelheid van ten hoogste 5 km/h worden bereden.
Bediening en onderhoud
2) Voor bediening en onderhoud moeten de voorschriften in acht worden genomen die in de weeghuisjes zijn vermeld. Het grote onderhoud- revisie, verven, controlebeweging - geschiedt door de dcb; het overige voorgeschreven onderhoud wordt verzorgd door de gebruiker.
Klachten
3 ) De Rayonmanager Vervoer meldt klachten over weegbruggen aan de dcb .
Waar aanwezig
4 ) Op de in onderstaand overzicht vermelde plaatsen zijn weegbruggen aanwezig

Opstellengte
5) Om te kunnen bepalen welke wagens v.w.b.de lengte ineens kunnen worden gewogen is bij elke weegbrug de opstellengte aangegeven :

Amersfoort wph,                                                                                       11 m,                    40 ton
Amsterdam Goederenstation Oost (Rietlanden),                                16 m (10 + 6 m), 100 ton
Arnhem goederen,                                                                                    8 m ,                    40 ton
Crailoo ,                                                                                                       8 m ,                    40 ton
Delft ,                                                                                                           8 m ,                    40 ton
Leeuwarden ,                                                                                              8 m ,                     40 ton
Onnen ,                                                                                                        8 m ,                     40 ton
Roosendaal ,                                                                                               10 m ,                  100 ton
Rotterdam Rechter Maasoever (West) ,                                                8 m ,                    40 ton
Rotterdam Waalhaven Zuid spoor 23                                                    8 m                      100 ton
Rotterdam Pernis (Vondelingenweg) ,                                                  16 m ,                   100 ton
Rotterdam ;Feijenoord (Parallelweg) ,                                                  8 m                        100 ton
Rotterdam Botlek (EMO) ,                                                                       12m (3,6 + 8,4 m)100 ton
Susteren ,                                                                                                    12 m ,                    100 ton
Utrecht Noord (SLI -Spoorstaaf las inrichting ) ,                                   8m ,                       40 ton
Venlo ,                                                                                                          8 m ,                      40 ton
Vlaardingen Centrum ,                                                                              8 m ,                       40 ton
Zutphen ,                                                                                                      8 m ,                      40 ton


057 Aan het einde van hun bruikbaarheid kon je ze zo nog wel eens weggemoffeld in het straatbeeld terug vinden, zoals hier in Antwerpen


058 Aan het einde van hun spoorsleven konden zij er zo desolaat bij staan.


059 Vlak voor dat de tram het overging nemen op Vld-C

060 Maar in model kan alles voortleven. Model door mij gebouwd van uit een Sleutelspoorbouwpakket.

« Laatst bewerkt op: 02 October 2023, 18:53:46 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 14 Storingsorganisate Tractie en Materieel
« Reactie #16 Gepost op: 02 October 2023, 18:50:39 »
C7401/5 van 1988

Hoofdstuk 14

Storingsorganisatie Tractie en Materieel

Het enige verschil met de C7401 1972 is dat er in Amersfoort een onderhoudspost voor DE - loc's gekomen is.
« Laatst bewerkt op: 02 October 2023, 18:53:00 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 15 ATB-Storingsauto"s
« Reactie #17 Gepost op: 02 October 2023, 18:52:29 »
C 7401/5 van 1988 5 wijzigingsblad 9-1990

Hoofdstuk 15

ATB - storingsauto's

Doel ;
( 1 ) De ATB- storingsauto's hebben tot doel herstellingen van ATB -materieelstoringen binnen uiterlijk 2x24 uur mogelijk te maken .
Standplaatsen
(2) ATB - storingsauto's zijn gestationeerd te ;
 Amsterdam - lijnwerkplaats ;
 Leidschendam - lijnwerkplaats ;
 Onnen - lijnwerkplaats ; Zwolle – lijnwerkplaats
Tilburg - hoofdwerkplaats .

INZET
(3) Op basis van de door de machinist aan de VL-post gemelde ATB-materieelstoring zal de ATB-storingsauto door het materieelregelcentrum (MRC) van de HVL , in overleg met de betrokken werkplaats, naar de plaats waar het betrokken materieel enige uren stilstaat , worden gezonden . Het MRC van de HVL maakt per werkplaats een planning van de doorde ATB-storingsauto's te behandelen ATB-materieelstoringen en stelt de betrokken Rc's Ep hiervan in kennis .
Bemanning

(4) De bemanning van de ATB-storingsauto's bestaat uit : één ATB-monteur uit de betrokken werkplaats voor herstellingen op stations waar een Ep-storingsmonteur beschikbaar is ; -- twee monteurs uit de betrokken werkplaats , van wie ten minste één ATB-monteur , voor herstellingen op stations, waar geen Ep-storingsmonteur beschikbaar is .
Taak Ep-rayons

(5) Na ontvangst van de melding van de HVL, op welke wijze materieelstoring in de planning voor de ATB-storingsauto's is opgenomen , zorgt de Rayonmanager Vervoer voor :  een tijdige en juiste opstelling van het te herstellen materieel ( loopafstand auto - materieel maximaal 100 m ; voldoende lucht ) ; opvang en begeleiding van de ATB-storingsmonteur op het Ep-terrein ; assistentie van de ATB-storingsauto door een Ep-storingsmonteur ; maatregelen , opdat veilig kan worden gewerkt .

Als laatste de bijlage 1 vervoersopstelling kr 481 en 482 ; bijlage 2 hefvermogen KR 481 en 482; bijlage 3 kr A310/6 NMBS; Bijlage 4 grenzen van de inzetgebieden der ongevallenkranen en hersporingsgebieden classe 1
Tot zover de C 7401/5


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Reddingsauto's en Ep Hulpverleningsauto's
« Reactie #18 Gepost op: 07 October 2023, 12:57:14 »
C 7401/5  BTD deel 5 1988
het 5é wbl van 18-9-1990

Hoofdstuk 7

Reddingsauto's en Ep-hulpverleningsauto's.


Standplaatsen
1 De reddingsauto's zijn aanwezig te Amersfoort, Haarlem, Maastricht, Rotterdam Goederen, Tilburg en Zwolle. Zij ressorteren onder het bedrijfsonderdeel Vb.
Ep- hulpverleningsauto's zijn aanwezig te Groningen, Venlo en Kijfhoek . Zij ressorteren onder de desbetreffende Rayonmanager Vervoer. De auto's zijn voorzien van mobilofoon; het mobilofooncontact wordt onderhouden door de CMK = Centrale MeldKamer.

Gebruik
2 De reddings-of de Ep-hulpverleningsauto worden als volgt ingezet:
DE REDDINGSAUTO; bij botsingen en / of ontsporingen van ernstige aard buiten overwegen, waarbij een of meer treinen zijn betrokken; bij aanrijdingen tussen trein en wegverkeer (dus doorgaans op overwegen), waarbij één of meer mensen zijn bekneld; bij overige hersporingswerkzaamheden van de categorie 1 (zie VA-Ep, C 0501); bij vredesrampen buiten NS-terrein.

DE EP-HULPVERLENINGSAUTO OF REDDINGSAUTO: bij lekkage van een met gevaarlijke stoffen beladen wagen of bij andere onregelmatigheden met één of meer wagens voor het vervoeren van gevaarlijke stoffen.

Inzet
3 De CMK zal in de in lid (2) genoemde gevallen de daarvoor in aanmerking komende auto onmiddellijk na ontvangst van een melding oproepen overeenkomstig de bestaande alarmeringsprocedure's. Indien daarna de VL-post meedeelt dat inzet niet nodig is, roept de CMK de auto via de mobilofoon naar de standplaats terug.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.