Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door VictorPM
Vandaag om 15:00:03
Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door Dino64
Vandaag om 14:41:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 14:01:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 13:39:06
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 13:09:59
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door MaraNCS
Vandaag om 12:37:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
  

Auteur Topic: C 7401/5 BTD deel 5 1988 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst  (gelezen 4172 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 13 Weegbruggen
« Reactie #15 Gepost op: 02 October 2023, 18:48:05 »
C7401/5 van 1988 5e wbl 1990

Hoofdstuk 13

Weegbruggen


Berijden door locomotieven
1) Alle weegbruggen mogen door locomotieven worden bereden. De weegbruggen voorzien van weegbrugseinen mogen in ruststand behoedzaam worden bereden. Weegbruggen die niet van weegbrugseinen zijn voorzien kunnen niet in de ruststand worden vastgezet; deze mogen met een snelheid van ten hoogste 5 km/h worden bereden.
Bediening en onderhoud
2) Voor bediening en onderhoud moeten de voorschriften in acht worden genomen die in de weeghuisjes zijn vermeld. Het grote onderhoud- revisie, verven, controlebeweging - geschiedt door de dcb; het overige voorgeschreven onderhoud wordt verzorgd door de gebruiker.
Klachten
3 ) De Rayonmanager Vervoer meldt klachten over weegbruggen aan de dcb .
Waar aanwezig
4 ) Op de in onderstaand overzicht vermelde plaatsen zijn weegbruggen aanwezig

Opstellengte
5) Om te kunnen bepalen welke wagens v.w.b.de lengte ineens kunnen worden gewogen is bij elke weegbrug de opstellengte aangegeven :

Amersfoort wph,                                                                                       11 m,                    40 ton
Amsterdam Goederenstation Oost (Rietlanden),                                16 m (10 + 6 m), 100 ton
Arnhem goederen,                                                                                    8 m ,                    40 ton
Crailoo ,                                                                                                       8 m ,                    40 ton
Delft ,                                                                                                           8 m ,                    40 ton
Leeuwarden ,                                                                                              8 m ,                     40 ton
Onnen ,                                                                                                        8 m ,                     40 ton
Roosendaal ,                                                                                               10 m ,                  100 ton
Rotterdam Rechter Maasoever (West) ,                                                8 m ,                    40 ton
Rotterdam Waalhaven Zuid spoor 23                                                    8 m                      100 ton
Rotterdam Pernis (Vondelingenweg) ,                                                  16 m ,                   100 ton
Rotterdam ;Feijenoord (Parallelweg) ,                                                  8 m                        100 ton
Rotterdam Botlek (EMO) ,                                                                       12m (3,6 + 8,4 m)100 ton
Susteren ,                                                                                                    12 m ,                    100 ton
Utrecht Noord (SLI -Spoorstaaf las inrichting ) ,                                   8m ,                       40 ton
Venlo ,                                                                                                          8 m ,                      40 ton
Vlaardingen Centrum ,                                                                              8 m ,                       40 ton
Zutphen ,                                                                                                      8 m ,                      40 ton


057 Aan het einde van hun bruikbaarheid kon je ze zo nog wel eens weggemoffeld in het straatbeeld terug vinden, zoals hier in Antwerpen


058 Aan het einde van hun spoorsleven konden zij er zo desolaat bij staan.


059 Vlak voor dat de tram het overging nemen op Vld-C

060 Maar in model kan alles voortleven. Model door mij gebouwd van uit een Sleutelspoorbouwpakket.

« Laatst bewerkt op: 02 October 2023, 18:53:46 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 14 Storingsorganisate Tractie en Materieel
« Reactie #16 Gepost op: 02 October 2023, 18:50:39 »
C7401/5 van 1988

Hoofdstuk 14

Storingsorganisatie Tractie en Materieel

Het enige verschil met de C7401 1972 is dat er in Amersfoort een onderhoudspost voor DE - loc's gekomen is.
« Laatst bewerkt op: 02 October 2023, 18:53:00 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Hoofdstuk 15 ATB-Storingsauto"s
« Reactie #17 Gepost op: 02 October 2023, 18:52:29 »
C 7401/5 van 1988 5 wijzigingsblad 9-1990

Hoofdstuk 15

ATB - storingsauto's

Doel ;
( 1 ) De ATB- storingsauto's hebben tot doel herstellingen van ATB -materieelstoringen binnen uiterlijk 2x24 uur mogelijk te maken .
Standplaatsen
(2) ATB - storingsauto's zijn gestationeerd te ;
 Amsterdam - lijnwerkplaats ;
 Leidschendam - lijnwerkplaats ;
 Onnen - lijnwerkplaats ; Zwolle – lijnwerkplaats
Tilburg - hoofdwerkplaats .

INZET
(3) Op basis van de door de machinist aan de VL-post gemelde ATB-materieelstoring zal de ATB-storingsauto door het materieelregelcentrum (MRC) van de HVL , in overleg met de betrokken werkplaats, naar de plaats waar het betrokken materieel enige uren stilstaat , worden gezonden . Het MRC van de HVL maakt per werkplaats een planning van de doorde ATB-storingsauto's te behandelen ATB-materieelstoringen en stelt de betrokken Rc's Ep hiervan in kennis .
Bemanning

(4) De bemanning van de ATB-storingsauto's bestaat uit : één ATB-monteur uit de betrokken werkplaats voor herstellingen op stations waar een Ep-storingsmonteur beschikbaar is ; -- twee monteurs uit de betrokken werkplaats , van wie ten minste één ATB-monteur , voor herstellingen op stations, waar geen Ep-storingsmonteur beschikbaar is .
Taak Ep-rayons

(5) Na ontvangst van de melding van de HVL, op welke wijze materieelstoring in de planning voor de ATB-storingsauto's is opgenomen , zorgt de Rayonmanager Vervoer voor :  een tijdige en juiste opstelling van het te herstellen materieel ( loopafstand auto - materieel maximaal 100 m ; voldoende lucht ) ; opvang en begeleiding van de ATB-storingsmonteur op het Ep-terrein ; assistentie van de ATB-storingsauto door een Ep-storingsmonteur ; maatregelen , opdat veilig kan worden gewerkt .

Als laatste de bijlage 1 vervoersopstelling kr 481 en 482 ; bijlage 2 hefvermogen KR 481 en 482; bijlage 3 kr A310/6 NMBS; Bijlage 4 grenzen van de inzetgebieden der ongevallenkranen en hersporingsgebieden classe 1
Tot zover de C 7401/5


Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
C 7401/5 BTD deel 5 1988 Reddingsauto's en Ep Hulpverleningsauto's
« Reactie #18 Gepost op: 07 October 2023, 12:57:14 »
C 7401/5  BTD deel 5 1988
het 5é wbl van 18-9-1990

Hoofdstuk 7

Reddingsauto's en Ep-hulpverleningsauto's.


Standplaatsen
1 De reddingsauto's zijn aanwezig te Amersfoort, Haarlem, Maastricht, Rotterdam Goederen, Tilburg en Zwolle. Zij ressorteren onder het bedrijfsonderdeel Vb.
Ep- hulpverleningsauto's zijn aanwezig te Groningen, Venlo en Kijfhoek . Zij ressorteren onder de desbetreffende Rayonmanager Vervoer. De auto's zijn voorzien van mobilofoon; het mobilofooncontact wordt onderhouden door de CMK = Centrale MeldKamer.

Gebruik
2 De reddings-of de Ep-hulpverleningsauto worden als volgt ingezet:
DE REDDINGSAUTO; bij botsingen en / of ontsporingen van ernstige aard buiten overwegen, waarbij een of meer treinen zijn betrokken; bij aanrijdingen tussen trein en wegverkeer (dus doorgaans op overwegen), waarbij één of meer mensen zijn bekneld; bij overige hersporingswerkzaamheden van de categorie 1 (zie VA-Ep, C 0501); bij vredesrampen buiten NS-terrein.

DE EP-HULPVERLENINGSAUTO OF REDDINGSAUTO: bij lekkage van een met gevaarlijke stoffen beladen wagen of bij andere onregelmatigheden met één of meer wagens voor het vervoeren van gevaarlijke stoffen.

Inzet
3 De CMK zal in de in lid (2) genoemde gevallen de daarvoor in aanmerking komende auto onmiddellijk na ontvangst van een melding oproepen overeenkomstig de bestaande alarmeringsprocedure's. Indien daarna de VL-post meedeelt dat inzet niet nodig is, roept de CMK de auto via de mobilofoon naar de standplaats terug.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.