Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 12:27:49
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:18:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
  

Auteur Topic: Vervoer over water!  (gelezen 958 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Vervoer over water!
« Gepost op: 19 August 2023, 11:53:45 »




Vertaal dit maar eens in spoorwagens en/of vrachtwagen!
Bakkie neemt minimaal 2000 ton mee (Kolen/Erts) :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Vervoer over water!
« Reactie #1 Gepost op: 19 August 2023, 12:46:21 »
Ik denk dat lege bakken makkelijker gaan, minder waterverplaatsing.
Of niet?
Groet,
      Ronald

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12518
    • sleutelspoor
Re: Vervoer over water!
« Reactie #2 Gepost op: 19 August 2023, 13:10:02 »
Hieronder de gehele tekst met het antwoord, en de vertaling door Google.

If you watch river traffic frequently, you've probably seen a tow made up of empty barges before, just like this 56-barge tow being pushed northbound by the M/V E. BRONSON INGRAM near downtown New Orleans, LA. Answer from our Operations Experts: Empties can be pushed faster, but it's also like having a large wind sail out in front of you, so it can be challenging depending on the weather. That's why sound rigging work and focused Pilots/Captains play a crucial role in successful empty barge trips.

Als je vaak naar het rivierverkeer kijkt, heb je waarschijnlijk al eerder een sleep gezien die bestaat uit lege schuiten, net als deze 56-barge sleep die naar het noorden wordt geduwd door de M / V E. BRONSON INGRAM in de buurt van het centrum van New Orleans, LA. Antwoord van onze Operations Experts: Leeggoed kan sneller worden geduwd, maar het is ook alsof je een grote wind voor je uit hebt zeilen, dus het kan een uitdaging zijn, afhankelijk van het weer. Daarom spelen geluidstuigwerk en gefocuste piloten/kapiteins een cruciale rol bij succesvolle lege binnenvaarttochten.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 420
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Vervoer over water!
« Reactie #3 Gepost op: 20 August 2023, 18:27:57 »
In de VS is natuurlijk alles groter, maar "wij" kunnen er ook wat van.

De Veerhaven(NL) en Hercules(D) serie van Thyssen-Krupp, pendelen continue heen en weer tussen Rotterdam en Essen met erts en kolen.

Bij voldoende waterstand varen ze met 3x2 naar boven, 270m lang, waterverplaatsing ca 19000 Ton, waarvan ca 16000 Ton payload.
Naar beneden proberen ze veel mogelijk gebruik te maken van de stroming en varen ze met 2x3

Bijgaand een toevalstreffer waarbij een geladen opvarende en lege afvarende elkaar passeren bij Wesel.

Opm:
Ik heb geen aandelen in die club, werk er niet, kom ze alleen met enige regelmaat op het water tegen.
Fascinerende combinaties om te zien, vooral als ze vlak langs je varen.



j.ossebaar

  • Online Online
  • Berichten: 281
Re: Vervoer over water!
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2023, 16:24:58 »
De duwboot Veerhaven  is van rederij veerhaven en vaart tussen Rotterdam en Schwelger ( roergebied ) , de andere boot is van rederij Imperial/Mannesman en vaart tussen Rotterdam . en Mannesman Rheinhausen . Daar de vaarsnelheid ,afvarig vrij hoog is  en het vaarwater afvarig in het midden van de stroom loopt moet de duwcombinatie afvarig zo klein mogenlijk gehouden worden . Snelheden van 20/25 km/h zijn afvarig normaal . In Amerika zijn de vaarwegen breder en soms dieper dan in europa , daardoor kunnen de duwconvooien groter in omvang zijn .