Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 12:29:01
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 12:27:49
Piko 2025
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 12:18:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 12:17:58
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:48
Line-up foto's van modellen
door
1200blauw
Vandaag
om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
VAM65
Vandaag
om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Gerrit H
Vandaag
om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 11:50:38
De Projecten van RetroJack
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 10:57:33
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
TonM
Vandaag
om 10:48:15
Digitaal-delta
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:06:46
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 10:06:35
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:58:20
modulebaan in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jelmer
Vandaag
om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Edwin2121992
Vandaag
om 08:12:22
Lemke 2025
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder
door
Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
Vervoer over water!
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vervoer over water! (gelezen 958 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Vervoer over water!
«
Gepost op:
19 August 2023, 11:53:45 »
Vertaal dit maar eens in spoorwagens en/of vrachtwagen!
Bakkie neemt minimaal 2000 ton mee (Kolen/Erts)
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
hrp
Offline
Berichten: 4214
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #1 Gepost op:
19 August 2023, 12:46:21 »
Ik denk dat lege bakken makkelijker gaan, minder waterverplaatsing.
Of niet?
Gelogd
Groet,
Ronald
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12518
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #2 Gepost op:
19 August 2023, 13:10:02 »
Hieronder de gehele tekst met het antwoord, en de vertaling door Google.
If you watch river traffic frequently, you've probably seen a tow made up of empty barges before, just like this 56-barge tow being pushed northbound by the M/V E. BRONSON INGRAM near downtown New Orleans, LA. Answer from our Operations Experts: Empties can be pushed faster, but it's also like having a large wind sail out in front of you, so it can be challenging depending on the weather. That's why sound rigging work and focused Pilots/Captains play a crucial role in successful empty barge trips.
Als je vaak naar het rivierverkeer kijkt, heb je waarschijnlijk al eerder een sleep gezien die bestaat uit lege schuiten, net als deze 56-barge sleep die naar het noorden wordt geduwd door de M / V E. BRONSON INGRAM in de buurt van het centrum van New Orleans, LA. Antwoord van onze Operations Experts: Leeggoed kan sneller worden geduwd, maar het is ook alsof je een grote wind voor je uit hebt zeilen, dus het kan een uitdaging zijn, afhankelijk van het weer. Daarom spelen geluidstuigwerk en gefocuste piloten/kapiteins een cruciale rol bij succesvolle lege binnenvaarttochten.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
R.C.Grootveld
Offline
Berichten: 420
Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #3 Gepost op:
20 August 2023, 18:27:57 »
In de VS is natuurlijk alles groter, maar "wij" kunnen er ook wat van.
De Veerhaven(NL) en Hercules(D) serie van Thyssen-Krupp, pendelen continue heen en weer tussen Rotterdam en Essen met erts en kolen.
Bij voldoende waterstand varen ze met 3x2 naar boven, 270m lang, waterverplaatsing ca 19000 Ton, waarvan ca 16000 Ton payload.
Naar beneden proberen ze veel mogelijk gebruik te maken van de stroming en varen ze met 2x3
Bijgaand een toevalstreffer waarbij een geladen opvarende en lege afvarende elkaar passeren bij Wesel.
Opm:
Ik heb geen aandelen in die club, werk er niet, kom ze alleen met enige regelmaat op het water tegen.
Fascinerende combinaties om te zien, vooral als ze vlak langs je varen.
Gelogd
j.ossebaar
Online
Berichten: 281
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #4 Gepost op:
26 August 2023, 16:24:58 »
De duwboot Veerhaven is van rederij veerhaven en vaart tussen Rotterdam en Schwelger ( roergebied ) , de andere boot is van rederij Imperial/Mannesman en vaart tussen Rotterdam . en Mannesman Rheinhausen . Daar de vaarsnelheid ,afvarig vrij hoog is en het vaarwater afvarig in het midden van de stroom loopt moet de duwcombinatie afvarig zo klein mogenlijk gehouden worden . Snelheden van 20/25 km/h zijn afvarig normaal . In Amerika zijn de vaarwegen breder en soms dieper dan in europa , daardoor kunnen de duwconvooien groter in omvang zijn .
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
Vervoer over water!