Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:47:54
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
3 januari NVBS oliebollenrit door Rick
Vandaag om 15:41:09
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Quinzeedied
Vandaag om 15:33:26
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 15:28:26
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 15:09:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 14:08:48
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:39:32
Onshape gebruikersgroep door Joz
Vandaag om 13:35:24
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Pauldg
Vandaag om 13:16:46
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:55:12
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
Vandaag om 11:36:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:11:13
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door spoorijzer
Vandaag om 10:42:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:06:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 09:00:27
De (3d) knutsels van Ronald. door Huup
Vandaag om 06:50:33
Alternatieven voor servo's door Frank 123
Vandaag om 06:37:16
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door ckikilwai
Vandaag om 04:31:34
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 00:24:08
  

Auteur Topic: Vervoer over water!  (gelezen 987 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12563
    • sleutelspoor
Vervoer over water!
« Gepost op: 19 August 2023, 11:53:45 »




Vertaal dit maar eens in spoorwagens en/of vrachtwagen!
Bakkie neemt minimaal 2000 ton mee (Kolen/Erts) :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
Re: Vervoer over water!
« Reactie #1 Gepost op: 19 August 2023, 12:46:21 »
Ik denk dat lege bakken makkelijker gaan, minder waterverplaatsing.
Of niet?
Groet,
      Ronald

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12563
    • sleutelspoor
Re: Vervoer over water!
« Reactie #2 Gepost op: 19 August 2023, 13:10:02 »
Hieronder de gehele tekst met het antwoord, en de vertaling door Google.

If you watch river traffic frequently, you've probably seen a tow made up of empty barges before, just like this 56-barge tow being pushed northbound by the M/V E. BRONSON INGRAM near downtown New Orleans, LA. Answer from our Operations Experts: Empties can be pushed faster, but it's also like having a large wind sail out in front of you, so it can be challenging depending on the weather. That's why sound rigging work and focused Pilots/Captains play a crucial role in successful empty barge trips.

Als je vaak naar het rivierverkeer kijkt, heb je waarschijnlijk al eerder een sleep gezien die bestaat uit lege schuiten, net als deze 56-barge sleep die naar het noorden wordt geduwd door de M / V E. BRONSON INGRAM in de buurt van het centrum van New Orleans, LA. Antwoord van onze Operations Experts: Leeggoed kan sneller worden geduwd, maar het is ook alsof je een grote wind voor je uit hebt zeilen, dus het kan een uitdaging zijn, afhankelijk van het weer. Daarom spelen geluidstuigwerk en gefocuste piloten/kapiteins een cruciale rol bij succesvolle lege binnenvaarttochten.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 424
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Vervoer over water!
« Reactie #3 Gepost op: 20 August 2023, 18:27:57 »
In de VS is natuurlijk alles groter, maar "wij" kunnen er ook wat van.

De Veerhaven(NL) en Hercules(D) serie van Thyssen-Krupp, pendelen continue heen en weer tussen Rotterdam en Essen met erts en kolen.

Bij voldoende waterstand varen ze met 3x2 naar boven, 270m lang, waterverplaatsing ca 19000 Ton, waarvan ca 16000 Ton payload.
Naar beneden proberen ze veel mogelijk gebruik te maken van de stroming en varen ze met 2x3

Bijgaand een toevalstreffer waarbij een geladen opvarende en lege afvarende elkaar passeren bij Wesel.

Opm:
Ik heb geen aandelen in die club, werk er niet, kom ze alleen met enige regelmaat op het water tegen.
Fascinerende combinaties om te zien, vooral als ze vlak langs je varen.



j.ossebaar

  • Online Online
  • Berichten: 296
Re: Vervoer over water!
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2023, 16:24:58 »
De duwboot Veerhaven  is van rederij veerhaven en vaart tussen Rotterdam en Schwelger ( roergebied ) , de andere boot is van rederij Imperial/Mannesman en vaart tussen Rotterdam . en Mannesman Rheinhausen . Daar de vaarsnelheid ,afvarig vrij hoog is  en het vaarwater afvarig in het midden van de stroom loopt moet de duwcombinatie afvarig zo klein mogenlijk gehouden worden . Snelheden van 20/25 km/h zijn afvarig normaal . In Amerika zijn de vaarwegen breder en soms dieper dan in europa , daardoor kunnen de duwconvooien groter in omvang zijn .