Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
door
Buchberg
Vandaag
om 14:20:42
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:10:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:08:48
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:05:52
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 13:39:32
Onshape gebruikersgroep
door
Joz
Vandaag
om 13:35:24
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
Pauldg
Vandaag
om 13:16:46
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
Vandaag
om 12:26:49
Roco 2026
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten
door
Florisw
Vandaag
om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
741230
Vandaag
om 12:06:18
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:55:12
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:36:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:11:13
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:42:38
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 10:22:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 09:06:41
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 09:00:27
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Huup
Vandaag
om 06:50:33
Alternatieven voor servo's
door
Frank 123
Vandaag
om 06:37:16
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven
door
ckikilwai
Vandaag
om 04:31:34
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 00:24:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
11 December 2025, 23:53:24
ratelende 1300 van Electrotren
door
B2
11 December 2025, 23:09:20
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
Petertje
11 December 2025, 22:05:55
Roco 2025
door
1200blauw
11 December 2025, 21:48:34
AMC Amsterdamse Modelbouw Club
door
schipcas
11 December 2025, 20:58:36
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
11 December 2025, 19:44:51
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
Vervoer over water!
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Vervoer over water! (gelezen 985 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12563
Vervoer over water!
«
Gepost op:
19 August 2023, 11:53:45 »
Vertaal dit maar eens in spoorwagens en/of vrachtwagen!
Bakkie neemt minimaal 2000 ton mee (Kolen/Erts)
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
hrp
Offline
Berichten: 4214
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #1 Gepost op:
19 August 2023, 12:46:21 »
Ik denk dat lege bakken makkelijker gaan, minder waterverplaatsing.
Of niet?
Gelogd
Groet,
Ronald
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12563
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #2 Gepost op:
19 August 2023, 13:10:02 »
Hieronder de gehele tekst met het antwoord, en de vertaling door Google.
If you watch river traffic frequently, you've probably seen a tow made up of empty barges before, just like this 56-barge tow being pushed northbound by the M/V E. BRONSON INGRAM near downtown New Orleans, LA. Answer from our Operations Experts: Empties can be pushed faster, but it's also like having a large wind sail out in front of you, so it can be challenging depending on the weather. That's why sound rigging work and focused Pilots/Captains play a crucial role in successful empty barge trips.
Als je vaak naar het rivierverkeer kijkt, heb je waarschijnlijk al eerder een sleep gezien die bestaat uit lege schuiten, net als deze 56-barge sleep die naar het noorden wordt geduwd door de M / V E. BRONSON INGRAM in de buurt van het centrum van New Orleans, LA. Antwoord van onze Operations Experts: Leeggoed kan sneller worden geduwd, maar het is ook alsof je een grote wind voor je uit hebt zeilen, dus het kan een uitdaging zijn, afhankelijk van het weer. Daarom spelen geluidstuigwerk en gefocuste piloten/kapiteins een cruciale rol bij succesvolle lege binnenvaarttochten.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
R.C.Grootveld
Offline
Berichten: 424
Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #3 Gepost op:
20 August 2023, 18:27:57 »
In de VS is natuurlijk alles groter, maar "wij" kunnen er ook wat van.
De Veerhaven(NL) en Hercules(D) serie van Thyssen-Krupp, pendelen continue heen en weer tussen Rotterdam en Essen met erts en kolen.
Bij voldoende waterstand varen ze met 3x2 naar boven, 270m lang, waterverplaatsing ca 19000 Ton, waarvan ca 16000 Ton payload.
Naar beneden proberen ze veel mogelijk gebruik te maken van de stroming en varen ze met 2x3
Bijgaand een toevalstreffer waarbij een geladen opvarende en lege afvarende elkaar passeren bij Wesel.
Opm:
Ik heb geen aandelen in die club, werk er niet, kom ze alleen met enige regelmaat op het water tegen.
Fascinerende combinaties om te zien, vooral als ze vlak langs je varen.
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 296
Re: Vervoer over water!
«
Reactie #4 Gepost op:
26 August 2023, 16:24:58 »
De duwboot Veerhaven is van rederij veerhaven en vaart tussen Rotterdam en Schwelger ( roergebied ) , de andere boot is van rederij Imperial/Mannesman en vaart tussen Rotterdam . en Mannesman Rheinhausen . Daar de vaarsnelheid ,afvarig vrij hoog is en het vaarwater afvarig in het midden van de stroom loopt moet de duwcombinatie afvarig zo klein mogenlijk gehouden worden . Snelheden van 20/25 km/h zijn afvarig normaal . In Amerika zijn de vaarwegen breder en soms dieper dan in europa , daardoor kunnen de duwconvooien groter in omvang zijn .
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Het stationsplein
|
Vervoer over water!