A combination of battery and diesel will be used on regional routes without electrified lines. In addition, the train can use pantographs to run on electrified routes. The battery bank can also be recharged while the train is in motion.
He Masaccio Single Deck can be configured with two, four or lithium-ion batteries
The Masaccio Single Deck can be configured with two, four or full battery packs with flexible and scalable battery capacity, installed underframe, and with cooling systems in the roof.
The trains have a short range of up to 15 kilometers (about 10 miles) on battery alone, but can recharge as they go, using the pantograph (the apparatus on top of the train which connects it to a power line) or by braking, meaning it can recharge multiple times during a journey
Oh, maar niet de eerste hoor! Die Trimodale bakken rijden al een tijdje in de vorm van WINK treinstellen hier in het noorden rond. HVO, Batterij en Elektrisch. En ja, er wordt zo nu en dan eens gebruik gemaakt van de pantograaf, op het emplacement van Leeuwarden. Lange afstanden helaas nog niet. Wellicht ooit een keer op de spoorlijn tussen Leeuwarden en Groningen. Maar goed... Dat is meer een politieke (keuze) kwestie geworden Gr. Menno(1846)