Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Locatie van foto gezocht door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:21:13
Sikje 225 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:01:10
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:57:33
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 12:52:48
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 12:42:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 12:19:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door shay59
Vandaag om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 11:44:03
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:35:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 11:16:52
Lima IRM pimpen door Railpassie
Vandaag om 11:13:09
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 10:47:08
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 09:10:56
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38

Auteur Topic: Mooie topics weer op slot door geplas van derden  (gelezen 5796 keer)

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
Re: Mooie topics weer op slot door geplas van derden
« Reactie #45 Gepost op: 07 June 2023, 18:58:54 »

Dát is pas doorgedraaide politieke correctheid: de neo-nazi die er ook bij mag horen!
Benieuwd of je dan ook naar het Namen-monument in Amsterdam gaat en daar aan bezoekers trots je werkjes laat zien. Dat moet dan ook kunnen!!
Dit gaat echt te ver. Dit is onderbuik....

clickmaniac

• Offline Offline
  • The perfect is the enemy of the good
« Reactie #46 Gepost op: 07 June 2023, 19:01:43 »
Mijn thema: Frankrijk jaren '70, 80. Bovengrondse kernproeven! maar nee die komen _niet_ op mijn baan.
 Voor het overige: goed lezen jongens! IK ZOU dit of dat doen, als ik zo'n hobby had.
Mod: qualificatie weggehaald
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 21:35:33 door Reinout van Rees. Reden: M\'n broek zakt erbij af »

Stefan88

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 07 June 2023, 19:04:27 »
dag clickmaniac
Behoorlijke aannames maak je
1  De  auteurs zijn neo nazis
2 Ze hebben psychiatrische hulp nodig .Ik denk dat je ze niet persoonlijk kent en daardoor dit soort dingen roep hier. Excuses  van jouw zijn op hun plaats denk ik .
groet kees

Vandaar mijn opmerking
Vreemde aanname
Hierbij ook melding gedaan

Stefan88

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 07 June 2023, 19:08:37 »
Mijn thema: Frankrijk jaren '70, 80. Bovengrondse kernproeven! maar nee die komen _niet_ op mijn baan.
 Voor het overige: goed lezen jongens! IK ZOU dit of dat doen, als ik zo'n hobby had.
Neo-nazi's: uhmmm als je van hakenkruizen houdt, wat ben je dan?

Er van houden is een groot woord ,
Je volgt een thema en maakt dit zo mooi mogelijk na,
Verder houd ik van ...
Eten
Dames met name me eigen Fraulein
De kids
Tuinieren

Fransen houd ik ook niet van maar beledig jou toch ook niet

Jammer en een zeer gewaagde opmerking van je

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
Re: mooie topics weer op slotdoor gezplas van derden
« Reactie #49 Gepost op: 07 June 2023, 19:11:26 »
Dus Eelco (ik weet dat wij geen vrienden zijn) en eventueel andere,  vertel mij dan eens waar jij/jullie je in dit draadje dan aan stoort en waar ik grenzen over ga?

Ik heb niet gezegd dat ik vind dat je grenzen over gaat. Ik heb gezegd dat ik snap dat er mensen zijn die vinden dat sommige dingen die jullie plaatsen voor hen een grens over gaan.

Ik heb veel lompere dingen gezegd en geschreven over WO II, maar zuiver binnen mijn vriendengroep waarvan ik weet dat ze snappen dat ik lompe grappen maak. Maar op BNLS laat ik dat uit mijn hoofd omdat ik door ervaring geleerd heb dat sommige mensen heeeele lange tenen hebben.

En nee, vrienden zijn we niet. Maar ik heb wel jou en jullie draadjes gevolgd omdat jullie goeie bouwers zijn. De tanktransporttrein (stefan88 dacht ik) is zelfs een favoriet.

Eelco

Stefan88

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 07 June 2023, 19:15:44 »
Dankje Eelco

Dat zijn leuke berichten,

Ligt nu beetje stil door nieuw werk en nieuwe baan maar er zit veel in me hoofd qua ideeën en afwerking van het huidige panther transport .
Ik voel er alleen niks meer voor dat hier te delen vanwege de haat naar het thema

« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 19:21:19 door Stefan88 »

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #51 Gepost op: 07 June 2023, 19:22:23 »
Dan doe je het deel dat het modelbouw technisch wel waardeert te kort. Daar hoor ik ook bij.
Maar ik snap ook dat het gezeik een keer een punt bereikt van genoeg is genoeg.
Ik vind het jammer. In mijn ogen was het geen verheerlijking. Maar goed, dat ben ik. Iemand anders ervaart het anders.
Wat dat betreft kun je (algemeen) het nooit goed doen. Er zijn er altijd een paar die, nou ja, vul maar in....

@Richard: ik heb je idd altijd als correct ervaren in je taalgebruik.

Zucht.... wat een gedoe weer..... :(

nkob

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 07 June 2023, 19:27:00 »
dag Diederik
Het nabootsen van een bepaald tijdperk waarin op locs etc een hakenkruis zit DUS dan hou je van hakenkruizen DUS dan ben je een neonazi .Vind je dit soort gedachte sprongen logisch ! Lijkt er wel op .
Jouw verdediging is wel gemakkelijk en beetje laf vind ik .
groet kees

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #53 Gepost op: 07 June 2023, 19:38:43 »
Het uit willen wissen van periodes uit de geschiedenis zodat niemand ze meer ziet en er van weet of leert is de afschuwelijke cancelcultuur waar de maatschappij van naar de *** gaat. De beschuldiging die Clickmaniac hier roept is precies waar allerlei doorgedraaide groeperingen hun stem vandaan halen om anderen te dwingen hun standpunt als enige juiste te accepteren. Het internet staat er vol mee, met kansloze meelopers die denken dat het uitgummen van vroeger een betere toekomst belooft. Levensgevaarlijk dat gedachtegoed. Historie uitbeelden is NIET verheerlijking van het gedachtengoed erachter, snap dat nou eens
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 19:44:17 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

nkob

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 07 June 2023, 19:55:32 »
Besselspoor ik vrees dat ze het niet gaan snappen !
Wat clickmaniac en zijn medestanders doen is het monddood maken van mensen door dit soort reacties .
Het aanvallen  en van alles suggereren zonder verantwoordelijkheid nemen voor hun uitspraken .
groet kees

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 07 June 2023, 20:00:19 »
tot nu toe heb ik weinig gezegd in deze discussie. verstandig zijn noemt men dat.
Maar als ik deze discussie dan voorbij zie komen dan denk ik: ok, ik probeer nog 1 keer uit te leggen waarom en hoe of wat.

Feit: ik heb de plaatjes van het servies met hakenkruis verwijderd. waarom? niet uit politieke correctheid of wat dan ook.
Maar gewoon omdat het helemaal niets, maar dan ook niets met de treintjes te maken had en heeft. De posts gingen over servies wat ergens in Duitseland te koop zou staan.
Leuk, zal best maar niet interessant voor het topic. Dat zelfde kun je ook zeggen over de plaatjes van Joop, de camper in hetzelfde draadje. Die heb ik wel laten staan.
Waarom die dan niet verwijderen? omdat niet alles weg gemodereerd hoeft te worden. En waarom die plaatjes van het servies wel, hoor ik je zeggen?

Om daar antwoord op te geven moet je eerst begrijpen wat 1 van onze belangrijkste pijlers is van het moderatiebeleid: "Beneluxspoor moet toegankelijk zijn voor iedereen!"
Maar wat heeft dat in hemelsnaam nu te maken met de plaatjes van het servies?
Bij het bepalen of iets wel of niet gemodereerd wordt, wordt er gekeken naar wat iets bijdraagt aan een verhaal maar ook wat er in het algemeen van wordt gevonden.
Bij een zoveelste sfeer plaatje van een lok met een adelaar of overwinnings leus komt er nauwelijks commentaar. en als dat komt dan leggen wij via een pb aan de melder uit dat wij vinden dat het gewoon mag blijven staan met een uitleg waarom.

Op het moment dat er plaatjes geplaatst worden zoals die van het servies dan krijgen wij een behoorlijke lading klachten. en dan gaan we er net even anders naar kijken. want waarom klaagt men dan? in het geval van het servies betreft het hier materieel wat door het naziregime gebruikt is om de 2e wereldoorlog te voeren.
Geen replica in model of op schaal maar gewoon het echte spul. Dat vinden een hoop mensen net even te ver gaan. En ook die mensen moeten zich welkom voelen op dit forum.
want vergeet niet dat een hoop leden ouders hebben of hadden die de oorlog heel direct mee hebben gemaakt.

Dus aan de ene kant is er de behoefte om deze periode te laten zien en aan de andere kant de behoefte om het niet te willen.
Wij hebben als Beneluxspoor besloten dat het laten zien mag, maar onder bepaalde voorwaarden.
En 1 daarvan is dat het niet nodeloos provocerend mag zijn.
En een andere dat de afbeeldingen alleen in de desbetreffende draadjes mogen.
Dit, ondanks dat er velen zijn die vinden dat het helemaal niet mag.

Wij vinden dat het wel mag maar onder voorwaarden. een compromis noem je dat.
Waar het de afgelopen dagen fout ging was dat het niet binnen de draadjes bleef, dat er geprovoceerd werd en dat we meer meldingen tegelijk binnen kregen dan de afgelopen 2 weken samen.
Er werd van alles uit zijn verband getrokken (mensen beschuldigd die niets gedaan hadden) en op basis van die verbasteringen weer tegenacties gehouden.
Het ging op een gegeven moment zo snel dat we het enen bericht nog niet gelezen hadden of er kwam al weer een reactie dat wij als moderatoren wel weer een kant gekozen hadden.
Dat laatste vind ik heel kwalijk en is de reden dat ik hier nu toch een post plaatst.

Ik heb jaren geleden na een hoop commotie over een derde rijk baan op een beurs de bouwer ervan een pb gestuurd dat ik juist respect had voor het feit dat hij probeerde deze periode uit te beelden. en net als Reinout tracht ik altijd het op te nemen voor de creativiteit die er getoond wordt!
Maar!! wij hebben als moderator ook een andere rol. namelijk proberen het forum voor iedereen leuk te houden. en dat is best een ^@!%#$@)(*& baan als je ziet dat wij het toch nooit goed doen.  Sinds ik moderator ben, heb ik nauwelijks meer wat gepost van mijn bouwsels. want daar kom ik niet aan toe.
ik mag lekker lezen hoe voor de zoveelste keer weer wordt gezegd dat wij vrijwilligers maar bevooroordeelde mensen zijn die alleen maar zomaar alles kapot maken.. topics sluiten gewoon omdat ze dat kunnen.. Deze laatste zin is even een stukje frustratie dat ik even kwijt wil.

Maar nu terug naar de kern. Beneluxspoor moet toegankelijk zijn voor iedereen. dat geeft niet alleen rechten maar ook plichten. als je ( terecht) vind dat er hier plaats moet zijn voor controversiële banen als de 3e rijk banen, heb dan alsjeblieft ook oog voor het feit dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben! Als je gezien en gevoeld hebt wat de 2e wereld oorlog met je familie gedaan heeft kijk je anders naar zo'n topic dan een kind van 5 die alleen een mooi treintje ziet met een vogeltje er op. Heb alsjeblieft respect voor elkaar en begrijp dat je er samen uit moet komen. daarom zullen wij af en toe dan ook een beetje sturen in die richting.
Ik vraag jullie dat te beseffen voor je meteen roept dat er weer topics op slot gaan door derden.
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 20:02:50 door Duikeend. Reden: typo aangepast »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

nkob

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 07 June 2023, 20:03:37 »
Met alle respect voor de Mods maar de titel van neonazi mag ?
« Laatst bewerkt op: 07 June 2023, 20:07:10 door nkob »

Stefan88

• Offline Offline
« Reactie #57 Gepost op: 07 June 2023, 20:11:37 »

Discriminatie mag schijnbaar ook

Hendrik Jan

• Offline Offline
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
« Reactie #58 Gepost op: 07 June 2023, 20:15:38 »
Manmanman.

Janken over gebrek aan vrijheid van meningsuiting terwijl je een periode en een land uitbeeldt, waarin op het vrij uiten van je mening een enkeltje Nacht und Nebel stond...

Dat is best ironisch
Hendrik Jan

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 07 June 2023, 20:33:06 »

Discriminatie mag schijnbaar ook

met alle respect maar mogen mods ook nog een leven hebben naast BNLS?

om 18.45 uur is er een reactie geplaats. om 19.00 uur is de eerste melding erover geplaatst en om 20.03 en 20.11 hebben wij het gedaan omdat we niet ingegrepen hebben? wow...
om dan maar niet te hebben over het feit dat ik in die tijd ook nog een A4 tje geschreven heb over het geheel
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop