Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
prutser
Vandaag
om 23:33:45
Wielen bruineren. Hoe?
door
hmmglaser
Vandaag
om 23:33:02
De fabriek - Spoor 0
door
bernhard67
Vandaag
om 23:18:36
Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg
door
Ronald Halma
Vandaag
om 23:12:20
Trix DXI van DC naar AC
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 23:00:48
Wat was jullie allereerste loc?
door
Joz
Vandaag
om 22:22:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
Vandaag
om 22:13:16
Sfeer op je modelbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
grove den
Vandaag
om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch
door
Boertje
Vandaag
om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 21:10:48
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 20:38:42
Her-(her-)beginnen
door
meino
Vandaag
om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
EN446
Vandaag
om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw.
door
klusser
Vandaag
om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen?
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
dh3201
Vandaag
om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 17:23:54
US diorama in H0
door
wob
Vandaag
om 16:57:23
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ronaldk
Vandaag
om 16:45:57
Rijnstraat
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:29
booster vraag
door
hmmglaser
Vandaag
om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949
door
Vislijn
Vandaag
om 16:12:02
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 15:06:45
The Summer of 69
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:31:50
't Boemeltje
door
Sam
Vandaag
om 13:26:11
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Snelheid servo; grote verschillen per wissel (gelezen 1358 keer)
everh003
Offline
Berichten: 385
Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Gepost op:
24 May 2023, 20:41:06 »
Hallo,
ik heb Peco code 55, N-spoor, wissels.
Deze laat ik omgaan met de ESU Switch Pilot 3 Servo, met hartstukpolarisatie.
De servos zijn ook van ESU en met de meegeleverde beugel gemonteerd.
Ik heb ingesteld dat de polarisatie met vertraging omgaat. (DELAY = ON)
Het valt mij op dat er per wissel grote verschillen zijn voor wat betreft de snelheid van omgaan. De ene heb ik ingesteld op 15, de andere op 4.
Dit om te zorgen dat er geen kortsluiting ontstaat, doordat het hartstuk al is omgeschakeld, terwijl de tongen nog aanliggen.
Komt dit door positie van de servo t.o.v. het wissel, zit deze dan bijvoorbeeld te ver links/rechts van het gat?
Hoe positioneer je de servo's optimaal?
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
schipcas
Lid van de AMC, Amsterdamse Modelbouwers Club
Offline
Berichten: 403
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #1 Gepost op:
25 May 2023, 07:57:25 »
Hallo Jeroen,
Om de servo's eenvoudig te kunnen monteren, kijk eens op dit draadje;
Algemeen / servo montage onder wissel
groet
Henk
Gelogd
Als hadden komt, is hebben te laat!
Fritsprt
Offline
Berichten: 2615
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #2 Gepost op:
25 May 2023, 08:46:59 »
link
Gelogd
Groet Frits
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26685
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #3 Gepost op:
25 May 2023, 10:08:27 »
Heb je dat snapveertje wel uit het wissel gehaald?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
everh003
Offline
Berichten: 385
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #4 Gepost op:
25 May 2023, 10:12:04 »
Jazeker.
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 385
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #5 Gepost op:
01 June 2023, 08:37:05 »
Zo,
na een weekje rondkijken op het web over montage tips hier nog eens naar gekeken.
Het voordeel van de ESU Switch Pilot is dat deze een schermpje heeft en knopjes voor het inregelen.
Eerst de decoder weer ingesteld op de middenstand voor de servo. Het armpje stond toen absoluut niet in de middenstand.
Dit gecorrigeerd.
Na montage weer aan het afstellen, en dat ging niet lekker.
Met veel turen, bijlichten, ontdekt dat verenstaal lang rand van gat schuurt.
Het gat verruimt, en het gaat nu al beter. Zit nog hoekje in dat ik moet wegboren, maar toen kwam er iets tussen.
Weer wat geleerd.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 385
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #6 Gepost op:
07 June 2023, 20:42:12 »
En nu het hoekje weggeboord, servo eronder. Afstellen.
Ik hoef niet eens de standaard snelheid aan te passen.
Belangrijkste les geleerd: nauwkeuriger boren.
Na proefleggen was de rails toch nog verschoven waardoor de gaten niet meer uitkwamen.
Gelukkig is het in mijn schaduwstation, dus de wat grotere gaten storen niet.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
everh003
Offline
Berichten: 385
Re: Snelheid servo; grote verschillen per wissel
«
Reactie #7 Gepost op:
10 April 2024, 20:50:01 »
Duidelijk dat ik geleerd heb van dit.
Moest weer enkele servo's plaatsen. Deze keer met kleine boor begonnen en in stappen opgeboord.
Servo eronder, en hoefde nauwelijks af te stellen. De eindstanden paar tandjes terugzetten omdat anders het overlopen te lang duurde. Dan was het relais voor het ompolen al om en kreeg je dus kortsluiting.
Maar al met al zo gedaan.
Jeroen
Gelogd
N-spoor, Aan het switchen naar een z21 Start.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Snelheid servo; grote verschillen per wissel