Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Rick
Vandaag
om 19:14:23
Fleischmania Nostalgia
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 19:12:39
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Frits C
Vandaag
om 19:11:06
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC
door
Jeroen Trainz
Vandaag
om 19:02:07
De Projecten van RetroJack
door
NS264
Vandaag
om 18:52:37
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 18:45:04
NS 1700 transfers
door
Roy van Dijk
Vandaag
om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 18:25:23
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder
door
AP3737
Vandaag
om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
AP3737
Vandaag
om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0)
door
Jan Pieter
Vandaag
om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan
door
R1954
Vandaag
om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen
door
ES44C4
Vandaag
om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus
door
Corné81
Vandaag
om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
Vandaag
om 15:26:07
Raadplaatje
door
ArjanB
Vandaag
om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0.
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
bellejt
Vandaag
om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Bahn-AG
Vandaag
om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
NS264
Vandaag
om 13:28:45
Arlbergbahn.. ?
door
Benelux795
Vandaag
om 13:24:23
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Henk G
Vandaag
om 13:10:27
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
RRF in Amerikaanse handen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: RRF in Amerikaanse handen (gelezen 2850 keer)
Trabantfahrer
Offline
Berichten: 238
RRF in Amerikaanse handen
«
Gepost op:
15 April 2008, 20:00:40 »
Vandaag is bekend geworden dat Rotterdam Rail Feeding is overgenomen door een Amerikaanse spoorwegmaatschappij, Genesee & Wyoming Inc.
www.raymondkies.nl
Gelogd
www.raymondkies.nl
verzameldirk
Offline
Berichten: 406
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #1 Gepost op:
15 April 2008, 20:29:15 »
Zou dat nu leuk of slecht nieuws zijn, ik hoop dat wel de oude directie daar aan het bewind blijft.
voor vragen over dit antwoord even een PB
Dick Bolt
Gelogd
Trabantfahrer
Offline
Berichten: 238
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #2 Gepost op:
15 April 2008, 20:57:14 »
Ja, de huidige directie blijft zitten.
www.raymondkies.nl
Gelogd
www.raymondkies.nl
Alexander
Offline
Berichten: 794
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #3 Gepost op:
15 April 2008, 21:07:20 »
De Genesee & Wyoming habben al veel kleine spoorbedrijven in de USA, Canada en Australie, zal wel goed zitten denk ik.
Groeten, Alexander
Gelogd
Trabantfahrer
Offline
Berichten: 238
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #4 Gepost op:
15 April 2008, 21:33:22 »
En vergeet Bolivia niet
www.raymondkies.nl
Gelogd
www.raymondkies.nl
wibi
Offline
Berichten: 590
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #5 Gepost op:
10 June 2008, 14:46:03 »
Je kent dat wel van de Jehova getuigen staan ook graag met één voet op jouw deurmat! Met goede bedoelingen uiteraard. Wim
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12445
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #6 Gepost op:
10 June 2008, 15:57:18 »
Wat is er mis met Jehovagetuigen??
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26636
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #7 Gepost op:
10 June 2008, 15:57:46 »
Trabantfahrer, dat is wel leuk, zo'n link naar raymondkies.nl, maar kun je ook even vertellen waar ik moet klikken om dat bericht over RRF te lezen? Als je een verwijzing geeft, dan graag compleet, en geen zoekplaatjes a.u.b.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #8 Gepost op:
10 June 2008, 16:07:46 »
Dat is standaard reclame voor zijn site. Het was ook handiger als hij het in zijn signature had gezet. Het is dus eigenlijk een loze link...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Daan!
Offline
Berichten: 4556
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #9 Gepost op:
10 June 2008, 16:09:31 »
misschien is het handiger als handtekening. Ik heb er ook een paar keer op gedrukt :-|
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12445
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #10 Gepost op:
10 June 2008, 16:15:27 »
UNDER EMBARGO till April 15th 2008 12:00 hours
Genesee & Wyoming Acquires Rotterdam Rail Feeding
GREENWICH, Conn., April 15, 2008 /PRNewswire-FirstCall/ -- Genesee & Wyoming Inc. (GWI) (NYSE: GWR) announced today that it has completed the acquisition of Rotterdam Rail Feeding (RRF).
Headquartered in the Port of Rotterdam in the Netherlands, RRF is an independent provider of short-haul rail and switching services. RRF’s principal business is “last mile” rail services within the Port of Rotterdam for long-haul railroads and industrial customers. In addition, RRF provides locomotives, railroad operating personnel and rail-related services throughout the Netherlands to track construction and maintenance companies as well as government-owned infrastructure operators.
RRF’s operations include 12 locomotives and 35 employees. Under GWI ownership, the business will continue to be led by its founder, Karel Poiesz, who will serve as managing director supported by his present management team. GWI expects the acquisition of RRF to be immediately accretive to its earnings per share.
“The acquisition of Rotterdam Rail Feeding is an important GWI investment for several reasons,” said John C. Hellmann, CEO of GWI. “First, we are extending our U.S. port railroad franchise to serve the busiest container and bulk port in Europe. Second, we are executing a strategy that partners with the incumbent European railroads to provide the same customer-focused short-haul service that is the essence of our North American short line business model. Third, under the leadership of Karel Poiesz, we are adding an entrepreneurial management team that has built a strong business in the Netherlands and is seeking to expand its platform in Europe.”
“Joining GWI is a very important and positive development for RRF,” added Karel Poiesz. “It gives us access to capital and management support to expand throughout Europe and to provide our customers with the same high level of service in other ports and industrial areas. We look forward to enhancing our strong short-haul niche in the highly dynamic European rail market.”
DVB Capital Markets LLC acted as exclusive financial advisor to GWI.
GWI owns and operates short line and regional freight railroads and provides railcar switching services in the United States, Canada, Australia and the Netherlands and owns a minority interest in a railroad in Bolivia. Operations currently include 48 railroads organized in eight regions, with more than 5,700 miles of owned and leased track and approximately 3,000 additional miles under track access arrangements. GWI provides rail service at 16 ports in North America and Europe and performs contract coal loading and railcar switching for industrial customers. Corporate headquarters is in Greenwich, Conn.
"Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Statements in this press release regarding Genesee & Wyoming's business which are not historical facts are "forward-looking statements" that involve risks and uncertainties. For a discussion of such risks and uncertainties, which could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements, see "Risk Factors" in the Company's Annual Report or Form 10-K for the most recently ended fiscal year.
Karel A.M. Poiesz
Managing Director
Rotterdam Rail Feeding
+31(0)181-362143
SOURCE Genesee & Wyoming Inc.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12445
Re: RRF in Amerikaanse handen
«
Reactie #11 Gepost op:
10 June 2008, 16:27:16 »
PERS BERICHT
ONDER EMBARGO tot 15 april 2008 12:00 uur
Genesee & Wyoming Neemt Rotterdam Rail Feeding over
GREENWICH, Conn., 15 april. Genesee & Wyoming Inc. (GWI) (NYSE: GWR) heeft vandaag bekend gemaakt dat de overname van Rotterdam Rail Feeding (RRF) is afgerond.
RRF is gevestigd in het Rotterdamse havengebied en is een onafhankelijke leverancier van korte afstand rail transport en rangeerdiensten. De kern activiteit van RRF zijn “last mile” rail services in het Rotterdamse havengebied in opdracht van spoorweg ondernemingen en havengerelateerde bedrijven. Daarnaast levert RRF locomotieven, machinisten en rail gerelateerde diensten in heel Nederland aan spoorweg aannemers, NoBo’s en infrastructuur managers.
RRF heeft op dit moment een vloot van 12 locomotieven en 35 personeelsleden. Ook nu RRF eigendom is van GWI, blijft de oprichter van RRF, Karel Poiesz, het bedrijf leiden. Hierbij zal hij ondersteunt worden door zijn huidige management team. GWI verwacht dat de overname van RRF direct bij zal dragen aan de winst per aandeel van GWI.
“De overname van RRF is een om meerdere redenen een belangrijke investering voor,” zei John C. Hellmann, CEO van GWI. “Ten eerste omdat we nu onze haven rail activiteiten in kunnen gaan zetten in de drukste container en bulk haven van Europa. Ten tweede voeren we hierdoor onze strategie uit om aan de bestaande Europese spoorwegondernemingen dezelfde klant georiënteerde feeder service aan te bieden die de kern is van ons Noord Amerikaans short line business model Ten derde, onder leiding van Karel Poiesz, voegen we een ondernemend management team toe dat een sterke business heeft opgebouwd in Nederland en wil uitbreiden in Europa”.
“Het samengaan met GWI is een erg belangrijke en positieve ontwikkeling voor RRF,” voegde Karel Poiesz toe. “Het geeft ons de kans om uit te breiden in Europa en om onze klanten dezelfde goede service aan te bieden in andere haven- en industriegebieden. Ook geeft het onze klanten en personeel een solide basis voor de komende jaren. Vanwege de verwachte verder consolidatie van de rail goederenmarkt is economy of scale en de beschikbaarheid van extra ruggensteun en kapitaal erg belangrijk”.
GWI bezit en exploiteert short line en regionale spoorwegen en bied rangeer diensten aan in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Nederland en heeft een minderheids aandeel in een spoorweg in Bolivia. Op dit moment bestaat het bedrijf uit 48 spoorweg maatschappijen verdeeld in acht regio’s met meer dan 8500 km spoor in eigendom of huur. Daarnaast heeft GWI toegang tot ongeveer 4500 km spoor via track access overeenkomsten. GWI levert rail services in 16 havens in Noord Amerika en Europa en voert op contract basis kolen belading en rangeerdiensten uit voor industriële klanten. Het hoofdkantoor is gevestigd Greenwich, Connecticut Amerika.
"Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Statements in this press release regarding Genesee & Wyoming's business which are not historical facts are "forward-looking statements" that involve risks and uncertainties. For a discussion of such risks and uncertainties, which could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements, see "Risk Factors" in the Company's Annual Report or Form 10-K for the most recently ended fiscal year.
Karel A.M. Poiesz
Managing Director
Rotterdam Rail Feeding
+31(0)181-362143
Bron: Genesee & Wyoming Inc.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
RRF in Amerikaanse handen