Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Rick
Vandaag om 19:14:23
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 19:12:39
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Frits C
Vandaag om 19:11:06
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 19:02:07
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
  

Auteur Topic: RRF in Amerikaanse handen  (gelezen 2849 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
RRF in Amerikaanse handen
« Gepost op: 15 April 2008, 20:00:40 »
Vandaag is bekend geworden dat Rotterdam Rail Feeding is overgenomen door een Amerikaanse spoorwegmaatschappij, Genesee & Wyoming Inc.

www.raymondkies.nl

verzameldirk

  • Offline Offline
  • Berichten: 406
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #1 Gepost op: 15 April 2008, 20:29:15 »
Zou dat nu leuk of slecht nieuws zijn, ik hoop dat wel de oude directie daar aan het bewind blijft.
voor vragen over dit antwoord even een PB

Dick Bolt

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #2 Gepost op: 15 April 2008, 20:57:14 »
Ja, de huidige directie blijft zitten.

www.raymondkies.nl

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #3 Gepost op: 15 April 2008, 21:07:20 »
De Genesee & Wyoming habben al veel kleine spoorbedrijven in de USA, Canada en Australie, zal wel goed zitten denk ik.

Groeten, Alexander

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #4 Gepost op: 15 April 2008, 21:33:22 »
En vergeet Bolivia niet  ;)

www.raymondkies.nl

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #5 Gepost op: 10 June 2008, 14:46:03 »
Je kent dat wel van de Jehova getuigen staan ook graag met één voet op jouw deurmat! Met goede bedoelingen uiteraard.      Wim

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12445
    • sleutelspoor
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #6 Gepost op: 10 June 2008, 15:57:18 »
Wat is er mis met Jehovagetuigen??
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26636
    • Pagina van klaas
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #7 Gepost op: 10 June 2008, 15:57:46 »
Trabantfahrer, dat is wel leuk, zo'n link naar raymondkies.nl, maar kun je ook even vertellen waar ik moet klikken om dat bericht over RRF te lezen? Als je een verwijzing geeft, dan graag compleet, en geen zoekplaatjes a.u.b.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #8 Gepost op: 10 June 2008, 16:07:46 »
Dat is standaard reclame voor zijn site. Het was ook handiger als hij het in zijn signature had gezet. Het is dus eigenlijk een loze link...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #9 Gepost op: 10 June 2008, 16:09:31 »
misschien is het handiger als handtekening. Ik heb er ook een paar keer op gedrukt :-| ::)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12445
    • sleutelspoor
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #10 Gepost op: 10 June 2008, 16:15:27 »
UNDER EMBARGO till  April 15th 2008 12:00 hours

 

 

Genesee & Wyoming Acquires Rotterdam Rail Feeding

GREENWICH, Conn., April 15, 2008 /PRNewswire-FirstCall/ -- Genesee & Wyoming Inc. (GWI) (NYSE: GWR) announced today that it has completed the acquisition of Rotterdam Rail Feeding (RRF).

Headquartered in the Port of Rotterdam in the Netherlands, RRF is an independent provider of short-haul rail and switching services.  RRF’s principal business is “last mile” rail services within the Port of Rotterdam for long-haul railroads and industrial customers.  In addition, RRF provides locomotives, railroad operating personnel and rail-related services throughout the Netherlands to track construction and maintenance companies as well as government-owned infrastructure operators. 

RRF’s operations include 12 locomotives and 35 employees. Under GWI ownership, the business will continue to be led by its founder, Karel Poiesz, who will serve as managing director supported by his present management team.  GWI expects the acquisition of RRF to be immediately accretive to its earnings per share.

 “The acquisition of Rotterdam Rail Feeding is an important GWI investment for several reasons,” said John C. Hellmann, CEO of GWI.  “First, we are extending our U.S. port railroad franchise to serve the busiest container and bulk port in Europe.  Second, we are executing a strategy that partners with the incumbent European railroads to provide the same customer-focused short-haul service that is the essence of our North American short line business model.  Third, under the leadership of Karel Poiesz, we are adding an entrepreneurial management team that has built a strong business in the Netherlands and is seeking to expand its platform in Europe.”

“Joining GWI is a very important and positive development for RRF,” added Karel Poiesz.  “It gives us access to capital and management support to expand throughout Europe and to provide our customers with the same high level of service in other ports and industrial areas.  We look forward to enhancing our strong short-haul niche in the highly dynamic European rail market.”

DVB Capital Markets LLC acted as exclusive financial advisor to GWI.
GWI owns and operates short line and regional freight railroads and provides railcar switching services in the United States, Canada, Australia and the Netherlands and owns a minority interest in a railroad in Bolivia. Operations currently include 48 railroads organized in eight regions, with more than 5,700 miles of owned and leased track and approximately 3,000 additional miles under track access arrangements. GWI provides rail service at 16 ports in North America and Europe and performs contract coal loading and railcar switching for industrial customers. Corporate headquarters is in Greenwich, Conn.

"Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Statements in this press release regarding Genesee & Wyoming's business which are not historical facts are "forward-looking statements" that involve risks and uncertainties. For a discussion of such risks and uncertainties, which could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements, see "Risk Factors" in the Company's Annual Report or Form 10-K for the most recently ended fiscal year.

 
Karel A.M. Poiesz

Managing Director

Rotterdam Rail Feeding

+31(0)181-362143

SOURCE Genesee & Wyoming Inc.

 

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12445
    • sleutelspoor
Re: RRF in Amerikaanse handen
« Reactie #11 Gepost op: 10 June 2008, 16:27:16 »

 PERS BERICHT
ONDER EMBARGO tot 15 april 2008 12:00 uur

 Genesee & Wyoming Neemt Rotterdam Rail Feeding over

 GREENWICH, Conn., 15 april. Genesee & Wyoming Inc. (GWI) (NYSE: GWR) heeft vandaag bekend gemaakt dat de overname van Rotterdam Rail Feeding (RRF) is afgerond.

RRF is gevestigd in het Rotterdamse havengebied en is een onafhankelijke leverancier van korte afstand rail transport en rangeerdiensten. De kern activiteit van RRF zijn “last mile” rail services in het Rotterdamse havengebied in opdracht van spoorweg ondernemingen en havengerelateerde bedrijven. Daarnaast levert RRF locomotieven, machinisten en rail gerelateerde diensten in heel Nederland aan spoorweg aannemers, NoBo’s en  infrastructuur managers.

 RRF heeft op dit moment een vloot van 12 locomotieven en 35 personeelsleden. Ook nu RRF eigendom is van GWI, blijft de oprichter van RRF, Karel Poiesz, het bedrijf leiden. Hierbij zal hij ondersteunt worden door zijn huidige management team. GWI verwacht dat de overname van RRF direct bij zal dragen aan de winst per aandeel van GWI.

 “De overname van RRF is een om meerdere redenen een belangrijke investering voor,” zei John C. Hellmann, CEO van GWI.  “Ten eerste omdat we nu onze haven rail activiteiten in kunnen gaan zetten in de drukste container en bulk haven van Europa. Ten tweede voeren we hierdoor onze strategie uit om aan de bestaande Europese spoorwegondernemingen dezelfde klant georiënteerde feeder service aan te bieden die de kern is van ons Noord Amerikaans short line business model  Ten derde, onder leiding van Karel Poiesz, voegen we een ondernemend management team toe dat een sterke business heeft opgebouwd in Nederland en wil uitbreiden in Europa”.

“Het samengaan met GWI is een erg belangrijke en positieve ontwikkeling voor RRF,” voegde Karel Poiesz toe. “Het geeft ons de kans om uit te breiden in Europa en om onze klanten dezelfde goede service aan te bieden in andere haven- en industriegebieden. Ook geeft het onze klanten en personeel een solide basis voor de komende jaren. Vanwege de verwachte verder consolidatie van de rail goederenmarkt is economy of scale en de beschikbaarheid van extra ruggensteun en kapitaal erg belangrijk”.

GWI bezit en exploiteert short line en regionale spoorwegen en bied rangeer diensten aan in de Verenigde Staten, Canada, Australië en Nederland en heeft een minderheids aandeel in een spoorweg in Bolivia. Op dit moment bestaat het bedrijf uit 48 spoorweg maatschappijen verdeeld in acht regio’s met meer dan 8500 km spoor in eigendom of huur. Daarnaast heeft GWI toegang tot ongeveer 4500 km spoor via track access overeenkomsten. GWI levert rail services in 16 havens in Noord Amerika en Europa en voert op contract basis kolen belading en rangeerdiensten uit voor industriële klanten. Het hoofdkantoor is gevestigd Greenwich, Connecticut Amerika.

"Safe Harbor" Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995: Statements in this press release regarding Genesee & Wyoming's business which are not historical facts are "forward-looking statements" that involve risks and uncertainties. For a discussion of such risks and uncertainties, which could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements, see "Risk Factors" in the Company's Annual Report or Form 10-K for the most recently ended fiscal year.

 Karel A.M. Poiesz

Managing Director

Rotterdam Rail Feeding

+31(0)181-362143
Bron: Genesee & Wyoming Inc.

 

 
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.