Het lukt nog niet om daar belasting technisch op te verzinnen
Ah jongens, als ik niet het geld pak dan doet mijn collega het wel dus ik zou wel gek zijn als ik het niet doe (zo werkt het nu éénmaal in die wereld).
Je wordt er zo moe van he, van het geneuzel over topsalarissen... het salaris van een topmanager komt nu eenmaal anders tot stand dan dat van het 'gewone' volk: dat is het resultaat van onderhandelingen. Vraag en aanbod enzo, u weet wel. Als een manager het voor elkaar krijgt om een paar ton uit het vuur te slepen en een bedrijf is gek genoeg om het te betalen, dan mag hij dat van mij prima doen. Zou ik ook doen als ik in die positie was...
Dat soort beloningen komt tot stand in 'onderhandeling' tussen leden van dezelfde kaste. Vraag en aanbod heeft daar weinig mee te maken. Dat mechanisme zorgt er ook voor dat het lang niet altijd de beste zijn die aan het roer komen.
Oke, je hebt gelijk dat bagger een beetje zwaar woord is.Maar toch vond ik de locs uit '60 en '70 beter dan de highlights van 2007/2008. Verschillende keren hebben ze een mal genomen van een andere loc die ze dan weer herbruikten op een andere loc, of bijvoorbeeld net de loc millimeters te groot maken. Da's gewoon zonde van de loc, terwijl ze makkelijk een kleine aanpassing kunnen maken.
Als er dan voor een adviseur (zie blz 17) 3000 tot 5000 Euro per dag betaald wordt, dan mag er ook best wel kritisch naar de resultaten van zijn werk gekeken worden. Zeker als er na een paar jaar nog helemaal niets bereikt is (afgezien van vele ontslagen aan de basis..)Verdiend heeft iemand zijn geld pas, als hij zijn werk goed gedaan heeft.