Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Problemen met spuiten rijtuigbak, wie weet raad? door martijnhaman
Vandaag om 08:41:36
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Cc72000
Vandaag om 08:23:51
Plaatdikte van een rangeerbaan door MOVisser
Vandaag om 08:18:10
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Besselspoor
Vandaag om 08:17:34
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 07:57:48
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Duikeend
Vandaag om 01:23:30
Liliput Datenbank in de maak door Hasenwald
Vandaag om 00:52:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 00:04:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
28 August 2025, 23:55:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
28 August 2025, 23:17:11
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door Pauldg
28 August 2025, 23:17:08
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
28 August 2025, 22:35:37
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
28 August 2025, 22:28:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 August 2025, 22:17:09
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
28 August 2025, 22:06:37
Da's Daz 2 door spoorijzer
28 August 2025, 21:49:48
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
28 August 2025, 21:11:07
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 August 2025, 20:39:47
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
28 August 2025, 19:59:09
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
28 August 2025, 19:32:34
Roco ns 309 ac>dc door Ben
28 August 2025, 18:41:21
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
28 August 2025, 18:21:43
Roco BR 93 stroomafname door Herb73
28 August 2025, 18:07:33
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Silvolde
28 August 2025, 18:04:17
Aachenau West door Silvolde
28 August 2025, 17:52:29
Albert's fantasie in schaal 0e door Noordernet
28 August 2025, 17:37:59
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door grossraumwagen
28 August 2025, 17:37:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
28 August 2025, 17:22:26
Haandrecht materieel door orientexpress
28 August 2025, 17:20:26
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
28 August 2025, 16:07:49

Auteur Topic: Het gaat niet goed met Märklin  (gelezen 66488 keer)

stig

• Offline Offline
Re: Het gaat niet goed met Märklin
« Reactie #270 Gepost op: 19 July 2008, 23:47:47 »
Collega? Concurrent zul je bedoelen... :)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peppi

• Peppi1991
  • Offline Offline
  • Obey your master!:P MASTER!
« Reactie #271 Gepost op: 20 July 2008, 00:36:36 »
Allebei ;D
Our brains are on fire with the feeling to kill and it won't go away until our dreams are fulfilled. There is only one thing on our minds. Don't try running away 'cause your'e the one we'll find. Searching...Seek and destroy! Searching...Seek and destroy!

stig

• Offline Offline
« Reactie #272 Gepost op: 20 July 2008, 00:50:48 »
Een concullega/colcurrent zeg maar...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #273 Gepost op: 20 July 2008, 01:42:34 »
Citaat
Het lukt nog niet om daar belasting technisch op te verzinnen
Dan moeten jullie nog veel leren. Ik heb jaren geleden een manager gehad die zijn modeltreinen (en zijn vakantie/gouden horloge/sinterklaaskados/etc.) met succes inbracht als beroepskosten.  ;D

Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #274 Gepost op: 20 July 2008, 02:48:23 »

Ah jongens, als ik niet het geld pak dan doet mijn collega het wel dus ik zou wel gek zijn als ik het niet doe (zo werkt het nu éénmaal in die wereld).

Dat er dan niemand is die dat een halt toeroept, maarja is het geld op dan laat je gewoon de modale werknemer loon inleveren want die moet dan natuurlijk wel hard hebben voor het bedrijf en het graaien mag niet stoppen.

Stephan.

stig

• Offline Offline
« Reactie #275 Gepost op: 20 July 2008, 03:34:34 »
Ach en wee...

Bart Donker

• Offline Offline
  • RhB
    • Mijn foto's op Flickr
« Reactie #276 Gepost op: 20 July 2008, 09:29:41 »
Ah jongens, als ik niet het geld pak dan doet mijn collega het wel dus ik zou wel gek zijn als ik het niet doe (zo werkt het nu éénmaal in die wereld).
Als een collega vreemd gaat, heb jij dan ook geen keuze meer, hè?  ;D
Maar serieus, "een ander doet het ook" lijkt me eerder een excuus om eigen gedrag danwel keuze's schoon te praten, dan een sterk argument.

Inzake Märklin: Als het goed gaat met het bedrijf, dan moet het ook de werknemers voor de wind gaan. En als het dan minder gaat met dat bedrijf, moeten niet alleen maar de klappen onder het lagere personeel vallen. Maar dat gebeurt vaak wel.
Als er dan voor een adviseur (zie blz 17) 3000 tot 5000 Euro per dag betaald wordt, dan mag er ook best wel kritisch naar de resultaten van zijn werk gekeken worden. Zeker als er na een paar jaar nog helemaal niets bereikt is (afgezien van vele ontslagen aan de basis..)
Verdiend heeft iemand zijn geld pas, als hij zijn werk goed gedaan heeft.
Groetjes, Bart

henk

• Offline Offline
« Reactie #277 Gepost op: 20 July 2008, 09:57:04 »
Je wordt er zo moe van he, van het geneuzel over topsalarissen... het salaris van een topmanager komt nu eenmaal anders tot stand dan dat van het 'gewone' volk: dat is het resultaat van onderhandelingen. Vraag en aanbod enzo, u weet wel. Als een manager het voor elkaar krijgt om een paar ton uit het vuur te slepen en een bedrijf is gek genoeg om het te betalen, dan mag hij dat van mij prima doen. Zou ik ook doen als ik in die positie was...

Dream on Wesley. Dat soort beloningen komt tot stand in 'onderhandeling' tussen leden van dezelfde kaste. Vraag en aanbod heeft daar weinig mee te maken. Dat mechanisme zorgt er ook voor dat het lang niet altijd de beste zijn die aan het roer komen.
« Laatst bewerkt op: 20 July 2008, 10:03:51 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

HuibertDeVerschrikkelijke

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: 20 July 2008, 10:07:24 »
Terug naar de toekomst van M*, please?

Groet,

Huibert

henk

• Offline Offline
« Reactie #279 Gepost op: 20 July 2008, 10:10:34 »
Okay, als die 5 miljoen per jaar klopt, dat leidt het genoemde kastemechanisme ertoe dat Märklin nu interimmanagers en adviseurs bedragen betaalt die in geen verhouding tot de geleverde prestaties staan. Dat is niet goed voor de economische toekomst van het bedrijf.

elt-178.516

• Offline Offline
« Reactie #280 Gepost op: 20 July 2008, 11:05:41 »
Misschien hebben die adviseurs hun werk wel heel goed gedaan. Misschien heeft een van die adviseurs wel de opdracht gekregen te onderzoeken hoe verzamelaars zouden reageren op een volgende ontslagronde.
Misschien was één maand (oftewel 100.000 Euro) later zijn conclusie dat er veel negatieve reacties zouden zijn van verzamelaars. Maar dat het weinig tot geen invloed zou hebben op het koopgedrag van deze verzamelaars. In dat geval heeft hij zijn werk goed gedaan.

Uiteindelijk is het het management dat de adviseurs inhuurt. Dat er zo veel geld aan adviseurs wordt uitgegeven kan vele oorzaken hebben. Varierend van slechte managers tot aandeelhouders die geen beslissingen willen goedkeuren zonder een extern onderzoek. Ik ben niet voldoende bekend met M* om daar een uitspraak over te doen.

En helaas heeft Henk gelijk. Er zijn te veel mensen (niet alleen managers) die hun functie niet te danken hebben aan wat ze kunnen, maar aan wie ze kennen.
Lediggang is maar schijngenot. Arbeid regeert over leven en aanwas

Anoniem

• Gast
« Reactie #281 Gepost op: 20 July 2008, 11:55:19 »
Dat soort beloningen komt tot stand in 'onderhandeling' tussen leden van dezelfde kaste. Vraag en aanbod heeft daar weinig mee te maken. Dat mechanisme zorgt er ook voor dat het lang niet altijd de beste zijn die aan het roer komen.

Toch wel...ik ben met je eens dat het mechanisme niet (zoals op een zuivere markt) leidt tot de beste man op de beste plaats, juist omdat er vaak een old boys network bestaat. Die verstoort de werking van het marktprincipe. Dat het allemaal kwaadwillendheid is van de 'rijken' die elkaar geld toestoppen en dan de 'armen' duperen, daar wil ik echter niet aan. Er is wel degelijk een AvA die zich kan mengen in het bezoldigingsbeleid. Dat de meeste aandeelhouders dat allemaal niet spannend vinden en op hun krent blijven zitten, is hun eigen probleem. In de VS overigens, waar men de reputatie heeft dat het old boys network veel minder invloedrijk is, zitten ook zat kneuzen aan de top en zijn de beloningen nog veel hoger...

En oh ja, teksten als "dream on" enzo, daar ben ik niet van gediend... houd het netjes. Als je graag ruzie wilt dan vind ik dat ook prima (kan ik ook heel goed), maar belast dan de moderators niet met de taak om weer eens een draadje schoon te vegen en kies andere wegen. Of schrijf zo'n uitroep gewoon niet op.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #282 Gepost op: 20 July 2008, 12:21:57 »
Deze moderator zou het fijn vinden als het over-en-weer hier zou ophouden. :)

Oftewel, wel over Märklin, niet over elkaar. Merci.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

henk

• Offline Offline
« Reactie #283 Gepost op: 20 July 2008, 15:44:42 »
Wesley en ik ruzieën verder in de Droomtijd.  :D

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #284 Gepost op: 20 July 2008, 16:17:59 »
Oke, je hebt gelijk dat bagger een beetje zwaar woord is.
Maar toch vond ik de locs uit '60 en '70 beter dan de highlights van 2007/2008. Verschillende keren hebben ze een mal genomen van een andere loc die ze dan weer herbruikten op een andere loc, of bijvoorbeeld net de loc millimeters te groot maken. Da's gewoon zonde van de loc, terwijl ze makkelijk een kleine aanpassing kunnen maken.
Oh nee, daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik vind ten eerste de vergelijking van 40 jaar geleden met nu niet opgaan, omdat de techniek en de tijd een hoop verbetering heeft gebracht. Ten eerste zijn er modellen gemaakt die nog niet eens gemaakt konden worden in 1970 omdat ze in grootspoor nog niet eens bestonden.
Ten tweede vind ik dat de modellen die nu gemaakt worden qua detaillering en schaalgrootte beter zijn, wat ik al zei, de techniek is veel verbeterd. Hier houden we nu over op want daar gaat deze draad niet over, begin dan een nieuw topic met het onderwerp over wat beter en slechter is.

On topic:
Als er dan voor een adviseur (zie blz 17) 3000 tot 5000 Euro per dag betaald wordt, dan mag er ook best wel kritisch naar de resultaten van zijn werk gekeken worden. Zeker als er na een paar jaar nog helemaal niets bereikt is (afgezien van vele ontslagen aan de basis..)
Verdiend heeft iemand zijn geld pas, als hij zijn werk goed gedaan heeft.
Zou je dit misschien iets beter willen uitleggen? Ik begrijp het nog niet helemaal maar wat ik er van begrijp is dat de modellen die de werknemers hebben gemaakt van slechte kwaliteit zijn of niet correct. Of is het iets anders?

Verder ben ik het eens met de opmerking dat topmannen hun geld niet verdienen maar krijgen. Soms is het gewoon onbegrijpelijk hoeveel ze krijgen.

Maar om even terug te gaan over Marklin, wat ik er nu van begrijp is dat de personeelskosten te hoog zijn en de opbrengst te laag. Hoe kan dat? De werknemers zijn toch niet lui ofzo?
Ik begrijp hier ook uit dat daardoor de prijzen van modellen aan de hoge kant zijn. Maar zeg nou zelf, je wilt ook niet je werknemers laten stikken.
Marklin zou de balans eens goed moeten opmaken en kijken wat er op financieel gebied verbeterd kan worden. Ik denk dat als die op orde is er al een hoop heibel uit de lucht is.
Mvgr Jan Wiebrand