Hoe vertaal je bijvoorbeeld CDBD die op de doos staat gedrukt van Artitec? Hoe moet ik dat interpreteren?
Van Plan W kan ik niet zo snel een versie met logo, zonder banen vinden. Voor de afwisseling zou je wel een versie zonder logo of met banen kunnen doen. Als je een gehele blauwe trein wil, dan zou ik voor een versie zonder NS logo gaan. Officieel is dat vanaf '68 niet mogelijk, maar ze zullen echt niet allemaal tegelijkertijd hun logo hebben gehad.
Bij deze wil ik jullie uitgebreid bedanken voor de geleverde hulp. De Seinarm website is idd erg bruikbaar maar ik begrijp niet hoe ik de vertaalslag kan maken naar de modellen die in H0 te verkrijgen zijn. De codes die bij de rijtuigen staan vermeld op de site zie ik namelijk niet terug bij de leveranciers.Hoe vertaal je bijvoorbeeld CDBD die op de doos staat gedrukt van Artitec? Hoe moet ik dat interpreteren?
De term CDBD zegt mij eigenlijk niets. Wel bv A, B of RD. Ik vermoed dat het een Artitec codering is, maar de 3e plek (B of A) lijkt voor 2e of 1e klas te zien. een RD is zo te zien de CKRD.
In dat geval zou een W2 met reclamebanen kunnen passen, maar de vraag is of de topicstarter dat wil in een verder geheel blauwe trein.
ik vind het ook belangrijk dat het natuurgetrouw is. Ik zag een Plan W van LS Models op marktplaats maar daar werd wel erg veel op geboden....