Of je het het nodig heb, is afhankelijk of je parallel sporen gelijk gepoold zijn. Als ze dat zijn, heb je 'het keerlusprobleem'.
Ik blijf er bij dat een compleet sporenplan meer inzicht geeft in de zaak.Je schrijft dat de parallelle sporen gelijk gepoold zijn. Maar moet dat? Als ze ongelijk gepoold zijn bestaat het keerlusprobleem ineens niet meer. We kunnen pas beoordelen of ze gelijk of ongelijk gepoold moeten zijn als het totale plan bekend is.
Als je het principe aanhoudt dat in rijrichting gezien de rechter spoorstaaf altijd de "+" is, heb je hier volgens mij helemaal geen probleem.
Als je dat doet, limiteer je jezelf in je sporenplan. Dan kan je namelijk nergens meer overloopwissels plaatsen. En op een zichtstation wil je dat misschien/waarschijnlijk wel. Door op voorhand de keuze voor gelijke polariteit te nemen en gewoon een keerlusmodule toe te passen waar nodig, kan je behalve overloopwissels ook alle bezetmelders aan dezelfde kant solderen. Naar mijn bescheiden mening maak je zo je leven er gewoon makkelijk en overzichtelijker.Mvg,Bas