Ja, ineens weer afgesplitst met heel veel eruit geknipt..... en ik heb het niet eens gestart
Volgens mij is het Fremo concept best wel oké, vooral voor de deelnemers. Maar als je op een beurs gaat staan dan moet je anders denken en je verplaatsen in de positie van de bezoekers. Dus doen wat de bezoekers willen, en dat is dat er niet te veel tijd zit tussen treinpassages. Van mij hoeven treinen niet op zichtafstand achter elkaar aan te hobbelen, maar er moeten geen 10 minuten verstrijken voordat er weer iets gebeurt. Het landschap is ook wel oké, en behoorlijk realistisch, maar vanwege de matige verlichting heb ik er niet lang bij stilgestaan.
Hij zou op zijn BNLS-module ook een aantal elementen van Fremo mee kunnen nemen. Met name op het gebied van scenery, om maar iets te noemen.
Je kunt je qua uitvoering van de scenery aansluiten op wat binnen Fremo (Proto-87) gebruikelijk is.
Op een beurs willen de mensen vooral treintjes zien rijden. Of dat nu wel of niet volgens dienstregeling is maakt niet zoveel uit.
Op een Fremobaan zijn er denk ik ook wel kansen om een wat meer aansprekende dienstregeling te maken, bijvoorbeeld met een buurtgoederentrein die op elk station wat wagens moet afgeven en ophalen. Volgens mij kun je met zo'n trein best een uurtje bezig zijn. Zeker als die op een of enkele stations ook nog moet wachten op een voorbijkomende reizigerstrein.Rangeren vind ik ook wel leuk om naar te kijken
Je omschrijft hier vrij sterk waar het fremo om te doen is.Met je eigen station mag je ook nog eens rangeren om die goederentrein op tijd te laten rijden zodat deze niet in de knoop komt met de rest van de dienstregeling.
Ik kan me wel herinneren (ik dacht op Rails) ooit eens een Fremobaan gezien te hebben waar ze wel een A-4tje met de dienstregeling hadden opgehangen. Daar stond dus bij elke station iets als:trein A (uit X naar Y)11:00trein B (uit Y naar X) 11:45trein C (uit X naar Y) 12:15etc
Fremo is uitgenodigd door de organisatie om daar te komen. In dat kader had de organisatie vooraf al kunnen weten dat zij volgens een dienstregeling rijden. Ook het hoge niveau. Het lijkt me dus dat het aan de organisatie te bepalen is, of dit een succesvolle deelname geweest was.
Ben van mening dat het niet aan mij is om te beoordelen of dit HET is, of dat dat anders moet.
Ik vroeg me al af: waar gaat dit over. Hangt volkomen los in de lucht te bungelen. Vooral jouw "opening" .