Ja alleen waarom heb je nu niet echt duidelijk kunnen maken. Het komt mij een beetje over als "vroeger was alles beter".
Daan, Ik zie wel vaker dat werknemers loyaal zijn en kost wat kost hun bedrijf verdedigen.Vroeger was de service door het NS personeel inderdaad beter.Zelf reis ik niet meer per trein; maar neem de auto, dat is bedrijfszekerder en de wegenwachtservice ook!
Ik ben geen werknemer van NS, maar ik vraag me ook af wat een serviceverlener nog had moeten doen. Mensen zijn later gearriveerd dan de bedoelding was, maar dankzij de inzet van NSR nog steeds vroeg genoeg om verder te kunnen. Wat mij betreft houdt het voor NSR dan op. Ja, koffie was leuk geweest, maar ook niet meer dan dat.
Ik ben de laatste die NS kost wat kost verdedigt, maar ik wil wel realistisch blijven. Tijden veranderen nu eenmaal. De structuur van het bedrijf is anders door politieke keuzes, de arbeidsmarkt is anders ingericht, de techniek neemt steeds meer over van de mens en er is concurrentie op het spoor. Daar kun je van alles van vinden, maar NS heeft wel te maken met die keuzes en trends en moet daar op in spelen. Dat een servicemedewerker op kleinere stations dan wordt wegbezuinigd snap ik heel goed. Zelfs op Utrecht Centraal zitten deze mensen meer dan 50% van hun tijd voor zich uit te staren. Die mensen kunnen heel goed ergens anders worden ingezet. En mensen die niet effectief zijn maken het treinkaartje duurder. En ja, dat geldt ook voor kantoorpersoneel!