Hallo,Misschien kan er even wat duidelijkheid in de spraakverwarring gebracht worden...Kunnen Freek, Bart en Bas even melden welke versie Digikeijs DR5000 software/firmware zij op hun DR5000 hebben geïnstalleerd?Als dit één van de door Digikeijs zelfstandig ontwikkelde versies V1.6.0, V1.6.1, V1.6.2 of V1.6.3 is, zijn deze problemen ontstaan door de wijzigingen die Digikeijs heeft gedaan op de laatst door Karst Drenth ondersteunde versie van zijn hand: de versie V1.5.5. Het is algemeen bekend dat er vanaf de eigen Digikeijs update V1.6.0 ineens problemen waren met het Xpressnet protocol.... Ik heb zelf de V1.6.x updates nooit geïnstalleerd op mijn DR5000 en ken deze problemen dus ook niet. Mijn DR5000 is gewoon probleemloos blijven werken onder V1.5.5...Ik heb zelf al geruime tijd getest op mijn YD7001 met de door Karst ontwikkelde YaMoRC software/firmware en heb tot op heden geen enkel probleem gehad met bevriezende muizen... Misschien komt dit juist omdat de YaMoRC software/firmware niet zijn basis heeft in de Digikeijs V1.6.x software/firmware?Ik ben benieuwd naar de versies waar de gemelde problemen betrekking op hebben.Groeten,Bert
Ik heb inderdaad de laatste firmware van Digikeijs, dus 1.6. En ja, voorheen bestond het probleem niet.Ik heb het nooit gezocht achter de firmware update (ik ga er altijd vanuit dat een update een verbetering is🫣). Maar Digikeijs kon het zelf ook niet verklaren of oplossen (de DR5000 is daar geweest voor reparatie, en toen voorzien van de laatste firmware en getest).
Kunnen ..., ...en Bas even melden welke versie Digikeijs DR5000 software/firmware
Op zich niet vreemd dat ze het niet zelf op kunnen lossen
De discussie is ontstaan op grond van een vraag, dus zo vreemd is dat niet.
Dat was reden van mijn totale verwondering ( Xbus is toch Xbus)
Ik denk, dat de DR5000 Xbus nooit een Xbus geweest is, er alleen maar op leek. Maar ik ben daarin niet deskundig.
wat is er dan veranderd in de bestaande Xbus
Ik leer graag. De Lokmaus kan niet meer dan snelheid regelen en vier functies aan- en uitzetten voor alleen lage adressen. Wat kan daarbij anders worden voor Xpressnet? Ik zou denken dat dergelijke basale dingen niet snel veranderen in een protocol.
Een multimaus ondersteunt alle 12 locdecoder functies, een lokmaus (2) daarentegen maar acht en raakt in de war als er wel 12 functies worden aangestuurd
The multiMAUS automatically detects whether it can offer 1024 or 2048 switches by evaluating the busprotocol version of the DCC control center.
Kunnen Freek, ..... en .... even melden welke versie Digikeijs DR5000 software/firmware zij op hun DR5000 hebben geïnstalleerd?
Alle Lenz apparaten hebben een toegewezen adres dat je zelf dient in te stellen/aan te passen op je Lenz dingen.
Ik ga nu zelf eens kijken wat er gebeurt bij het tegelijkertijd gebruiken van Lenz regelaars (ingesteld nummer) en Roco spullen. Vraag is of deze Roco's ook op de Lenz centrale een nummer krijgen (automatisch) of dat er een instelling plaats moet vinden.