M4/M3/mFx heeft een hogere rangorde dan mm2 of DCC. Dat wil zeggen dat een dergelijke decoder mm2 en DCC volledig negeert als hij mFx signalen detecteert. Dit is standaard in alle multiprotocol decoders.Mvg,Bas
M4/M3/mFx heeft een hogere rangorde dan mm2 of DCC. Dat wil zeggen dat een dergelijke decoder mm2 en DCC volledig negeert als hij mFx signalen detecteert. Dit is standaard in alle multiprotocol decoders.Je kan ook onder mFx programmeren op het hoofdspoor. Dat kan technisch althans. Volgens mij zou de EcOS dat ook moeten kunnen. De makkelijkste manier is om simpelweg mFx uit te zetten in EcOS. Dan kan je met DCC pom programmeren. Je kan dan mFx uitzetten in de decoder.Maar als je sws niks anders op mFx heb rijden, kan je mFx op de EcOS ook gewoon uit laten staan voor altijd en dan hoef je het niet eens in de decoder uit te zetten.Mvg,Bas
en waarom herkent mijn twincenter hem niet?
Dat is een goede vraag. Ik kan 2 oorzaken bedenken. Het is een oude pre-dcc Märklin mFx decoder. Of Johan heeft gelijk en de vorige eigenaar heeft dat bewust uit gezet.Bas
Het is een nieuwe Piko sound decoder....en de vorige eigenaar rijdt dus ook DCC
Ik zal prog functie van ecos eens installeren en dan de decoder proberen te resetten.
Dan blijf ik je een andere uitleg verschuldigd. Dan is of centrale of decoder niet in orde. Als de twincenter verder geen uitleesproblemen heeft bij anderen, is de decoder waarschijnlijk de veroorzaker om wat voor reden dan ook.Mvg,Bas