Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Klein baantje 1200x1200mm door grove den
Vandaag om 22:57:21
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
Vandaag om 22:49:25
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Dave.......
Vandaag om 22:40:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Modellbahnwagen
Vandaag om 22:29:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
Vandaag om 22:09:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:04:55
vervolg op "veel AC wielen" door FritsT
Vandaag om 22:00:36
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 21:48:30
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
Vandaag om 20:44:34
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:42:56
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
Vandaag om 20:15:39
Spoor- en tramweg parafernalia door Scratchbuilt
Vandaag om 20:10:35
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Scratchbuilt
Vandaag om 20:05:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:49:24
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
Vandaag om 18:37:50
Roco 2025 door Dennis94
Vandaag om 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 18:16:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 17:36:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 17:22:19
Sfeer op je modelbaan door Scratchbuilt
Vandaag om 17:04:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
Vandaag om 16:28:29
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:12:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:07:23
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
Vandaag om 13:42:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51

Auteur Topic: afgesplitste discussie over tapatalk  (gelezen 2050 keer)

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
Re: afgesplitste discussie over tapatalk
« Reactie #15 Gepost op: 16 October 2022, 11:20:48 »
Schijnt ja. Dus niet Tapatalk of reclame voor de eigen toko.
Dus als ik het goed begrijp mag je een vraag alleen beantwoorden als je er geen commerciële band mee hebt.

Ook niet als het een antwoord is op de vraag van iemand die gewoon oprecht niet weet wat de alternatieven zijn.

Het is nou niet bepaald dat ik schrijf dat je het moet kopen, of dat ik je een link geef naar een webshop.

Overigens: zowel de producten van Rosoft als YaMoRC komen bij dezelfde persoon vandaan.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Martin Domburg

• Offline Offline
  • Discussie is gezond
    • Domburg Train Support
« Reactie #16 Gepost op: 16 October 2022, 11:25:01 »

ik begin me zomaar ineens te irriteren aan deze constante reclame uitingen van Martin.
Moet je niet doen joh, heb je alleen jezelf mee.
Ik heb een mening, helaas uit ik die wel eens.  Ach ja beter een ster op je ring, dan een ring in je ster. Dan vallen je treinen om.

Hé een vogeltje! sorry waar ging het over?

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #17 Gepost op: 16 October 2022, 11:37:17 »
Deze draad heb ik even afgesplitst van het rosoft topic. het gaat hier immers over tapatalk.
Ik heb getracht zoveel mogelijk af te splitsen zonder het originele draadje veel geweld aan te doen.
Vandaar dat er ook een paar dingen achter gebleven zijn

Voor wat betreft tapatalk, weet dat een plugin is die wij in het forum draaien.
deze zorgt ervoor dat het forum makkelijker is te lezen op mobiele devices.
de "reclame" uitingen worden er door tapatalk zelf ondergezet.
Ik denk (ik heb het niet gecontroleerd) dat tapatalk deze instelling standaard aan heeft staan
en dat je die als gebruiker handmatig uit moet zetten.

verder wens ik jullie allemaal een fijne dag!

Ferenc als moderator
« Laatst bewerkt op: 16 October 2022, 11:44:19 door Duikeend. Reden: aanvulling tekst »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

C-rails

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 16 October 2022, 12:07:24 »
Geachte heer Halma,

Uw waarneming omtrent het aanpassen van mijn reactie is zeer juist. Deze is dan ook gebeurd, nadat ik mijn bericht gepost had en terug las. Ik kwam toen tot de conclusie, dat mijn tekst mogelijk tot verwarring zou leiden en heb vervolgens deze aangepast door het toevoegen van: (dus mijn reactie).

Daar heb ik 1 minuut en 36 seconden over gedaan. Voor deze langzame reactie mijn excuus. Het is mogelijk leeftijdsgebonden en/of de dag van de week.
In een volgend voorkomend geval zal ik mijn best doen de tekst zorgvuldiger door te lezen, alvorens hem te plaatsen.

C-rails

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 16 October 2022, 12:08:45 »
Heel handig, ik kreeg even een PM met een verzoek dit uit te zetten. Bij deze bedankt en gedaan.

Ik denk dat een aantal mensen het waarderen.

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #20 Gepost op: 16 October 2022, 12:46:02 »
Geachte heer Halma,

Uw waarneming omtrent het aanpassen van mijn reactie is zeer juist. Deze is dan ook gebeurd, nadat ik mijn bericht gepost had en terug las. Ik kwam toen tot de conclusie, dat mijn tekst mogelijk tot verwarring zou leiden en heb vervolgens deze aangepast door het toevoegen van: (dus mijn reactie).

Daar heb ik 1 minuut en 36 seconden over gedaan. Voor deze langzame reactie mijn excuus. Het is mogelijk leeftijdsgebonden en/of de dag van de week.
In een volgend voorkomend geval zal ik mijn best doen de tekst zorgvuldiger door te lezen, alvorens hem te plaatsen.
Ik vraag mij oprecht af waarom er zo’n sarcastische ondertoon gebruikt wordt. Is toch helemaal nergens voor nodig! En mocht er in het (recente/verre) verleden iets tussen jou en Ronald voorgevallen zijn, zet hem dan op negeren. Zie je niet wat de ander schrijft. Dat houdt de sfeer hier een stuk beter dan dit sarcastische gedoe!
Groeten Joop, machinist Lls

bask185

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 16 October 2022, 12:46:55 »
Als je je stoort aan iets kan je het ook gewoon negeren of tenminste je mening voor je houden. Hoeveel mensen hier storen zich er hier nou aan? 2% van de forumgebruikers? Moet de overige 98% dan maar schikken?

Ik heb ook een puntje waar ik me aan stoor. Ik hoopte dit voor altijd voor me te houden. Maar ik stoor me aan die Arabische teksten die Hans Reints in zijn handtekening heb staan. Ik weet ook wat er staat, want ik heb het in translate gegooid maar als ik die lettertype zie moet ik toch altijd denken aan ellende zoals onthoofdingen, oorlog etc.. Ik neem het de man ook niet kwalijk en ik weet dat dit alleen mijn probleem is. Dus met deze uitzondering vandaag plan ik het weer de rest van mn leven voor me te houden om het simpele feit dat ik geen forumzeikerd wil zijn.

@Hans keep up the good work  (y)

Dus ja behoor je tot die 2% dat zich stoort aan Tapatalk? Tough sh*t.

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

basjuh1981

• Offline Offline
  • DB Tijdperk III
« Reactie #22 Gepost op: 16 October 2022, 13:02:10 »
Maar ik stoor me aan die Arabische teksten die Hans Reints in zijn handtekening heb staan.
Het eerste stuk is Hindi.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #23 Gepost op: 16 October 2022, 13:08:24 »
En mocht er in het (recente/verre) verleden iets tussen jou en Ronald voorgevallen zijn,

Nee hoor. Niet dat ik weet. Kan zijn uit de draad van de GKTC dat daar iets is wat hem niet bevalt? Ik weet het niet en eerlijk gezegd interesseert het mij ook niet  ;D ;)

Joop_L

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 16 October 2022, 13:10:08 »
Dan is die sarcastische ondertoon van C-rails ook nergens voor nodig.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

Arjan6511

• Offline Offline
    • Filmpjes op YouTube
« Reactie #25 Gepost op: 16 October 2022, 13:15:39 »
Nou, dan is dat Tapatalk-gedeelte ook weer opgelost.

WENSENLIJST: WERELDVREDE, MEER VRIJE TIJD, EEN BUITENVROUW EN 1000 BITCOIN. DE REST IS BONUS..... :-)  ;D (y) :angel:
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #26 Gepost op: 16 October 2022, 13:15:57 »

Ik heb ook een puntje waar ik me aan stoor. Ik hoopte dit voor altijd voor me te houden. Maar ik stoor me aan die Arabische teksten die Hans Reints in zijn handtekening heb staan. Ik weet ook wat er staat, [/u]

@Hans keep up the good work  (y)

Mvg,

Bas

Dit is het hele onderschrift.
Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje / Dea bhùioch / مع أطيب التحيات / Bestu kveðjur / Tan Bun / हार्दिक शुभ कामनाएँ / 獻上 最好的問候 / Hamba Kahle / Toate cele bune / Z najlepszymi pozdrowieniami / ד"ש חם (dash cham) / Saygilarimizla / С уважением / З повагою / IL-GURNATA IT-TAJBA
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Reinout van Rees

• Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
« Reactie #27 Gepost op: 16 October 2022, 13:35:32 »
Qua uitzetten tapatalk handtekening: ik begreep uit eerdere discussies hierover dat tapatalk het na een update soms automatisch weer aanzet.
Dus.... als het opeens bij iemand weer onder z'n berichten verschijnt terwijl het net een maandje of twee rustig was: stuur even een vriendelijk PB'tje met de vraag het vinkje weer aan/uit te zetten.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

C-rails

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 16 October 2022, 14:33:46 »
Ik vraag mij oprecht af waarom er zo’n sarcastische ondertoon gebruikt wordt. Is toch helemaal nergens voor nodig! En mocht er in het (recente/verre) verleden iets tussen jou en Ronald voorgevallen zijn, zet hem dan op negeren. Zie je niet wat de ander schrijft. Dat houdt de sfeer hier een stuk beter dan dit sarcastische gedoe!

Joop, de sarcastische ondertoon kwam voort uit het feit dat Ronald in mijn ogen reacties niet goed heeft gelezen in combinatie met zijn toonzetting. Hij reageerde op mij op zaken, waarop ik niet reageerde. Vervolgens kreeg ik van hem een verwijt over aanpassen van een post, die in mijn ogen onjuist was.
Maar goed, dit is zoals het bij mij overkomt en mogelijk moet ik meer voor ogen houden, dat in het geschreven woord altijd het verhaal van de zender en dat van de ontvanger meespeelt. In de overdracht kan ruis ontstaan.
Ik weet niet of er in het verleden iets is voorgevallen tussen hem en mij. Hij verwijst naar GKTC, waarvan ik niet weet, wat het is. Zal ook wel te maken hebben met de al eerder genoemde leeftijd.
Ik hoop, dat bovenstaande een tipje van de sluier heeft opgelicht omtrent de sarcastische ondertoon. Ik zal in het vervolg proberen deze te vermijden, maar weet niet of mijn geheugen mij tijdig informeert.