Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 18:58:32
Ucci en IB1 met Itrain door Hasenwald
Vandaag om 18:56:18
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 18:41:38
Dapol B802 railreinigingswagen - geluidsreductie/bereikbaarheid motor door Eric v C
Vandaag om 18:24:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 18:00:32
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:00:27
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Falkenberg
Vandaag om 17:59:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 17:36:28
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door Keska
Vandaag om 17:26:39
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Ronald Halma
Vandaag om 17:02:05
Houten Plus zaterdag 21-2-2026 door Ronald Halma
Vandaag om 17:01:07
Mobadaten.info uit de lucht door marco
Vandaag om 16:59:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:47:51
Had de NS4903 rangeerlicht? door gerhards
Vandaag om 16:37:45
Oud model gangbaar maken door Bahn-AG
Vandaag om 16:13:07
Fleischmania Nostalgia door Karben
Vandaag om 15:55:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:50:22
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frank Bunnik
Vandaag om 15:48:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:40:56
Onderdelen BR52 Minitrix 2051 door RobertH
Vandaag om 15:15:38
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 14:51:17
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 14:49:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Edwin2121992
Vandaag om 14:20:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:14:51
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door robin binsbergen
Vandaag om 14:13:04
Marklin My world, motor heeft kuren door Montanbahn
Vandaag om 14:10:33
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
Vandaag om 13:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 13:49:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:55
Airtex foto behang als achtergrond door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:42:31
  

Auteur Topic: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.  (gelezen 26556 keer)

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 5088
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #30 Gepost op: 04 September 2022, 10:37:42 »
We zijn al zo vertrouwd met de gewoonte om bij een zuchtje wind of vallend blaadje in de "kan niet meer"-stand te gaan, en de reiziger aan haar/zijn lot over te laten, dat ook hier niemand bij NS zich zal druk maken over de gevolgen voor de klanten.

Misschien omdat reiziger zo enorm zeiken, pers opzoeken en kamervragen eisen, dat de NS liever een betrouwbare nee geeft, dan een onbetrouwbare ja... ben ook wel benieuwd hoe snel je die DM's in bedrijf hebt, bijv of en hoeveel reserveonderdelen er nog zijn ;D
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

MartinH0

  • Offline Offline
  • Berichten: 595
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #31 Gepost op: 04 September 2022, 10:49:57 »
Dit gaat geen weken of maanden maar jaren duren is mijn vermoeden. Alleen al als je kijkt naar levertijden van bijna een jaar voor o.a. elektronica componenten en halffabrikaten en personeelsgebrek bij paneelbouwers met toch al een overvolle agenda en dan hebben we het nog niet gehad over de schade afhandeling tussen Tennet en Prorail en de te verwachte bureacratie daaromheen.
Alleen om zo'n klus te specificeren en in te plannen ben je normaal gesproken al een paar jaren mee bezig.


Ik hoop voor de reizigers op dat traject dat er idd nog diesels beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groet, Martin

Tramfan

  • Gast
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #32 Gepost op: 04 September 2022, 10:56:58 »
Ik weet het, problemen los je niet op, maar stapel je op. En dan kreun en steun je om begrip te krijgen.

Noem dat NS-net nou gewoon "metro", accepteer volle en vertraagde metro-treinen,  schakel snel om op automatisch rijden, schaf CAO af, verreken de verminderde loonkosten in lagere tarieven, en de reiziger is tevreden.
« Laatst bewerkt op: 04 September 2022, 11:28:22 door Tramfan »

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4464
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #33 Gepost op: 04 September 2022, 11:15:55 »
Nouja “even” diesels inzetten klinkt een een stuk makkelijker dan het is.
DM90 kan je vergeten, ze kregen ze zelfs amper bij ons in Nijmegen weggesleept…
Daarbij heeft niemand er meer bevoegdheid op, duurt tegenwoordig ook 3 dagen inclusief examen.
Er is nu al nergens ruimte voor qua personeel, dus ze zullen echt niet zo snel een groep mcn vrij kunnen maken.

En dan krijg je het gezeik dat ze qua uitstoot niet mogen rijden.
En zo zijn er vast nog veel meer bezwaren.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Loki

  • Offline Offline
  • Berichten: 512
  • 🇳🇴
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #34 Gepost op: 04 September 2022, 11:24:06 »
Ga voor stoom! Bel ff de SSN en VSM  ;D
Med venligst hilsen,

Lennert

Tramfan

  • Gast
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #35 Gepost op: 04 September 2022, 11:25:09 »
tja,
Ik weet het, problemen los je niet op, maar stapel je op. Dat noem je "bezwaren". En dan kreun en steun je om begrip te krijgen.

en dus moet de reiziger het maar zelf oplossen...
met een tweedehands autootje

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4464
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #36 Gepost op: 04 September 2022, 11:29:12 »
Nee ik ben realistisch, dat is wat anders.
Ik vraag niet om begrip, ik geef alleen aan waarom een simpel lijkende oplossing gewoon niet kan.
Die DM90 kan je simpelweg niet in korte tijd rijvaardig krijgen.
« Laatst bewerkt op: 04 September 2022, 11:30:44 door Dave....... »
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Tramfan

  • Gast
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #37 Gepost op: 04 September 2022, 11:32:56 »
ik ben ook realistisch...
overal om me heen zie ik voormalige treinreizigers in een autootje. De baas geeft ze kilometervergoeding voor standplaats "thuis". Dat is aantrekkelijker dan de fiscale woon-werk-vergoeding.

ik heb allang begrepen dat hier op het forum een legertje NS'ers gaat uitleggen wat de bezwaren zijn, in plaats van oplossingen.

over paar jaar deelt het resterende NS-personeel foldertjes op de markt uit, met gratis proefrit in de "nieuwe" NS-metro.
« Laatst bewerkt op: 04 September 2022, 11:41:52 door Tramfan »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #38 Gepost op: 04 September 2022, 11:34:36 »
Hoe wil je op een baanvak waar totaal geen enkele beveiliging meer functioneert in godsnaam een trein gaan inzetten?
Wissels werken niet meer die moeten geklemd worden.
Seinen werken niet meer daar dien je officieel aanwijzingen voor af te geven.
Er is geen detectie, treindienstleiders weten niet waar treinen zich bevinden.
Er lopen werklui land het spoor.
Kortom gewoon onverantwoord om te rijden, je kan hoog springen je kan laag springen.

Doe gewoon realistisch en leg je er bij neer dat dit nog wel even gaat duren, alleen de de vraag is hoelang.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7801
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #39 Gepost op: 04 September 2022, 11:42:27 »
schaf CAO af
:o

Als je de kosten naar beneden wilt hebben kan je beter ALLE! OV bedrijven vrijstellen van alle belastingen, accijnzen en heffingen.
Scheelt ook een bult werk en dus geld, in het subsidie 'geld rondpomp systeem'.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 4464
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #40 Gepost op: 04 September 2022, 11:42:39 »
Ik geef het op.

Blijkbaar weet Jaq het beter  (y)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #41 Gepost op: 04 September 2022, 11:49:03 »
Tramdinges (ik ken zijn naam niet) doet me denken aan zo’n moderne manager zonder veel kijk op de werkvloer die op cursus is geweest. En dan gaat roepen “niet denken in problemen maar in oplossingen, we gaan ervoor, Tjakaaaaa!” Of nog erger, zelf oplossingen gaat bedenken waar de werkvloer weinig mee kan.  :P
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Benelux795

  • Online Online
  • Berichten: 5088
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #42 Gepost op: 04 September 2022, 11:52:00 »
dus moet de reiziger het maar zelf oplossen... met een tweedehands autootje

Dit past wel in de tendens om de verantwoordelijk voor ons welzijn volledig neer te leggen bij een (private) partij... De NS levert blijkbaar geen alternatief in de diverse mogelijkheden voor onze verplaatsing van A naar B, maar is ook verantwoordelijk dat dit volledig op onze voorwaarden gebeurd? Tuurlijk is het vervelend dat een alternatief weg valt, maar de suggestie dat ze daar zelf geen problemen mee hebben en dat het kwalijk is dat ze geen gelijkwaardige alternatieven direct hebben klaar staan, gaat mijns inziens wat ver.. 
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Rob Hagg

  • Techniek is mijn passie!
  • Offline Offline
  • Berichten: 282
  • Dordrecht jaren 70
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #43 Gepost op: 04 September 2022, 11:55:06 »
Zo’n gelijke situatie is bij Roosendaal op de lijn naar Breda.

https://images.beneluxspoor.net/bnls/IMG_2900-k.jpg.

Hier gaan ook drie hoogspanningslijnen over het spoor, weliswaar slechts 150kV maar toch 100 keer zo hoog dan de bovenleidingsspanning. En om het nog complexer te maken loopt er ook nog een ondergrondse hoogspanningsleiding onder het spoor door. Ik kan mij overigens herinneren dat bij dit soort hoogspanningskruizingen met spoor in andere landen langs het spoor soms hoge stalen balken met horizontale liggers staan.
Misschien zijn die juist bedoeld om in dit soort situaties de hoogspanningsleidingen op te vangen en zodoende een sluiting met aarde te bewerkstelligen waardoor de hoogspanning afschakelt, mits die zekering natuurlijk werkt.  ;D
Techniek is mijn passie, dus wat is er nu mooier om je passie tot hobby te maken !
Dordrecht 1970: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90492.0

Tramfan

  • Gast
Re: Serieuze schade aan bovenleiding Hanzelijn.
« Reactie #44 Gepost op: 04 September 2022, 12:12:07 »
...., zelf oplossingen gaat bedenken waar de werkvloer weinig mee kan.  :P

Uit eerdere discussies (o.a. rond de totale systeemuitval) heb ik begrepen dat de werkvloer niets te vertellen heeft. De NS leiding + computer bepaalt. Zonder timtim mag de machinist niks doen. En de werkvloer accepteert dat. Nou, automatiseer dan alles.

Ik deed een suggestie, en vervolgens wordt die in bezwaren vertaald. Dat is nou net wat me het gevoel geeft dat NS een metronet exploiteert. Qua km's komt het aardig overeen met dat van Parijs. Qua CAO en prijzen kan het dan simpeler.