Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:03
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door FritsT
Vandaag om 09:59:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 09:39:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:38:28
6 en 7 september terug naar toen door FritsT
Vandaag om 09:34:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:30:55
Welke winkel voert deze merken? door Wim1969
Vandaag om 09:29:54
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
Vandaag om 09:16:20
LIMA IRM Cardanassen door 008200
Vandaag om 09:05:27
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Bert Senden
Vandaag om 08:10:52
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Huup
Vandaag om 07:43:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Loki
Vandaag om 07:30:39
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Loki
Vandaag om 07:28:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 07:24:10
PB Models, ICR-rijtuigen door Wilma1970
Vandaag om 06:50:44
Veevervoer ss/ ns door grossraumwagen
05 September 2025, 23:11:25
Minder wissels door Thom
05 September 2025, 22:27:50
Stalen D 4 deurs spoor 0 door arnout
05 September 2025, 21:52:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
05 September 2025, 21:48:22
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
05 September 2025, 21:46:50
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
05 September 2025, 20:23:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
05 September 2025, 19:34:23
Kato 2026 door Gino
05 September 2025, 19:16:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
05 September 2025, 19:14:38
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
05 September 2025, 18:50:20
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
05 September 2025, 18:32:56
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door Ferdinand Bogman
05 September 2025, 18:11:57
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door janw
05 September 2025, 18:11:31
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Wim Vink
05 September 2025, 17:31:45
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
05 September 2025, 15:58:04
  

Auteur Topic: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models  (gelezen 17614 keer)

ReneH0

  • Gast
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #45 Gepost op: 07 August 2022, 10:00:09 »
Ik heb ze afgelopen vrijdag gezien bij MTE gezien.
Man wat zijn ze mooi!

 (y)


De IC+ staan ook erg hoog op mijn lijstje, de Mat 54 ic ook… dus hopelijk blijven deze nog een beetje lang leverbaar.
« Laatst bewerkt op: 07 August 2022, 10:02:06 door René H »

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8110
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #46 Gepost op: 07 August 2022, 10:28:29 »
Moet ieder spatje water nou gemeld worden?
Laat PB in het eerstvolgende bericht gewoon melden dat de boel is aangekomen en wordt verstuurd, please....
En bij Artitec vonden we het schitterend om te volgen. En je hoeft het schip niet te volgen. Wacht rustig af. 😄
Gr.
Eric

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #47 Gepost op: 07 August 2022, 11:23:30 »
Thy will has been done.

Jammer dat je de link hebt weggehaald  :'(

C-rails

  • Gast
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #48 Gepost op: 07 August 2022, 11:35:59 »
Tja,  Huub werd link.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10485
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #49 Gepost op: 07 August 2022, 11:38:00 »
Dank (y)

Lekker druk daar :O


Grtzz,

Karst

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7617
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #50 Gepost op: 07 August 2022, 12:41:45 »
AIS dekking is daar niet al te best, positie is bijna 2 dagen oud ...

Op de vergelijkbare site Vesselvinder is het nog erger, die toont een positie van 5 dagen geleden ...
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

C-rails

  • Gast
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #51 Gepost op: 07 August 2022, 12:48:02 »
Vaak worden signalen in dit stuk ook bewust niet doorgegeven. Het is in de richting van het 'piratengebied'. Heb wel vaker schepen gevolgd in dit stuk en ook vaker meegemaakt, dat signalen 'oud' zijn.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12479
    • sleutelspoor
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #52 Gepost op: 07 August 2022, 12:52:34 »
Dat het niet alleen op de vesselfinder een chaos is bewijst dit stukje wel. leuk als achtergrond informatie!

Back-ups van spoorweg gerelateerde vracht zorgen voor een  nieuwe logjam in de haven van Los Angeles

Als het aan de havenmeester van LA ligt moeten de Amerikaanse Spoorweg Maatschappijen zo snel als mogelijk hun opgeslagen goederen in de drukste zeehaven van de USA verwijderen! Dit om te voorkomen dat de verstoring in de toeleveringsketen verergert. "We moeten onmiddellijk in deze kwestie actie ondernemen om een landelijke logjam te voorkomen", zei Havenmeester Gene Seroka.  Verstoringen in de treindienst vertragen de Amerikaanse vrachtstromen en helpen de inflatie aan te wakkeren, die op het hoogste punt in 40 jaar staat. Resulterende achterstanden in de haven van Los Angeles dreigen de vooruitgang ongedaan te maken. Na de afgelopen pandemie is de haven overspoeld met goederen. Meer dan 100 schepen liggen voor de kust voor anker daar er binnen voor hun lading geen plaats meer is . Meer dan 29.000 spoorcontainers bevinden zich op het haventerrein van Zuid-Californië. Dat aantal zou niet meer dan 9.000 moeten zijn, zei Seroka. Hij riep importeurs en  spoorwegmaatschappijen op om het ophalen van containers te versnellen door meer bemanningen, locomotieven en containerdraagwagens naar de haven te sturen. Unie Pacific UNP. N en Berkshire Hathaway BRKa.N-eigendom BNSF bedienen de haven van Los Angeles. Zij en andere grote Amerikaanse spoorwegen schrapten banen en legden apparatuur in de mottenballen voordat de pandemie de transportsystemen van het land op zijn kop zette. Contractonderhandelingen tussen die spoorwegen en vakbonden die 115.000 van hun werknemers vertegenwoordigen, zijn na meer dan twee jaar vastgelopen. Beide partijen in de gesprekken verwachten dat president Joe Biden een panel zal benoemen om voorwaarden voor een deal aan te bevelen. L1N2YT2GP De kostenbesparende bewegingen van de spoorwegen dreven de winst aan, maar "er was geen buffer" voor vraagschokken en serviceonderbrekingen veroorzaakt door de eetbui van thuisgebonden shoppers op fitnessapparatuur, meubels, apparaten en andere goederen, zei Stifel-analist Ben Nolan. Zeecontainers verstopten spoorwegverbindingen in Chicago en andere punten in het Midwesten voordat ze naar andere delen van het land kabbelden. Union Pacific en BNSF reageerden niet onmiddellijk op verzoeken om commentaar. Bron: Reuters (Berichtgeving door Lisa Baertlein in Los Angeles; Bewerking door Cynthia Osterman)
Meer dan $ 31 miljard aan handel is per spoor ingesloten of vast voor anker voor de Amerikaanse kusten.
Tientallen miljarden dollars aan handel zijn in de Verenigde Staten en in Europa niet aan zee gebonden of verankerd op zee terwijl de congestie in de havens toeneemt. Volgens MarineTraffic werden ongeveer 460.000 twintig voet containerequivalenten (TEU's) geladen op schepen die voor de havens aan de oostkust wachten en 180.000 TEU's worden vanaf 13 juli op schepen voor de havens aan de westkust gestapeld. Een belangrijk onderdeel in dit beeld is de inflatie in de toeleveringsketen en de impact ervan op wat consumenten uiteindelijk zullen betalen voor goederen. Volgens gegevens van MDS Transmodal is de nominale waarde van goederen die in containers worden vervoerd, gemeten op mondiaal niveau, tussen 2019 en 2021 met bijna 9% gegroeid. Maar Antonella Teodoro, senior consultant bij MDS Transmodal, legt uit dat gezien het feit dat de gemiddelde jaarlijkse stijging in de voorgaande twee jaar in het bereik van 0,7% lag,  "het is redelijk om aan te nemen dat de belangrijkste oorzaak van de geschatte stijging in de afgelopen twee jaar de escalatie van de vrachttarieven is." De geschatte totale waarde van de handel die vastzit op het water wordt door MDS Transmodal geschat op ongeveer $ 30 miljard.
Vrees voor een Amerikaanse spoorwegstaking
Op maandag eindigt de 30-daagse afkoelingsperiode van de Railway Labor Act, wat de angst voor een staking escaleerde en de Biden-regering ertoe aanzette om vrijdagmiddag een uitvoerend bevel uit te vaardigen dat voorkwam dat de staking van de spoorwegvakbonden onmiddellijk zou plaatsvinden. Contractonderhandelingen zijn aan en uit sinds het contract in 2020 afliep. Een coalitie van Amerikaanse importeurs heeft er bij de regering-Biden op aangedrongen om een Presidential Emergency Board (PEB) op te richten om de grootste spoorweg- en spoorwegarbeidersgroepen van het land te helpen een contractschikking te bereiken. Biden stelde vrijdag de noodraad in om de geschillen tussen de spoorwegen en de vakbonden te onderzoeken omdat ze "dreigen de interstatelijke handel aanzienlijk te onderbreken in een mate die een deel van het land van essentiële transportdiensten zou beroven" en om binnen 30 jaar verslag uit te brengen aan de president. De meest recente Amerikaanse spoorwegstaking in 1992 kostte de Amerikaanse economie naar verluidt $ 50 miljoen per dag, een tarief dat vermoedelijk hoger zou zijn in het geval van een staking vandaag. Volgens logistiek bedrijf Woodland Group zeggen vakbonden dat de impasse treinen gevaarlijk onderbemand en werknemers overwerkt heeft gemaakt, terwijl de National Railway Labor Conference een tegenactie heeft aangeboden, inclusief herstelbetalingen met terugwerkende kracht en aanzienlijke loonsverhogingen.
Californische havenstapeling
Ondertussen blijft de stapeling containers op weg naar het spoor in de havens van Los Angeles en Long Beach zich opstapelen. De haven van Los Angeles informeerde CNBC dat er in totaal 19.665 spoorcontainers zijn die negen dagen of langer hebben gewacht, terwijl de haven van Long Beach in totaal 13.819 spoorcontainers meldde die in hetzelfde tijdsbestek wachten. Meer dan 60% van alle containers die in deze havens wachten, zijn bestemd voor het spoor. De geschatte totale waarde van de handel in die containers wordt door MDS Transmodal geschat op meer dan $ 1,54 miljard dollar. "Spoorcontainers blijven zich in recordaantallen opstapelen in de havens", zegt Noel Hacegaba, plaatsvervangend uitvoerend directeur van administratie en operaties van de haven van Long Beach. "We hebben die dozen nodig om te bewegen om meer capaciteit te creëren en de economie in beweging te houden." Deze lang ongebruikte containers verstoppen de landcapaciteit van de haven, waardoor het verkeer van handel binnen de haven wordt belemmerd. De landcapaciteit in de haven van Los Angeles ligt op 90%. Voor een efficiënte landcapaciteit is 70-75% het optimale doel. Als gevolg van deze toename van containervolumes neemt de verwerking van schepen meer tijd in beslag.
Duitse havenarbeidsstrijd
De loononderhandelingen tussen de Duitse vakbond en de havenwerkgevers liepen opnieuw vast in een 48-urenstaking van donderdagochtend tot zaterdagochtend. Een door de rechtbank bevolen "vredesverplichting" kan volgens bronnen betekenen dat er tot 24 augustus geen stakingen meer plaatsvinden, met uitzondering van de huidige staking. Hoewel de rechterlijke uitspraak alleen formeel van toepassing is op de haven van Hamburg, zeggen bronnen dat er een aanname is dat er in deze periode ook geen stakingen op de andere locaties zullen zijn. Volgens de CNBC Supply Chain Heat Map voor Europa is de vloeibaarheid van de handel verdwenen. Alex Charvalias, hoofd van supply chain in-transit zichtbaarheid bij MarineTraffic zei: "Een verslechterende situatie in Hamburg met bijna 200.000 TEU die wachten op een ligplaats geeft aan dat de wachttijden de komende weken hoger zullen worden." Andreas Braun, productdirecteur Europa, Midden-Oosten en Afrika Ocean bij Crane Worldwide Logistics, zei dat de beschikbaarheid van lege containers van invloed zal zijn op de levering van de handel. "Containers zijn niet gemakkelijk verkrijgbaar op de terminals of in de depots in het binnenland", zegt Braun. "Rederijen hebben extreme problemen met het verplaatsen van leeggoed terug op de terugweg naar Azië. Dit zal de beschikbaarheid van leeggoed in Azië verslechteren om te worden gevuld met export," zei hij. Braun merkte op dat dit allemaal gebeurt voordat het hoogseizoen begint op de westwaartse handelsroute van het Verre Oosten. "Importeurs in Europa moeten rekening houden met vertragingen om hun kerstbestellingen te krijgen. Voor de Verenigde Staten wordt ook de Europese handel vertraagd", zei hij.
China handel
De groeiende havencongestie in Europa en de Verenigde Staten zorgt ervoor dat logistieke managers nu goed kijken naar het aantal geannuleerde of lege afvaarten dat wordt aangekondigd door zeevervoerders, dat de afgelopen weken is gedaald. Afvaarten worden traditioneel geannuleerd in een poging van scheepslijnen om tijd in te halen en de betrouwbaarheid van het schema te herwinnen. De andere reden is gebrek aan vraag. Gezien de nog steeds grote hoeveelheden containers die uit China vertrekken, was de reden achter de meer recente geannuleerde afvaarten schemagerelateerd. Volgens Sea-Intelligence is de betrouwbaarheid van het schema van zeeschepen ongeveer 36,4%. Geannuleerde afvaarten beperken de beschikbaarheid van scheepsruimte, wat de vrachtprijzen kan opdrijven. Momenteel  zijn de spotprijzen lager dan de langetermijncontracttarieven, iets wat in jaren niet is gebeurd. Volgens de CNBC Supply Chain Heat Map voor China is de beschikbaarheid van schepen momenteel geen probleem. Hoewel de beschikbaarheid van schepen sterk is, kan dat in augustus veranderen als zeevervoerders besluiten bepaalde Amerikaanse havens weg te laten in een poging om de handel in een sneller tempo te verplaatsen. Logistieke managers zeggen tegen CNBC dat ze niet verbaasd zouden zijn als dit gebeurt." Naarmate de congestie aan de oostkust toeneemt, kunnen havens worden weggelaten", zegt Alan Baer, CEO van OL USA. Bron: CNBC
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bennie66

  • Offline Offline
  • Berichten: 410

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7759
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #54 Gepost op: 07 August 2022, 16:12:28 »
Komkommertijd... de helft van de lui hier plaatst nauwelijks-wadloper-relevante opmerkingen over elke zeeëgel die de vermaledijde boot op z'n weg tegenkomt en de andere helft van de lui plaatst opmerkingen of meldt aan de moderators dat er weer over bootjes wordt gekletst :)

Geef maar een gil tegen de tijd dat er weer iets relevants in dit draadje staat, dan verplaatsen we de vijf pagina's aan daar-is-teveel-diepgang-om-wad-te-hebben wel even naar het stationsplein.

Reinout-als-moderator-met-tuin-met-droogvallende-regenton-dus-het-is-niet-nat-genoeg
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7496
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #55 Gepost op: 07 August 2022, 16:13:36 »
Hans heeft het 'death by cut and paste' uitgevonden....  :D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6759
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #56 Gepost op: 07 August 2022, 16:33:11 »

Geef maar een gil tegen de tijd dat er weer iets relevants in dit draadje staat, dan verplaatsen we de vijf pagina's aan daar-is-teveel-diepgang-om-wad-te-hebben wel even naar het stationsplein.


Ehhhmmm..... is er iets mis met het volgen van die schuit met Wadlopers? Is dat niet onderdeel van de voorpret, ja toch....? Het echte modereerwerk komt er heus wel aan als het spul geleverd is, wees maar niet bang. De bekende zuurpruimen gaan dan wel weer los op alles wat er zogenaamd aan mankeert.  ;)

Gr, Ben.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8666
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #57 Gepost op: 07 August 2022, 16:43:28 »
Nee, er is niks mis mee, maar het hoort niet in dit draadje thuis. Normalerwijze is de moderatie er dan ook als de kippen bij om je daar op te wijzen.
Groet
Huup, enigzins verwonderd.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7759
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #58 Gepost op: 07 August 2022, 16:52:26 »
Voor de een is het de voorpret, "dat moet toch mogen".
De ander verwacht bij een materieelbespreking van de wadloper nou niet direct een verhaal over de haven in Los Angeles en 40 locatie-meldingen. Als je een goede bespreking wilt lezen gaat de pret er op die manier snel af.

=> terechte pret of terechte ergernis over de pret? Tijd om een roeibootje te pakken en het er eens onderling over te praten :)

Reinout-als-moderator

Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8666
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Boot-volg-draadje over wadlopers PB models
« Reactie #59 Gepost op: 07 August 2022, 17:32:40 »
Draadjes horen, lijkt mij, eender te worden gemodereerd. Dat gebeurt hier dus niet. That's all.