Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Artitec stopt met hondekoppen  (gelezen 16001 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #30 Gepost op: 16 augustus 2022, 19:32:22 »
Peter, PB heeft nog niet geleverd. Att wel, en met een splendid service voor werkelijk elk probleem.
We gaan t zien. Er blijft genoeg aan wensen over, zowel voor wat betreft de sceneryproducten als de spoorvoertuigen.
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #31 Gepost op: 16 augustus 2022, 20:14:21 »
en werden de restpartijen gedumpt bij een bekende (AVT NS6300)

Dat was geen dumpen hoor.

evers1

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #32 Gepost op: 16 augustus 2022, 20:47:54 »
Dat was geen dumpen hoor.

De Artitec garantie ging niet mee, garantie aanspreekpunt was AVT, inmiddels zijn de laatste overgebleven modellen bij Molekamp beland.

Chrisjantje

  • Offline Offline
  • Berichten: 351
  • I'm always keep TRAINing!!
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #33 Gepost op: 16 augustus 2022, 21:20:33 »
Ach, het blijft gissen naar de waarheid. Wellicht dat Artitec zelf een keer openheid van zaken geeft. Vind het zelf in ieder geval een topbedrijf, zeker ook qua service.

Ik had graag gezien dat bijv. nu met PB MODELS erbij Artitec de wat oudere NS modellen als Mat 46 e.d. op de markt had gebracht en PB de nieuwere, zoals Koploper en IRM etc.

Voor beide fabrikanten een scala aan mogelijkheden en dan hoeven ze elkaar niet in het vaarwater te zitten.

Maar de tijd zal het leren wat het gaat worden.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #34 Gepost op: 16 augustus 2022, 21:29:21 »
De Artitec garantie ging niet mee, garantie aanspreekpunt was AVT, inmiddels zijn de laatste overgebleven modellen bij Molekamp beland.

En toch was het geen dumpen  :)
Maar goed, blijf dat vooral denken. Scheelt mij weer tikwerk.  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1019
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #35 Gepost op: 16 augustus 2022, 23:45:50 »
En toch was het geen dumpen  :)
Maar goed, blijf dat vooral denken. Scheelt mij weer tikwerk.  ;D

Na overname van de voorraad bood AVT de 6300 aanvankelijk aan tegen de oorspronkelijke Artitec prijzen. Dus zeker geen dumping door Artitec.

ReneH0

  • Gast
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2022, 08:07:45 »
Maar gelukkig heeft MTE nu een mail gestuurd, blijft erg jammer, zeker omdat er in IC een aantal nieuwe verbeteringen zijn doorgevoerd.
Het zal Artitec sieren, na goede service en snelle reacties ook wat openheid te geven.

En als je niet naast de pot wilt pissen met de IC, wordt je als het model wilt (zoals ik) een soort "gedwongen" het model eerder aan te schaffen.
Wat dus weer andere modellen zoals de PB rijtuigen IC+ of wadloper 2tje te skippen voor later, erg jammer.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2022, 10:36:52 door Reinout van Rees. Reden: Zinnetje over (weggehaalde) afsplits-opmerking weggehaald »

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #37 Gepost op: 17 augustus 2022, 08:09:29 »
Waarover moeten ze openheid geven dan? De reden van stoppen is toch bekend.

ReneH0

  • Gast
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2022, 08:47:36 »
Treintje Oost zet op FB een bericht, waar "enig onrust" van komt, MTE stuurt een aantal dagen later een mail....
Wat gaat over een model van Artitec, die tot op heden stil blijft ???

We hebben het over een model, die recentelijk nog de nodige verbeteringen heeft ondergaan. Wat de verwachting schept, dat die nog wel een paar jaar in de roulatie zou kunnen blijven, met nummervarianten.

Lijkt mij logisch, dat een firma hier zelf (ook) over bericht naar zijn/haar klanten...
Een goede communicatie is de sleutel naar succes, en hier scoort Artitec (voorlopig, bij mij) geen punten mee!
Ze zullen er vast mee wegkomen, zeker als je over zo iets logisch nog uitleg "moet" geven.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2022, 11:46:19 door René H. Reden: opmerking: bijzondere zieltjes weggehaald! »

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2022, 09:11:19 »
"een model, dat..."

Maar verder overdrijf je, René. Ik heb net het bericht van Treintje Oost gelezen. Ik zie geen spoor van de door jou genoemde 'onrust'. MTE deelt per mail het zelfde bericht.

Dat is dus gewoon een bericht van Artitec aan winkeliers ter verdere verspreiding. Dat lijkt me een prima communicatie.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2022, 10:27:42 door Reinout van Rees. Reden: Een regel weggehaald ivm andere weggehaalde berichten »

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3394
    • Flickr
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2022, 09:23:56 »
Volgens mij hoeft Artitec helemaal niet rechtstreeks met 'ons' te communiceren, en is communicatie naar de winkeliers zoals hier gedaan is wat van ze verwacht had mogen worden. Ze hadden er ook niks over kunnen of hoeven zeggen, modelspoorfabrikanten genoeg die het stopzetten van een bepaalde lijn helemaal niet communiceren.

Verder vind ik 'de gang van zaken' zelf helemaal niet zo verrassend. Dit project loopt al jaren, en de ontwikkelingen die ATT hebben doen besluiten ermee te stoppen zijn in de loop van dit proces gemaakt. Natuurlijk hebben ze het project voor wat betreft de aankondigingen keurig afgemaakt, met alle toeters en bellen die gepland waren voor dit model. Nu is dus het moment om er een punt achter te zetten. Als men het allemaal vooraf had geweten hadden we wellicht helemaal geen coach gehad, en als bepaalde ontwikkelingen niet hadden plaatsgevonden waren ze wellicht helemaal niet gestopt. Het loopt zoals het loopt, het komt mij helemaal niet zo heftig over.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2022, 09:27:49 »
Volgens mij hoeft Artitec helemaal niet rechtstreeks met 'ons' te communiceren, en is communicatie naar de winkeliers zoals hier gedaan is wat van ze verwacht had mogen worden. Ze hadden er ook niks over kunnen of hoeven zeggen, modelspoorfabrikanten genoeg die het stopzetten van een bepaalde lijn helemaal niet communiceren.

Verder vind ik 'de gang van zaken' zelf helemaal niet zo verrassend. Dit project loopt al jaren, en de ontwikkelingen die ATT hebben doen besluiten ermee te stoppen zijn in de loop van dit proces gemaakt. Natuurlijk hebben ze het project voor wat betreft de aankondigingen keurig afgemaakt, met alle toeters en bellen die gepland waren voor dit model. Nu is dus het moment om er een punt achter te zetten. Als men het allemaal vooraf had geweten hadden we wellicht helemaal geen coach gehad, en als bepaalde ontwikkelingen niet hadden plaatsgevonden waren ze wellicht helemaal niet gestopt. Het loopt zoals het loopt, het komt mij helemaal niet zo heftig over.

Precies dat dus. Er is een duidelijke en begrijpelijke reden gecommuniceerd.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1840
    • Flickr pagina
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2022, 09:31:59 »
Ik denk dat we eerder de investeerders mogen bedanken die er mede voor gezorgd hebben dat er een 6300, plan U en HK4 is uitgekomen onder de vlag van Artitec. Anders waren die er sowieso niet gekomen. Had ook weer wat pagina's gescheeld hier...  ;D

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3818
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2022, 09:38:20 »
Ze zullen er vast mee wegkomen, zeker als je over zo iets logisch nog uitleg "moet" geven.

Maar goed, de wereld is enorm "bijzonder" aan het worden, met de benodigde bijzondere zieltjes... laten we het maar houden op de qoute van de luizenmoeder.

Sorry, maar ik zie daar helemaal niets logisch aan. Als de kaasboer om de hoek besluit om een bepaalde komijnkaas niet meer te maken, verwacht ik geen communiqué in de bus. En als Renault stopt met de Twingo hoeft daar niet een mededeling over gedaan te worden in de Staatscourant.

Een producent die stopt met een bepaald model is geen wereldschokkend nieuws voor een samenleving, dat gebeurt elke dag. En daar hoeft een producent echt geen verantwoording over af te leggen TENZIJ dat betekent dat je onder valse voorwendselen iets hebt gekocht (Ja, de onderdelen van dit ding zijn nog 10 jaar te verkrijgen). Dat een Artitec zijn directe partners wel op de hoogte brengt lijkt mij prima.

Dat je je 'gedwongen' voelt om iets te kopen is aan een afnemer. Ik voel me nooit gedwongen, wel verleid. Soms koop je iets waarvan je denkt dat het nooit meer te krijgen zal zijn en blijkt dat het in een 'dump' gaat en soms koop je iets niet met de veronderstelling 'dat is er nog wel even' en wat blijkt....... Dat is het leven

Maar niemand is iemand verantwoording schuldig over wat je wel of niet wilt/kunt leveren of produceren. Ik zal Marklin even een mailtje sturen dat ze niet hebben medegedeeld dat ze de 3000 niet meer maken... Tsssss
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5761
Re: Artitec stopt met hondekoppen
« Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2022, 10:03:44 »
René,

Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief en het is allemaal heel erg helder. Dit staat daar in:

Sinds 2018 zijn de Hondekoppen een vast onderdeel in ons programma.
Dit is één van onze de grootste treinprojecten tot nu toe geweest. Om dit project te kunnen realiseren hebben wij de steun gekregen van twee investeerders waar we tot de dag van vandaag goed en prettig mee hebben samengewerkt. Echter, aan alles komt een eind en dus hebben we vorig jaar besloten om per 31.08.2022 het Hondekop-project af te sluiten.


En verder nog wat tekst over wat er nog beschikbaar is bla bla bla.

Probleem is kennelijk dat dat voor een aantal gebruikers op dit forum niet voldoende is. Ze willen precies het naadje van de kous weten, zo mogelijk met een winst en verliesrekening bijgevoegd plus de namen en de adressen van de geldschieters. Terwijl het enige wat Artitec beoogt is de wereld laten weten dat ze stoppen en dat begint bij het informeren van de winkeliers.

Gr, Ben.