Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Frits Westers
Vandaag om 18:21:53
tandwiel lux modellbau door bellejt
Vandaag om 17:49:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
  

Auteur Topic: Verkoop serie 1600 aan Polen?  (gelezen 9670 keer)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #15 Gepost op: 01 April 2008, 19:02:19 »
nou ik zou 4540 kilowat niet echt een slappe loc willen noemen... :-|

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #16 Gepost op: 01 April 2008, 19:09:53 »
Maar het zijn wel oer-tijd locs.
Ze zijn gewoon oud en hebben geen power meer.
En dan dumpen in Polen.
De PKP is iet dom hoor.
De PKP heeft een overschot aan locs.
Alleen Cargo heeft al meer dan 3000 locs.
Dus hij kan beter naar de sloop in putten gaan ;D

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #17 Gepost op: 01 April 2008, 19:13:54 »
Geen power meer?:S

Ze trekken met gemak een kolentrein...

1600 serie vind ik echt bruut, heerlijk zo'n lekker vuile met een grote staaltrein.

Acts zou wel erg gaaf zijn, als die ze overnam.
Groeten,

Mats

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #18 Gepost op: 01 April 2008, 19:14:11 »
Een vlugge blik op Railfaneurope leert me dat op de TRAXX na, alle locs in Polen minder vermogen hebben (niet dat dat alles zegt) en dat de meeste Poolse locs een paar jaar tot 20 jaar ouder zijn. Ik denk wel dat ze geen 1600'n zullen kopen maar TRAXX'en en BR 189'ers.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #19 Gepost op: 01 April 2008, 19:16:17 »
Geen power meer?:S

Ze trekken met gemak een kolentrein...

Mwa. Ze hebben wel eens kolentreinen gereden. Maar dan gingen er twee diesels mee om de boel een beetje vlot op gang te krijgen.
Maar van mij mogen ze blijven hoor.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #20 Gepost op: 01 April 2008, 19:18:24 »
Oke, daar overtref je mij even, maar toch. Kwa princiepe komt alles zonder al te grote moeite aan het rollen.

En persoonlijk.. ik heb wat tegen Traxx locomotieven. :-[
« Laatst bewerkt op: 19 April 2008, 14:34:45 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Groeten,

Mats

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #21 Gepost op: 01 April 2008, 19:20:20 »
@Henk: Dat waren ertstreinen als ik me niet vergis, kolentreinen van 2400 ton reed een 1600 wel alleen. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #22 Gepost op: 01 April 2008, 19:20:58 »
terecht toch? traxxen zijn schraal. dan nog liever een 1600. En in Polen zullen ze niet direct een gebrek aan locs hebben gezien wat er hier en daar aan de kant staat...

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #23 Gepost op: 01 April 2008, 19:23:25 »
Het enige concrete dat zich in het verleden heeft afgespeeld was de verkoop van enkele 1600'en naar Italië. De naam van de maatschappij was zelfs bekend (maar zo ingewikkeld dat ik hem niet heb onthouden). Uiteindelijk is dat feest niet doorgegaan.

De verkoop van 1600'en aan Italië was erg serieus, in 2003 als ik me niet vergis. De complete engineering (ombouw naar 3000V=) was al klaar en op alle gebieden was alles in kannen en kruiken. De tot die tijd flink geplukte 1618 zou als proefkonijn voor de ombouw dienen en werd weer gecompleteerd en de kromme 1605 werd alvast weer recht gemaakt. Toch werd de deal op het laatste moment van Italiaanse zijde geannuleerd. De naam van de maatschappij was niet zo heel moeilijk, de afkorting al helemaal niet: FAS :) (Ferrovia Adriatico-Sangritana).   
Een tijdje daarna is er inderdaad nog heel even 'lichte interesse' uit Polen geweest, maar dit stelde niet veel voor. Vervolgens zijn er vorig jaar nog wat mensen uit Slowakije (of iets uit die buurt ;)) in Nederland geweest om die loccen te bekijken, maar dat is ook niets geworden.   
Meer NS in spoor 1!

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #24 Gepost op: 01 April 2008, 19:28:11 »
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #25 Gepost op: 01 April 2008, 19:33:21 »
als een 1600 al een poeploc is, wat is een G2000 dan wel niet?  ;D

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #26 Gepost op: 01 April 2008, 19:38:10 »
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Heerlijk, iemand met verstand van zaken! En het is allemaal zo goed onderbouwd. Ik mag dit soort bijdragen wel.

www.raymondkies.nl

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #27 Gepost op: 01 April 2008, 19:44:09 »
als een 1600 al een poeploc is, wat is een G2000 dan wel niet?  ;D

Een diarreeloc, want die krengen laten nogal eens wat vloeistoffen weglopen, schijnt (sorry, vies praatje ;D)

De 1600 is een prima loc (technisch, betrouwbaarheid, etc.), alleen met natte/gladde spoorstaven is het wat minder.
Meer NS in spoor 1!

ReesCees

  • Gast
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #28 Gepost op: 01 April 2008, 19:54:43 »
praatje poep zeg (daar maak je vrienden mee bij de Film van Ome Willem hier niet geloof ik).

Kees-Jan


dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #29 Gepost op: 01 April 2008, 21:39:41 »
De 1600 in Polen? Even wennen aan de kleurencombinatie .