Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 10:01:30
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 09:25:10
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
NS 1700 transfers door Kees-Jan
Vandaag om 08:23:45
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
  

Auteur Topic: Verkoop serie 1600 aan Polen?  (gelezen 9511 keer)

Wesley

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
  • NS tussen WO2 en deklassering
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #15 Gepost op: 01 April 2008, 19:02:19 »
nou ik zou 4540 kilowat niet echt een slappe loc willen noemen... :-|

Wesley
If I had stayed for other people to make my tools and things for me, I had never made anything.

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #16 Gepost op: 01 April 2008, 19:09:53 »
Maar het zijn wel oer-tijd locs.
Ze zijn gewoon oud en hebben geen power meer.
En dan dumpen in Polen.
De PKP is iet dom hoor.
De PKP heeft een overschot aan locs.
Alleen Cargo heeft al meer dan 3000 locs.
Dus hij kan beter naar de sloop in putten gaan ;D

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #17 Gepost op: 01 April 2008, 19:13:54 »
Geen power meer?:S

Ze trekken met gemak een kolentrein...

1600 serie vind ik echt bruut, heerlijk zo'n lekker vuile met een grote staaltrein.

Acts zou wel erg gaaf zijn, als die ze overnam.
Groeten,

Mats

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #18 Gepost op: 01 April 2008, 19:14:11 »
Een vlugge blik op Railfaneurope leert me dat op de TRAXX na, alle locs in Polen minder vermogen hebben (niet dat dat alles zegt) en dat de meeste Poolse locs een paar jaar tot 20 jaar ouder zijn. Ik denk wel dat ze geen 1600'n zullen kopen maar TRAXX'en en BR 189'ers.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #19 Gepost op: 01 April 2008, 19:16:17 »
Geen power meer?:S

Ze trekken met gemak een kolentrein...

Mwa. Ze hebben wel eens kolentreinen gereden. Maar dan gingen er twee diesels mee om de boel een beetje vlot op gang te krijgen.
Maar van mij mogen ze blijven hoor.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #20 Gepost op: 01 April 2008, 19:18:24 »
Oke, daar overtref je mij even, maar toch. Kwa princiepe komt alles zonder al te grote moeite aan het rollen.

En persoonlijk.. ik heb wat tegen Traxx locomotieven. :-[
« Laatst bewerkt op: 19 April 2008, 14:34:45 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »
Groeten,

Mats

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #21 Gepost op: 01 April 2008, 19:20:20 »
@Henk: Dat waren ertstreinen als ik me niet vergis, kolentreinen van 2400 ton reed een 1600 wel alleen. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #22 Gepost op: 01 April 2008, 19:20:58 »
terecht toch? traxxen zijn schraal. dan nog liever een 1600. En in Polen zullen ze niet direct een gebrek aan locs hebben gezien wat er hier en daar aan de kant staat...

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #23 Gepost op: 01 April 2008, 19:23:25 »
Het enige concrete dat zich in het verleden heeft afgespeeld was de verkoop van enkele 1600'en naar Italië. De naam van de maatschappij was zelfs bekend (maar zo ingewikkeld dat ik hem niet heb onthouden). Uiteindelijk is dat feest niet doorgegaan.

De verkoop van 1600'en aan Italië was erg serieus, in 2003 als ik me niet vergis. De complete engineering (ombouw naar 3000V=) was al klaar en op alle gebieden was alles in kannen en kruiken. De tot die tijd flink geplukte 1618 zou als proefkonijn voor de ombouw dienen en werd weer gecompleteerd en de kromme 1605 werd alvast weer recht gemaakt. Toch werd de deal op het laatste moment van Italiaanse zijde geannuleerd. De naam van de maatschappij was niet zo heel moeilijk, de afkorting al helemaal niet: FAS :) (Ferrovia Adriatico-Sangritana).   
Een tijdje daarna is er inderdaad nog heel even 'lichte interesse' uit Polen geweest, maar dit stelde niet veel voor. Vervolgens zijn er vorig jaar nog wat mensen uit Slowakije (of iets uit die buurt ;)) in Nederland geweest om die loccen te bekijken, maar dat is ook niets geworden.   
Meer NS in spoor 1!

martinmack

  • PKP liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 195
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #24 Gepost op: 01 April 2008, 19:28:11 »
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Een persoon is een persoon. Maar achter een persoon kan een monster schuilen en als je pech hebt kan dat monster het monster van lochnes worden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #25 Gepost op: 01 April 2008, 19:33:21 »
als een 1600 al een poeploc is, wat is een G2000 dan wel niet?  ;D

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #26 Gepost op: 01 April 2008, 19:38:10 »
Hallo,

Ik heb geen zin om te reageren maartog maar even een postje.

Die traxx bevald de PKP niet.
Ze hebben er 6 stuks van met de naam EU43.
Die rijden voor PKP Cargo.
Ze experimenteren nu met de G2000.

Dus een 1600 is voor hun ook poep loc ;)

Groeten,
Martin Nuij
Heerlijk, iemand met verstand van zaken! En het is allemaal zo goed onderbouwd. Ik mag dit soort bijdragen wel.

www.raymondkies.nl

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #27 Gepost op: 01 April 2008, 19:44:09 »
als een 1600 al een poeploc is, wat is een G2000 dan wel niet?  ;D

Een diarreeloc, want die krengen laten nogal eens wat vloeistoffen weglopen, schijnt (sorry, vies praatje ;D)

De 1600 is een prima loc (technisch, betrouwbaarheid, etc.), alleen met natte/gladde spoorstaven is het wat minder.
Meer NS in spoor 1!

ReesCees

  • Gast
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #28 Gepost op: 01 April 2008, 19:54:43 »
praatje poep zeg (daar maak je vrienden mee bij de Film van Ome Willem hier niet geloof ik).

Kees-Jan


dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Verkoop serie 1600 aan Polen?
« Reactie #29 Gepost op: 01 April 2008, 21:39:41 »
De 1600 in Polen? Even wennen aan de kleurencombinatie .