....of in de Ardennen express met een (duo) 55'ers van de NMBS, maar dat was dan niet op NL grondgebied.
Er staat mij nog iets bij van een weekend werkzaamheden waarin DB Ludmilla's werden ingezet.
Ik vond een foto van een 2400 met ICR en Plan W op Utrechts CS https://www.flickr.com/photos/lok1501/9762896693/.
In het weekend van 7-8 november 1992 werd er wegens bovenleidingswerkzaamheden bij Blauwkapel tussen Utrecht en Hilversum gereden met 2 treinen bestaande uit 3 ICR rijtuigen en 3! locs serie 6400 (6430, 6462 en 6467 en 6451, 6464 en 6476), waarbij de 6430, 6462, 6451 en 6476 om beurten, afhankelijk van de rijrichting de tractie leverden en de 6462 en de 6476 de energie leverden voor de treinverwarming en -verlichting.
@sneek,vond een foto op flickr.https://www.flickr.com/photos/gerdijkstra/51758324665/sizes/l/
Wel wat dat er 3 diesel loks nodig zijn om 1 e-lok te vervangen!
Eigenlijk 1 op 1 te vergelijken met de door diesellocomotieven getrokken treinen met plan E rijtuigen uit de jaren '70 en '80, waarbij in de koude maanden een speciale energiewagen werd gesteld.