https://www.youtube.com/watch?v=301J6zuerzchttps://www.youtube.com/watch?v=gTW4EkdMEGMhttps://www.youtube.com/watch?v=jS-4Nq-h_tUen zo zijn er nog honderden. Me dunkt dat er geen onderdelen te krijgen zijn... Prorail heft liever alles op dan er een cent aan uit te geven. Maar dat bekt niet zo lekker in de media. Dus maar wat afscheidsritjes rijden (voor genodigden) en lekker klagen dat het zo veel geld kost. Bovenleiding hoeft helemaal niet beweegbaar te zijn als er slechts enkele treinen per jaar over heen gaan. "Gaten" zat in de Nederlandse bovenleiding (Alphen ad Rijn etc...) Wie ooit dat "Pro" in Prorail heeft bedacht moet minimaal dronken geweest zijn. Aan alle kanten is het "Anti".Teleurgestelde groet, Raymond van den Hoven
Helaas is de kruising te groot voor het NSM, we zullen het met filmmateriaal moeten doen in de toekomst.
Hoezeer ik ook zou willen dat dit stukje, voor Nederland unieke, infrastructuur zou kunnen blijven liggen, volg ik in dit geval de redenering van Thom. Er is voor de dienstregeling geen kruising meer nodig (ik weet nog goed dat het in de jaren zestig totaal anders was) en dit kost alleen maar onnodig geld en geeft ook onnodige geluidsoverlast. De mensen die daar zijn komen wonen (er woonde vroeger praktisch niemand in de buurt), zijn bewust naast die kruising gaan wonen, daar niet van, maar dat is ook geen argument om de kruising dan maar te laten liggen. Helaas is de kruising te groot voor het NSM, we zullen het met filmmateriaal moeten doen in de toekomst.Voor zover ik weet, worden tegelijk in ieder geval de twee wissels en de kruising in de lijn Utrecht Centraal-Hilversum verwijderd, maar worden ook de aanliggende sporen geheel of gedeeltelijk opgebroken? Alleen wat voor de pendeltrein en ander verkeer Maliebaan-Den Dolder noodzakelijk is, blijft natuurlijk, maar de rest zou weg kunnen.
Klinkt logisch. Dat betekent in ieder geval dat het wissel (1051) waar de pendel overheen moet, in het spoor Hilversum-Maliebaan, moet worden opgebroken (naast de wissels 1031 en 1033).En de seinen 1026, 1028, 1050, 1052, 1054, 1056, 1058 en V750 kunnen ook weg (V750 eventueel te koppelen aan 1022). Zie voor de nummers SporenplanOnline.