Wat bedoel je precies met raket? In het filmpje gaat ie netjes langzaam. je had al eerder CV 2, 5 en 6 aangepast om het goed rijdend te krijgen toch?
Een lima zal nooit zo mooi rijden als een goed ingelopen gemiddelde Roco loc. Wil je beter dan moet er een hele andere (dure) aandrijving in van Verbeck of SB Modelbau of zo. Of je hebt mazzel en kan een Trix Koploper aanschaffen ergens. Ik heb eigenlijk nog niemand gezien die een Roco aandrijving in een Lima Koploper heeft gezet. Komt de radstand van een 2200 niet in de buurt van het Lima Koploper draaistel?
Met die andere panto's gaat het stel wel een stuk mooier worden denk ik Veel plezier!Mvg,Robert
Mogelijk dat je in een eerder stadium de motor al hebt losgehaald en de koperen collector hebt schoongemaakt. Daarnaast helpt een minuscuul likje kogellagervet op de assen en wat smeerspray op de tandwielen. Dat is het eigenlijk wel. Vooral accepteren dat het een onverwoestbaar maar wat rauw motortje is dat vooral baat heeft bij een optimale stroomafname. Maar daar was al voor gezorgd zag ik.Met zo'n cd-motortje worden de rijeigenschappen wel iets, maar niet heel erg veel beter, zo bleek me.François
Maar stroomafname of het gebrek daaraan, dat is nog steeds een punt.[..]Dus ik zat te denken, zou ik geen stroomafname bij het motordraaistel zelf kunnen maken?Er wordt bij de motor voorzien in afname aan een kant (hoewel ik dat nu niet aangesloten heb, draad er nog aan te solderen), maar zou ik bij dit draaistel geen afname aan de andere kant erbij kunnen maken? Dan bespaart me draden trekken vanuit de andere bak.