Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Sikkenlijntjes  (gelezen 75058 keer)

guest7823

  • Gast
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #135 Gepost op: 22 april 2013, 20:37:13 »
Of de oorspronkelijke motor OOK dieselgekoeld was zou ik niet weten (en ik zou ook niet weten waar ik dat zo gauw kan vinden)

Volgens mij was de bijzetknop domweg voor (zeer) kleine verplaatsingen zonder dat de motor gestard hoefde te worden. In hoeverre de bijzetknop tegenwoordig nog werkt......... daar zal je toch een redelijk fitte accu voor nodig hebben en in hoeverre sikken die heden ten dage nog hebben  :-\

FYI: met de bijzetknop zet je de accuspanning rechtstreeks op de tractiemotoren bij een sik

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #136 Gepost op: 22 april 2013, 21:39:24 »
Yep, de oude motoren waren gewoon watergekoeld.
Tornknop doet het tegenwoordig alleen met draaiende motor...

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #137 Gepost op: 22 april 2013, 21:53:15 »
Misschien hebben jullie wat aan deze leuke site opdoodspoor.nl.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2013, 22:13:38 door KoenF »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #138 Gepost op: 22 april 2013, 22:21:55 »
De meeste sikken hebben inmiddels gewoon moderne vrachtwagenaccu's. Kraansikken vaak 120 Ah vanwege de kleinere accubak, gewone sikken 200 of zelfs 230
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #139 Gepost op: 22 april 2013, 22:28:07 »
In de tuin van Nijmegen staan er nog 2 te bewonderen. te zien vanaf de spoorbrug Graafseweg.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #140 Gepost op: 30 mei 2017, 11:06:55 »
Even een schopje  ;D

Wie interesse heeft in 'Sikkenlijntjes' doet er heel goed aan het komende juninummer van RailMagazine in de gaten te houden  ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #141 Gepost op: 30 mei 2017, 11:41:06 »
Laat mij raden: een artikeltje van jou Sneek-Bolsward?
Dat zou heel mooi zijn.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #142 Gepost op: 30 mei 2017, 11:46:14 »
Goed om te weten. Ik heb nog een sik die wel toe is aan een lijntje!

(dat klinkt fouter dan het bedoeld is...)
Boomshanka!

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3785
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #143 Gepost op: 30 mei 2017, 12:07:31 »
Nee, die Bolswarderlijn heeft er al ingestaan.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #144 Gepost op: 09 juni 2017, 19:47:47 »
Op de lijn Niewersluis-Uithoorn ALLEEN DIESELTRACTIE. hoofdzakenlijk loc serie 2300-2400 van uit Utrecht .
Bediening Oosthuizen , vanuit Hoorn met een sik , als ook Hoorn - Medemblik .   

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #145 Gepost op: 09 juni 2017, 22:19:00 »
Henk82,

Ik heb de link aangepast aangezien deze de pagina heel breed maakte. Helaas werkt de link niet, zowel voor als na de aanpassing niet. Misschien kun je er nog eens naar kijken?

Gr, Bert
Team moderatoren

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #146 Gepost op: 09 juni 2017, 22:23:00 »
Het is dan ook een post van 8 jaar terug ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #147 Gepost op: 09 juni 2017, 22:51:58 »
Goed punt, over het hoofd gezien toen de melding werd gemaakt over een link die de pagina in de breedte 'om zeep hielp'....

;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #148 Gepost op: 09 juni 2017, 22:58:41 »
Ik snap de topic kick van Ossebaar ook niet helemaal overigens...  ::)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #149 Gepost op: 09 juni 2017, 23:35:21 »
Ossebaar heeft het topic niet gekickt. Wim vertelde een paar postings eerder dat in de komende Railmagazine een  artikel van zijn hand komt te staan over een Sikkenlijn.

Even een schopje  ;D

Wie interesse heeft in 'Sikkenlijntjes' doet er heel goed aan het komende juninummer van RailMagazine in de gaten te houden  ;)


Dat is natuurlijk leuk nieuws.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2017, 00:33:31 door MR »