Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 20:50:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 20:50:47
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
  

Auteur Topic: Sikkenlijntjes  (gelezen 75212 keer)

guest7823

  • Gast
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #135 Gepost op: 22 april 2013, 20:37:13 »
Of de oorspronkelijke motor OOK dieselgekoeld was zou ik niet weten (en ik zou ook niet weten waar ik dat zo gauw kan vinden)

Volgens mij was de bijzetknop domweg voor (zeer) kleine verplaatsingen zonder dat de motor gestard hoefde te worden. In hoeverre de bijzetknop tegenwoordig nog werkt......... daar zal je toch een redelijk fitte accu voor nodig hebben en in hoeverre sikken die heden ten dage nog hebben  :-\

FYI: met de bijzetknop zet je de accuspanning rechtstreeks op de tractiemotoren bij een sik

Tjabbe Tjibsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • http://www.dieseltreinen.nl
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #136 Gepost op: 22 april 2013, 21:39:24 »
Yep, de oude motoren waren gewoon watergekoeld.
Tornknop doet het tegenwoordig alleen met draaiende motor...

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #137 Gepost op: 22 april 2013, 21:53:15 »
Misschien hebben jullie wat aan deze leuke site opdoodspoor.nl.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 22 april 2013, 22:13:38 door KoenF »
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #138 Gepost op: 22 april 2013, 22:21:55 »
De meeste sikken hebben inmiddels gewoon moderne vrachtwagenaccu's. Kraansikken vaak 120 Ah vanwege de kleinere accubak, gewone sikken 200 of zelfs 230
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8530
    • Midland
Re:Sikkenlijntjes
« Reactie #139 Gepost op: 22 april 2013, 22:28:07 »
In de tuin van Nijmegen staan er nog 2 te bewonderen. te zien vanaf de spoorbrug Graafseweg.

Gr Koen
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #140 Gepost op: 30 mei 2017, 11:06:55 »
Even een schopje  ;D

Wie interesse heeft in 'Sikkenlijntjes' doet er heel goed aan het komende juninummer van RailMagazine in de gaten te houden  ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #141 Gepost op: 30 mei 2017, 11:41:06 »
Laat mij raden: een artikeltje van jou Sneek-Bolsward?
Dat zou heel mooi zijn.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6489
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #142 Gepost op: 30 mei 2017, 11:46:14 »
Goed om te weten. Ik heb nog een sik die wel toe is aan een lijntje!

(dat klinkt fouter dan het bedoeld is...)
Boomshanka!

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #143 Gepost op: 30 mei 2017, 12:07:31 »
Nee, die Bolswarderlijn heeft er al ingestaan.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 224
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #144 Gepost op: 09 juni 2017, 19:47:47 »
Op de lijn Niewersluis-Uithoorn ALLEEN DIESELTRACTIE. hoofdzakenlijk loc serie 2300-2400 van uit Utrecht .
Bediening Oosthuizen , vanuit Hoorn met een sik , als ook Hoorn - Medemblik .   

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #145 Gepost op: 09 juni 2017, 22:19:00 »
Henk82,

Ik heb de link aangepast aangezien deze de pagina heel breed maakte. Helaas werkt de link niet, zowel voor als na de aanpassing niet. Misschien kun je er nog eens naar kijken?

Gr, Bert
Team moderatoren

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #146 Gepost op: 09 juni 2017, 22:23:00 »
Het is dan ook een post van 8 jaar terug ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #147 Gepost op: 09 juni 2017, 22:51:58 »
Goed punt, over het hoofd gezien toen de melding werd gemaakt over een link die de pagina in de breedte 'om zeep hielp'....

;)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #148 Gepost op: 09 juni 2017, 22:58:41 »
Ik snap de topic kick van Ossebaar ook niet helemaal overigens...  ::)

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Sikkenlijntjes
« Reactie #149 Gepost op: 09 juni 2017, 23:35:21 »
Ossebaar heeft het topic niet gekickt. Wim vertelde een paar postings eerder dat in de komende Railmagazine een  artikel van zijn hand komt te staan over een Sikkenlijn.

Even een schopje  ;D

Wie interesse heeft in 'Sikkenlijntjes' doet er heel goed aan het komende juninummer van RailMagazine in de gaten te houden  ;)


Dat is natuurlijk leuk nieuws.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2017, 00:33:31 door MR »