Of wordt dit bijna nooit gedaan? Ook niet in het echt?
Strikt genomen is het geen Engels wissel maar een Baeseler wissel.
Een Bäseler wissel wordt ook wel 'Engels wissel met buitenliggende tongen' genoemd.
Waarom zou je ze afzonderlijk willen bedienen?
Ik heb het gevoel dat men langs elkaar heen praat:Bij een Baeseler wissel worden alle tongen tegelijkertijd gezet. Bij een Engelsman niet.Dat gebeurt dus wel bij de standaard K-rail (2260) en de C-rails Engelsman (24624). De tongen worden alle tongen tegelijkertijd omgezet, door 1 aandrijving. Deze twee producten lijken sterk op een Baeseler (al zijn er wat hybride kenmerken).De slanke K-rails kruising (2275) is geen Baeseler, wél een Engelsman, en daar worden de tongen per paar omgezet (en er zijn dus 2 aandrijvingen).Waarom zou je de tongen afzonderlijk (per paar) willen bedienen? Omdat het kracht (dus stroomsterkte, vermogen) scheelt (van de wisselaandrijving), en omdat twee tongen anders iedere keer feitelijk overbodig worden geschakeld (slijtage).Andere argumenten? Ik ben daar wel benieuwd naar ...
Bij een Baeseler wissel worden alle tongen tegelijkertijd gezet. Bij een Engelsman niet.