Met sporen vastlijmen zou ik nog even wachten. Je hebt nu een vrijwel vlakke tafel, en dat is voor een beginneling wel handig want je kunt nog alle kanten op met aanpassen van het baanplan. Maar een vlakke tafel is landschappelijk niet erg realistisch. Je kunt nergens iets maken wat lager ligt dan het spoor. Op den duur wil je waarschijnlijk een andere opzet en dan zijn vastgelijmde sporen moeilijk los te krijgen.
5 mm multiplex overheen leggen (vastzetten met een paar schroefjes aan één zijde).
vlakke tafel is landschappelijk niet erg realistisch. Je kunt nergens iets maken wat lager ligt dan het spoor.
Kan, maar het goedkoopst op dit moment is populieren triplex.
Wit geplastificeerde spaanplaat is niet erg geschikt.Je kun er bijna niets op schilderen of lijmen, dat houdt gewoon niet op die witte laag..Ik zou hier (als low-budget oplossing) een laag van 5 mm multiplex overheen leggen (vastzetten met een paar schroefjes aan één zijde).En dat dan minder zuigend maken met bv. "voorstrijk", wat vaak op wanden wordt gebruikt voordat er bv. een stuclaag op gaat.Te koop bij de bouwmarkt en kost bijna niets.Ik ben mijn modelspoorcarriere (zo'n 50 jaar geleden alweer... ) begonnen met kale spaanplaat.Was wel te doen, maar een multiplex toplaag werkt toch prettiger.