De decoder kan als een 'dimmer' voor het licht worden gebruikt. Staat die op maximaal bij de fabrieksinstelling ?
Johannes schreef : "Ik zie nu de plaatsen waar ik de A1 en A2 aan moet solderen. Moet ik hier gewoon de draden aan solderen en dan die draden naar de rookgenerator laten lopen ?"Johannes schreef : "Ik heb de A1 en A2 aangesloten en ik drukte op F1 en jah hoor hij werkte.".
Hoi,Ik wee niet zeker welke versie jij hebt van de 23, maar bij de mijne zit de rookgenerator gewoon in het chassis (verbonden met de wielen dus). Dit betekend dat je de blauwe draad niet mag aansluiten!Bart
Wederom brengt de handleiding uitkomst. Kijk naar CV49 en 50.CV49 bepaalt of uitgangen A1 en A2 meedimmen. Die staat af fabriek op aan.CV50 bepaalt de diminstelling. Het bereik is 0-63, fabrieksinstelling is 32, dus halverwege.Conclusie: af fabriek staan alle uitgangen half gedimd. En uit de specificaties blijkt dat elke uitgang geschikt is voor maximaal 1A, ze zijn dus gelijkwaardig. Des te vreemder dat de rookgenerator op de A1 en A2 anders reageert dan op de lichtuitgang. Of zijn A1 en A2 ook parallel aangesloten? Dat zou het effect kunnen verklaren, aangezien A1 en A2 gelijktijdig in kunnen staan, en de lichtuitgangen maar 1 tegelijk.
Zusätzliche Sonderfunktionen wie Rauchgenerator, Telexkupplung oder eine Führerstandsbeleuchtung können an die Sonderfunktionsausgänge A1 und A2 angeschlossen werden. Die Zuleitung des Verbrauchers wird direkt an die Decoderplatine angelötet. Die Rückleitung wird entwedermit dem blauen Kabel des Decoders oder mit dem Lokchassis (Masse) verbunden.
Door aan de draaiknop te draaien kan het gewenste nevenmenu gekozen en door het indrukken van de draaiknop geactiveerd worden.De volgende nevenmenu’s zijn beschikbaar:“SERVICE” (schakelt om naar het servicemenu), “NIEUWE LOC”, “WIJZIG LOC” en “LOC WISSEN”.
hallo ik heb het geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar.als ik op esc druk moet ik toch op een of andere manier naar beneden kunnen gaan om voor nieuwe loc te kiezen of loc wissen of wijzig loc ik heb alle knoppen al geprobeerd alleen ik krijg toch echt allen service in mijn beeldscherm ik moet op een over andere manier naar beneden gaan. allen hoe ik hoop dat jullie het wetenmvgjohannes